Kia sorento IV HEV
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 lip 2021, 14:44
- model samochodu: Kia Sorento HEV
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kia sorento IV HEV (moc i przyspieszenie)
Hej, a wracając do tematu mocy auta. Jak to jest z tym ruszaniem na co dzień?
Oglądam https://youtu.be/0TkRh17Rq7g?t=1059 i tam recenzent mocno narzeka na lag przy ruszaniu.
Czy faktycznie będzie problem z wbijaniem się np. na rondo z lewego pasa na środkowy / wewnętrzny pas? U mnie w mieście większość zajmuje prawy pas do ronda i robią wycieczki dookoła ronda prawym pasem, wiec wewnętrzny pas, to mój ulubiony (bo pusty ) no ale trudniej się tam wbić - wymaga to dynamiki i dobrego startu. Obecnie mam auto z manualną skrzynią, więc to ja jestem "panem sprzęgła" i nie ma z tym problemu).
Jak sobie radzicie z tym w automacie, w Sorento?
Oglądam https://youtu.be/0TkRh17Rq7g?t=1059 i tam recenzent mocno narzeka na lag przy ruszaniu.
Czy faktycznie będzie problem z wbijaniem się np. na rondo z lewego pasa na środkowy / wewnętrzny pas? U mnie w mieście większość zajmuje prawy pas do ronda i robią wycieczki dookoła ronda prawym pasem, wiec wewnętrzny pas, to mój ulubiony (bo pusty ) no ale trudniej się tam wbić - wymaga to dynamiki i dobrego startu. Obecnie mam auto z manualną skrzynią, więc to ja jestem "panem sprzęgła" i nie ma z tym problemu).
Jak sobie radzicie z tym w automacie, w Sorento?
Re: Kia sorento IV HEV
U mnie w PHEV jest dokładnie tak samo z lagiem. Jeżdżę już ponad 2 m-ce i wciąż nie mogę się przyzwyczaić.
Ale wystarczy tylko przełączyć się w tryb Sport i po problemie.
Ale wystarczy tylko przełączyć się w tryb Sport i po problemie.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 lip 2021, 14:44
- model samochodu: Kia Sorento HEV
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kia sorento IV HEV
Super ze jest na to rozwiązanie! Jak jeszcze zmienią by można wymusic tryb sport jako domyślny, to pewnie w ogóle będzie po problemie.
Dzięki za odpowiedź
Dzięki za odpowiedź
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: Kia sorento IV HEV (moc i przyspieszenie)
Pisałem o tym w moim poście z 28 lip 2021, 16:10 (viewtopic.php?f=23&t=6369#p46931)Marxton pisze: ↑03 wrz 2021, 09:55 Hej, a wracając do tematu mocy auta. Jak to jest z tym ruszaniem na co dzień?
Oglądam https://youtu.be/0TkRh17Rq7g?t=1059 i tam recenzent mocno narzeka na lag przy ruszaniu.
Czy faktycznie będzie problem z wbijaniem się np. na rondo z lewego pasa na środkowy / wewnętrzny pas? U mnie w mieście większość zajmuje prawy pas do ronda i robią wycieczki dookoła ronda prawym pasem, wiec wewnętrzny pas, to mój ulubiony (bo pusty ) no ale trudniej się tam wbić - wymaga to dynamiki i dobrego startu. Obecnie mam auto z manualną skrzynią, więc to ja jestem "panem sprzęgła" i nie ma z tym problemu).
Jak sobie radzicie z tym w automacie, w Sorento?
Re: Kia sorento IV HEV
witajcie,
czy to prawda że AWD może być bardziej dynamiczne w ruszaniu/przyspieszaniu niż 2WD ?
jak myślicie, da się odczuć tą różnicę ? o ile ona występuje
czy to prawda że AWD może być bardziej dynamiczne w ruszaniu/przyspieszaniu niż 2WD ?
jak myślicie, da się odczuć tą różnicę ? o ile ona występuje
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
- model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL
Re: Kia sorento IV HEV
Jeżeli pytasz o Sorento to nie wiem.
Jeżeli pytasz ogólnie to AWD może być bardziej dynamiczne bo nie buksujesz kołami w miejscu - mogę ci dać przykład, że np. 500 koni i 700 Nm RWD przegrywa w dynamicznym ruszaniu z większością AWD nawet na lekko wilgotnym asfalcie - na suchym trzeba się trochę namęczyć żeby nie buksować - oczywiście jak koła złapią przyczepność to większość samochodów zostaje daleko w tyle ale przez pierwsze 2-3 sekundy AWD wygrywa.
Ostatnio też ojciec zamienił sobie Volvo V70 FWD 2.5T na XC70 AWD z tym samym silnikiem i jest spora różnica - po prostu wciskam gaz do dechy i o nic się nie martwię a w FWD musiałem trochę operować gazem żeby nie buksować bo jak kontrola trakcji zaczyna działać to odcina gaz i już po ptakach.
Jeżeli pytasz ogólnie to AWD może być bardziej dynamiczne bo nie buksujesz kołami w miejscu - mogę ci dać przykład, że np. 500 koni i 700 Nm RWD przegrywa w dynamicznym ruszaniu z większością AWD nawet na lekko wilgotnym asfalcie - na suchym trzeba się trochę namęczyć żeby nie buksować - oczywiście jak koła złapią przyczepność to większość samochodów zostaje daleko w tyle ale przez pierwsze 2-3 sekundy AWD wygrywa.
Ostatnio też ojciec zamienił sobie Volvo V70 FWD 2.5T na XC70 AWD z tym samym silnikiem i jest spora różnica - po prostu wciskam gaz do dechy i o nic się nie martwię a w FWD musiałem trochę operować gazem żeby nie buksować bo jak kontrola trakcji zaczyna działać to odcina gaz i już po ptakach.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2021, 13:39 przez sfetrzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kia sorento IV HEV
700 niutków hmmmmmm bajka..sfetrzak pisze: ↑24 wrz 2021, 11:37 Jeżeli pytasz o Sorento to nie wiem.
Jeżeli pytasz ogólnie to AWD może być bardziej dynamiczne bo nie buksujesz kołami w miejscu - mogę ci dać przykład, że np. 500 koni i 700 Nm RWD przegrywa w dynamicznym ruszaniu z większością AWD nawet na lekko wilgotnym asfalcie - na suchym trzeba się trochę namęczyć żeby nie buksować - oczywiście jak koła złapią przyczepność to większość samochodów zostaje daleko w tyle ale przez pierwsze 2-3 sekundy AWD wygrywa.
Ostatnio też ojciec zamienił sobie Volvo V70 FWD na XC70 AWD z tym samym silnikiem i jest spora różnica - po prostu wciskam gaz do dechy i o nic się nie martwię a w FWD musiałem trochę operować gazem żeby nie buksować bo jak kontrola trakcji zaczyna działać to odcina gaz i już po ptakach.
sorento hev połowa (350nm), trochę się tego obawiam..
3 mce temu miałem jeszcze Q5, i w niej 450nm, i wydawało mi się trochę za mało czasami. (tylko mi ukradli !!!)
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: Kia sorento IV HEV
Uważasz, że 450nm da lepszą dynamikę niż 350nm bez uwzglednienia innych parametrów? Przecież po pierwsze to wartość na wale korbowym, a nie na kołach, czyli trzeba uwzględnić przełożenia, a po drugie to tylko wartość szczytowa, która nijak się ma do momentu w innym zakresie obrotów.
Re: Kia sorento IV HEV
W przypadku Sorento 2WD sprint do 100km/h trwa jakoś ok. pół sekundy krócej w porównaniu z wersją AWD.
Kwestia masy własnej.
Nie wiem jak to wyjdzie w rzeczywistości, póki co jeździłem tylko AWD, a zamówiłem 2WD.
No ale z "podręcznika" wynika raczej, że dynamiczniejsza w ruszaniu/przyspieszaniu będzie 2WD ze względu na masę.
Nie sądzę, aby przy tak dużej masie auta i względnie niedużej mocy silnika(-ów), był wielki problem z trakcją przy starcie (o ile mówimy o suchym asfalcie).
Jak ktoś chce zostać królem prostej na światłach w deszczowe dni, to tylko AWD
Re: Kia sorento IV HEV
trudno mi się z tym zgodzić, i uwierzyć aby dynamiczniejsza była 2wd od awd, nawet na suchej drodze, ale nie wiem nie testowałem obu w dynamice, dlatego pytam na forum..raku pisze: ↑24 wrz 2021, 13:39W przypadku Sorento 2WD sprint do 100km/h trwa jakoś ok. pół sekundy krócej w porównaniu z wersją AWD.
Kwestia masy własnej.
Nie wiem jak to wyjdzie w rzeczywistości, póki co jeździłem tylko AWD, a zamówiłem 2WD.
No ale z "podręcznika" wynika raczej, że dynamiczniejsza w ruszaniu/przyspieszaniu będzie 2WD ze względu na masę.
Nie sądzę, aby przy tak dużej masie auta i względnie niedużej mocy silnika(-ów), był wielki problem z trakcją przy starcie (o ile mówimy o suchym asfalcie).
Jak ktoś chce zostać królem prostej na światłach w deszczowe dni, to tylko AWD
z tego co wiem, masa własna i tu i tu jest taka sama, więc o czym mówisz ??