Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
: 19 maja 2021, 15:36
marian pisze: ↑19 maja 2021, 13:02Ja nie pisałem o wyciu, tylko o wyciszeniu się po przejściu w tryb M. Wynika to z prostej rzeczy - w trybie D utrzymuje znacznie wyższe obroty silnika. I to nawet na autostradzie jadąc np. 130 - 140. Jest cicho do czasu przejścia na M, kiedy to robi się naprawdę cichogalloper pisze: ↑19 maja 2021, 10:53
Jeszcze post scriptum do CVT- w Toyocie nie ma tego zjawiska o czym pisze Marian, a mianowicie, że jak sią zmieni na tryb manualny to pracuje ciszej. Cały czas jest cicho i zaczyna wyć przy mocnym przyśpieszeniu do momentu nabrania odpowiedniej prędkości. Przy spokojnym przyśpieszeniu wzrost decybeli jest akceptowalny.
Z tego wynika, ze Renault musi jeszcze dużo popracować nad swoimi CVT. W Toyota nie ma żadnej różnicy głośności pomiędzy trybem D a M. Przełączając z D na M nie jest ani ciszej, a ni głośniej.