Kia sorento IV HEV

forum użytkowników modelu Sorento
sfetrzak
Posty: 109
Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: sfetrzak »

Milamber pisze: 18 paź 2021, 15:23
sfetrzak pisze: 18 paź 2021, 11:14
Milamber pisze: 18 paź 2021, 10:54 A ktoś porównywał z Tiguanem Allspace? Silniki lepsze w Tigu...
Jakość wykończenia?
Tiguan to chyba nie ten segment - raczej porównywałbym do Sportage
Allspacea?????? Przecie to ma bagążnik większy od Optimy Kombi i pod 700 litrów.
a no masz rację nie wiedziałem, że są różne długości Tiguana.
Allspace ma mniejszy bagażnik tylko o 61L (760 vs. 821) i 91L (1920 vs 2011)
a co do reszty to radzique chyba odpowiedział :)
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

Tiguan Allspace jest mniejszy w środku. Czuć to zwłaszcza w trzecim rzędzie, gdzie w jako takich warunkach pojadą osoby max 140 - 150cm wzrostu. Ja mając 176 nie mogłem się ani wyprostować, bo głową wyraźnie haczyłem o dach (nie było mowy o dotknięciu głową zagłówka, bo mi sie kark zginał wcześniej), ani nie miałem miejsca na kolana. Przesuwając tak kanapę, abym względnie siedział w trzecim rzędzie, to z kolei siedząc w drugim za kierowcą (fotel kierowcy ustawiony na mnie) kopałem oparcie fotela kierowcy kolanami. Oznacza to tyle, że w trzecim rzędzie nie pojadą dorośli.
W Sorento nie ma takiego problemu, ja siedzę bardzo komfortowo na wszystkich miejscach i wszędzie mam 4-6 palców miedzy kolanami, a tyłem oparcia (fotel kierowcy ustawiony na mnie, kanapa tak przesunięta, żebym w trzecim siedział mając te 4 palce luzu, wtedy w drugim mam 6 palców luzu do fotela kierowcy), tak samo nad głową. To jest gigantyczna różnica na korzyść Sorento.
Gdy nie trzeba tych miejsc w trzecim rzędzie, to sytuacja mocno się poprawia, ale dalej Sorento wygrywa, chociaż już nie tak miażdżąco. Do tego Sorento ma w trzecim rzędzie isofixy, nawiewy, usb, schowki, a Tiguan nie ma tam nic.
Co do bagażnika, to owszem, Tiguan ma wielki, ale po pierwsze nie aż tak, jak Sorento, po drugie pamiętajmy, że Sorento ma tam jeszcze koło zapasowe, a Tiguan tylko spray.
Ale żeby nie było aż tak różowo, to i Tiguan ma kilka fajnych bajerów jak chociażby klima 3-strefowa, wirtualny kokpit, adaptacyjne zawieszenie...
Za to podczas jazdy testowej był dużo głośniejszy od Sorento i nie mówię o silniku, bo to jest jasne (jeździłem 2.0TDI), ale o hałasie opływającego powietrza, niestety hałas był nieakceptowalny, głównie ze słupków A.
Z kolei DSG mi się podobało bardziej ;)
Milamber
Posty: 144
Rejestracja: 17 wrz 2019, 09:02
model samochodu: Optima 1.6 GT line SRF, TEC, Red.

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Milamber »

Jeśli jest głośniej w VW to fatalnie...
3 rząd to u mnie sporadyczny bonus a nie codzienność.

A jak było z dynamiką - jak jeździło 2.0TDI w porównaniu z Sorrento?
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

Milamber pisze: 19 paź 2021, 08:12 Jeśli jest głośniej w VW to fatalnie...
3 rząd to u mnie sporadyczny bonus a nie codzienność.

A jak było z dynamiką - jak jeździło 2.0TDI w porównaniu z Sorrento?
Było znacznie głośniej, przy 120 wręcz huczało. Może nie tak, żeby głowę urywało, ale jednak było to bardzo wyraźne, przy 140 jazda była bardzo męcząca. Tutaj niestety albo mega wpadka konstrukcyjna, albo ten egzemplarz miał coś nie tak (coś z uszczelkami? huczało po obu stronach). Jeździłem tylko tym jednym, więc nie umiem stwierdzić.

Co do dynamiki - wg mnie na tyle porównywalna, że nie umiem wskazać, który jeździł bardziej dynamicznie (Tiguan Allspace 2.0TDI 190KM, DSG, 4x4, ale nieco lżejszy od Sorento). Nie wiem jak z dynamiką przy prędkościach autostradowych, bo tego nie sprawdzałem, ale takie powiedzmy 0-60, 0-100, 60-100 itp w granicach błędu taka sama jak w Sorento. Pewnie silnik nieco traci w VW, ale nadrabia skrzynią i mniejszą masą.
inquis
Posty: 1223
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: inquis »

marian pisze: 19 paź 2021, 09:18
Milamber pisze: 19 paź 2021, 08:12 Jeśli jest głośniej w VW to fatalnie...
3 rząd to u mnie sporadyczny bonus a nie codzienność.

A jak było z dynamiką - jak jeździło 2.0TDI w porównaniu z Sorrento?
Było znacznie głośniej, przy 120 wręcz huczało. Może nie tak, żeby głowę urywało, ale jednak było to bardzo wyraźne, przy 140 jazda była bardzo męcząca. Tutaj niestety albo mega wpadka konstrukcyjna, albo ten egzemplarz miał coś nie tak (coś z uszczelkami? huczało po obu stronach). Jeździłem tylko tym jednym, więc nie umiem stwierdzić.

Co do dynamiki - wg mnie na tyle porównywalna, że nie umiem wskazać, który jeździł bardziej dynamicznie (Tiguan Allspace 2.0TDI 190KM, DSG, 4x4, ale nieco lżejszy od Sorento). Nie wiem jak z dynamiką przy prędkościach autostradowych, bo tego nie sprawdzałem, ale takie powiedzmy 0-60, 0-100, 60-100 itp w granicach błędu taka sama jak w Sorento. Pewnie silnik nieco traci w VW, ale nadrabia skrzynią i mniejszą masą.
A sprawdzałeś cenę Allspace'a w wyposażeniu porównywalnym z PRL w Sorento? W Highline sporo brakuje, a po doposażeniu wyjdzie pewnie ze 250 tys. I nie mówimy o silniku 1,5 TSI 150 KM. Poza tym Tiguan ma jedną zasadniczą wadę (ma ją też Superb) - jeżdżą ich "miliony", a Sorento to ciągle towar rzadki i takim jeszcze długo pozostanie:)
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: marian »

inquis pisze: 19 paź 2021, 12:48
marian pisze: 19 paź 2021, 09:18
Milamber pisze: 19 paź 2021, 08:12 Jeśli jest głośniej w VW to fatalnie...
3 rząd to u mnie sporadyczny bonus a nie codzienność.

A jak było z dynamiką - jak jeździło 2.0TDI w porównaniu z Sorrento?
Było znacznie głośniej, przy 120 wręcz huczało. Może nie tak, żeby głowę urywało, ale jednak było to bardzo wyraźne, przy 140 jazda była bardzo męcząca. Tutaj niestety albo mega wpadka konstrukcyjna, albo ten egzemplarz miał coś nie tak (coś z uszczelkami? huczało po obu stronach). Jeździłem tylko tym jednym, więc nie umiem stwierdzić.

Co do dynamiki - wg mnie na tyle porównywalna, że nie umiem wskazać, który jeździł bardziej dynamicznie (Tiguan Allspace 2.0TDI 190KM, DSG, 4x4, ale nieco lżejszy od Sorento). Nie wiem jak z dynamiką przy prędkościach autostradowych, bo tego nie sprawdzałem, ale takie powiedzmy 0-60, 0-100, 60-100 itp w granicach błędu taka sama jak w Sorento. Pewnie silnik nieco traci w VW, ale nadrabia skrzynią i mniejszą masą.
A sprawdzałeś cenę Allspace'a w wyposażeniu porównywalnym z PRL w Sorento? W Highline sporo brakuje, a po doposażeniu wyjdzie pewnie ze 250 tys. I nie mówimy o silniku 1,5 TSI 150 KM. Poza tym Tiguan ma jedną zasadniczą wadę (ma ją też Superb) - jeżdżą ich "miliony", a Sorento to ciągle towar rzadki i takim jeszcze długo pozostanie:)
Szczegółów nie pamiętam, bo to było rok temu, ale po wyrównaniu wyposażenia (oczywiście mniej więcej, bo identycznego nie da się), wychodziło bardzo porównywalnie (dla 2.0TDI 190). Dlatego Tiguan szybko odpadł, bo nie wytrzymał takiej konkurencji ;)
Milamber
Posty: 144
Rejestracja: 17 wrz 2019, 09:02
model samochodu: Optima 1.6 GT line SRF, TEC, Red.

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Milamber »

inquis pisze: 19 paź 2021, 12:48
marian pisze: 19 paź 2021, 09:18
Milamber pisze: 19 paź 2021, 08:12 Jeśli jest głośniej w VW to fatalnie...
3 rząd to u mnie sporadyczny bonus a nie codzienność.

A jak było z dynamiką - jak jeździło 2.0TDI w porównaniu z Sorrento?
Było znacznie głośniej, przy 120 wręcz huczało. Może nie tak, żeby głowę urywało, ale jednak było to bardzo wyraźne, przy 140 jazda była bardzo męcząca. Tutaj niestety albo mega wpadka konstrukcyjna, albo ten egzemplarz miał coś nie tak (coś z uszczelkami? huczało po obu stronach). Jeździłem tylko tym jednym, więc nie umiem stwierdzić.

Co do dynamiki - wg mnie na tyle porównywalna, że nie umiem wskazać, który jeździł bardziej dynamicznie (Tiguan Allspace 2.0TDI 190KM, DSG, 4x4, ale nieco lżejszy od Sorento). Nie wiem jak z dynamiką przy prędkościach autostradowych, bo tego nie sprawdzałem, ale takie powiedzmy 0-60, 0-100, 60-100 itp w granicach błędu taka sama jak w Sorento. Pewnie silnik nieco traci w VW, ale nadrabia skrzynią i mniejszą masą.
A sprawdzałeś cenę Allspace'a w wyposażeniu porównywalnym z PRL w Sorento? W Highline sporo brakuje, a po doposażeniu wyjdzie pewnie ze 250 tys. I nie mówimy o silniku 1,5 TSI 150 KM. Poza tym Tiguan ma jedną zasadniczą wadę (ma ją też Superb) - jeżdżą ich "miliony", a Sorento to ciągle towar rzadki i takim jeszcze długo pozostanie:)
Cennikowo to około 230k. Weź pod uwagę, że w VW wyrwiesz większy rabat. No i finansowanie, szczególnie przy wykupie z dużą wartością rezydualną. Co jak co, ale używane VW trzyma cenę, co oznacza niższa ratę najmu.

Za rok będę miał dylemat. A do tego wejdzie jeszcze Mazda CX-80...
inquis
Posty: 1223
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: inquis »

Proszę Kolegów mających nivomat na wyposażeniu swoich Sorento o opinię na temat jego działania. Nieszczęśliwy właściciel poprzedniej generacji Sorkii opisuje swoje potyczki z serwisem oraz centralą w sprawie tego nie działającego w jego aucie ustrojstwa (oraz dachu panoramicznego) - zob. "Nabity w Sorento". Jak ten układ samopoziomujący działa u Was?
Bugaloo
Posty: 416
Rejestracja: 16 wrz 2021, 18:03

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: Bugaloo »

Ten gość jest "znany". Jeden do porzygania opisany przypadek, nie stanowi raczej reguły ;)
inquis
Posty: 1223
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: Kia sorento IV HEV

Post autor: inquis »

Bugaloo pisze: 27 paź 2021, 11:45 Ten gość jest "znany". Jeden do porzygania opisany przypadek, nie stanowi raczej reguły ;)
Niepokojące jest to, że ten przypadek tylko dlatego został jako-tako rozwiązany, że jest "do porzygania opisany" :roll:
Ostatnio zmieniony 27 paź 2021, 13:05 przez inquis, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”