KIA Sorento IV - pierwsze opinie

forum użytkowników modelu Sorento
BrzydkiWacek
Posty: 223
Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: BrzydkiWacek »

galloper pisze: 17 sty 2022, 22:56 Z punktu czysto ekonomicznego to rzeczywiście ciężko będzie obronić PHEV. Kiedyś liczyłem i z tego co pamiętam wyszlo mi że coś po ok. niecale 100k km zwroci się pod warunkiem w większości jazdy w mieście i okolicach. To prawda, że zima dużo pracuje na silniku ale tez dość szybko wspomaga się elektrykiem - widać to po spadaniu zasięgu. Szczególow nie podam, bo samochodem jeździ żona tak maks. 30km dziennie na krótkich lub bardzo krótkich trasach. Przy obecnej pogodzie spalanie to 4,3l + prąd, który wychodzi ok. 10 PLN na tydzień (2 taryfa). Myślę, że latem spadnie spalanie o prawie połowę.
Z drugiej strony czy kupując samochód patrzysz tylko na cenę i ekonomikę? Byśmy wtedy tylko jezdzili Kia Picanto 🙂
Taaa jak testowałem PHEV w okolicy 0st to w trybie elektrycznym(wymuszonym) silnik spalinowy wyłączył się po chyba 6 km i 8 minutach od uruchomienia. Przez całą trasę dwudziestu kilku kilometrów pracował cały czas z krótkimi przerwami - i tak w kółko - wydaje mi się, że gdyby wyłączyć ogrzewanie to silnik być może by się nie załączył - niechaj to ktoś sprawdzi z ciekawości :) Latem też będzie chodził aby napędzić klimę - chyba, że się mylę...
Tu masz moje wpisy z jady na samym elektryku z domu do salonu celem oddania auta po weekendzie:
viewtopic.php?f=23&t=5646&start=710
mnieteq
Posty: 48
Rejestracja: 19 maja 2021, 12:35
model samochodu: KIA Sorento PHEV

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: mnieteq »

BrzydkiWacek pisze: 17 sty 2022, 23:38
galloper pisze: 17 sty 2022, 22:56 Z punktu czysto ekonomicznego to rzeczywiście ciężko będzie obronić PHEV. Kiedyś liczyłem i z tego co pamiętam wyszlo mi że coś po ok. niecale 100k km zwroci się pod warunkiem w większości jazdy w mieście i okolicach. To prawda, że zima dużo pracuje na silniku ale tez dość szybko wspomaga się elektrykiem - widać to po spadaniu zasięgu. Szczególow nie podam, bo samochodem jeździ żona tak maks. 30km dziennie na krótkich lub bardzo krótkich trasach. Przy obecnej pogodzie spalanie to 4,3l + prąd, który wychodzi ok. 10 PLN na tydzień (2 taryfa). Myślę, że latem spadnie spalanie o prawie połowę.
Z drugiej strony czy kupując samochód patrzysz tylko na cenę i ekonomikę? Byśmy wtedy tylko jezdzili Kia Picanto 🙂
Taaa jak testowałem PHEV w okolicy 0st to w trybie elektrycznym(wymuszonym) silnik spalinowy wyłączył się po chyba 6 km i 8 minutach od uruchomienia. Przez całą trasę dwudziestu kilku kilometrów pracował cały czas z krótkimi przerwami - i tak w kółko - wydaje mi się, że gdyby wyłączyć ogrzewanie to silnik być może by się nie załączył - niechaj to ktoś sprawdzi z ciekawości :) Latem też będzie chodził aby napędzić klimę - chyba, że się mylę...
Tu masz moje wpisy z jady na samym elektryku z domu do salonu celem oddania auta po weekendzie:
viewtopic.php?f=23&t=5646&start=710
Wszystko się zgadza. Zimą silnik na krótkich odcinkach służy praktycznie tylko do ogrzewania auta. Jak wyłączyć ogrzewanie - jedziesz na prądzie jak w lecie.
raku
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: raku »

Wracając do tematu łańcuchów...

Zastanawiam się, czy się nie wyposażyć w takowe przed wyjazdem na ferie.
Chodzi o polskie góry więc raczej chodziłoby o poczucie bezpieczeństwa mają taki zestaw w bagażniku na wszelki wypadek.

No i z zaskoczeniem znalazłem ciekawy wpis w instrukcji obsługi...
IMG_20220120_181935_edit_1886091351456472.jpg
IMG_20220120_181935_edit_1886091351456472.jpg (101.12 KiB) Przejrzano 1120 razy
Czyżbyśmy byli skazani na tekstylne?
Ktoś przerabiał ten temat już?
raku
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: raku »

Inne pytanie...

Nie jestem w stanie znaleźć nigdzie informacji z sugestią, aby wymienić olej powiedzmy po pierwszych 1000 km.
Czy faktycznie można się tego gdzieś doszukać w instrukcji dołączonej do Sorento?

ps. docieranie (wedle instrukcji zajmuje 6000 km) stąd zastanawiam się czy wymiana oleju po pierwszych kilometrach ma sens lub czy poczekać grzecznie do 15000 km/1 rok.
galloper
Posty: 398
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Sorento PHEV 2021

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: galloper »

raku pisze: 20 sty 2022, 18:25 Wracając do tematu łańcuchów...

Zastanawiam się, czy się nie wyposażyć w takowe przed wyjazdem na ferie.
Chodzi o polskie góry więc raczej chodziłoby o poczucie bezpieczeństwa mają taki zestaw w bagażniku na wszelki wypadek.

No i z zaskoczeniem znalazłem ciekawy wpis w instrukcji obsługi...
IMG_20220120_181935_edit_1886091351456472.jpg

Czyżbyśmy byli skazani na tekstylne?
Ktoś przerabiał ten temat już?
Ja używa te: http://www.weissenfels.com/en/snow-chains/suv
Serdecznie polecam - zakładasz komplet w 5 min albo i szybciej. Rewelka! Dostowane do SUV i nie niszczą felg.
Sąsiad kupił tekstylne i klnął jak szewc po powrocie z gór ale szczegółów nie znam.
raku
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: raku »

Widzę, że tutaj producent pomyślał o ochronie felg :)

Ryzyko uszkodzenia felgi pewnie zawsze występuje, szczególnie gdy napinać trzeba łańcuch samemu (i to kilka razy po przejechaniu pierwszych kilometrów).
Coś czuję, że samo-napinające się łańcuchy, jak ten z Twojego przykładu, minimalizują znacznie takie ryzyko.
inquis
Posty: 1223
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: inquis »

raku pisze: 20 sty 2022, 18:29 Inne pytanie...

Nie jestem w stanie znaleźć nigdzie informacji z sugestią, aby wymienić olej powiedzmy po pierwszych 1000 km.
Czy faktycznie można się tego gdzieś doszukać w instrukcji dołączonej do Sorento?

ps. docieranie (wedle instrukcji zajmuje 6000 km) stąd zastanawiam się czy wymiana oleju po pierwszych kilometrach ma sens lub czy poczekać grzecznie do 15000 km/1 rok.
Co Ci szkodzi wymienić po 5 tysiącach; zwłaszcza, że taki przegląd zerowy (jak ktoś pisał) masz taniej. Zakładam, że są w oleju nowego auta opiłki i warto je wylać. Nie wymieniają oleju kierowcy służbówek - "longlifowcy", ale oni mają wywalone, bo auto i tak po kilku latach idzie dalej...
raku
Posty: 230
Rejestracja: 16 lip 2021, 12:40
model samochodu: KIA Sorento HEV 2WD XL (2022)

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: raku »

Absolutnie nic nie szkodzi 🙂
Kwestia wybrania się do ASO, co zresztą planuję w najbliższych dniach.

Po prostu ciekawy byłem, bo nie mogłem znaleźć informacji na temat takiej sugestii z wymianą oleju w instrukcji. Zastanawiamem się czy to kwestia innej wersji instrukcji lub pogarszającego się wzroku 🙂

Moja niepewność wynika raczej z pewnej historii, która dotyczyła ASO innej marki i wymiany oleju na takim przeglądzie "zerowym". Ale wolę Was nie denerwować, nie robić antyreklamy i potulnie stawić się w kolejce na wymianę oleju.
inquis
Posty: 1223
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: inquis »

Jeśli masz wątpliwości co do ASO, pojedź na wymianę do swojego "pana Waldka", najlepiej z własnym olejem i filtrem. Koszt ok. 300pln i święty spokój:)
Bugaloo
Posty: 416
Rejestracja: 16 wrz 2021, 18:03

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Bugaloo »

Dokładnie. Pierwsza zmiana po 2-3k km to na swoich gratach u znajomego. Potem przy 15k i wielokrotności do ASO dla świętego spokoju. Do nich też można zabrać swój olej ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”