Ja za to nie demonizowałbym CVT. W mojej historii motoryzacji jeździłem już kilkoma automatami i teraz po raz pierwszy CVT (od trzech lat). I rzeczywiście, przyznaję, przez pierwszych kilka miesięcy wycie przy nagłym przyśpieszaniu było co najmniej irytujące. Ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. Proszę spójrzcie na plusy takiego rozwiązania - płynność zmiany biegów, nie zacina się, nie ma takich "zawieszeń" jak dwusprzęgłówka i w dłuższej perspektywie niższe ryzyko awarii. Tak więc nie jest to samo zło.
KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Jeśli się przyzwyczaiłeś i Ci to nie przeszkadza, to w porządku, ja po 2 latach w Koleosie nie mogłem. Do tego jednak jest wyraźnie głośniej przez te obroty podczas normalnej jazdy (wystarczyło zmienić na autostradzie z D na M7 i od razu ulga dla uszu).galloper pisze: ↑18 maja 2021, 08:37Ja za to nie demonizowałbym CVT. W mojej historii motoryzacji jeździłem już kilkoma automatami i teraz po raz pierwszy CVT (od trzech lat). I rzeczywiście, przyznaję, przez pierwszych kilka miesięcy wycie przy nagłym przyśpieszaniu było co najmniej irytujące. Ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. Proszę spójrzcie na plusy takiego rozwiązania - płynność zmiany biegów, nie zacina się, nie ma takich "zawieszeń" jak dwusprzęgłówka i w dłuższej perspektywie niższe ryzyko awarii. Tak więc nie jest to samo zło.
Co do płynności, to fakt, ale to wynika z tego, że w CVT nie ma zmiany biegów W Sorento zmiana jest też mega płynna - nie wiem kiedy zmienia biegi, ani tego nie czuć, ani nie słychać. Nie mam zielonego pojęcia, na którym biegu jadę. A to mówi samo za siebie. DSG jechałem tylko raz na jeździe testowej, więc za krótko, żeby się wypowiadać, ale płynność skrzyni w Sorento mnie powaliła.
Nie wiem jak jest z awaryjnością CVT, ale zwykły automat hydrokinetyczny jeśli tylko jest prawidłowo eksploatowany, to jest nie do zajechania.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 kwie 2021, 13:59
- model samochodu: Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Cześć
Ile czekaliście na swoje sorento aby przytransportowali go do dealera od momentu wpłynięcia statku do portu (Koper)
Pozdrawiam
Ile czekaliście na swoje sorento aby przytransportowali go do dealera od momentu wpłynięcia statku do portu (Koper)
Pozdrawiam
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Byłem w kilku salonach się chociaż przymierzyc.
Tucson mały
Outlander ok ale mitsu wychodzi z Europy także hmmm
RAV4 fajna ale wyprofilowanie foteli mi nie pasuje szczególnie pod tyłkiem.
Tiguan Allspace r line ulala bardzo fajny aczkolwiek siedziałem w wersji za 255k katalogowe ale bardzo fajny, wygodny i duży w środku. Obok stał zwykły Tiguan i mehhh.
No i wisienka podjechałem do Reno spytać kiedy będzie Arkana (początek czerwca) no i przymierzylem się do Koleosa w Initiale Paris top wersja no i sztos w środku z tyłu to jak u babci w fotelu. Żeby nie ten brak auto holda ...
Tucson mały
Outlander ok ale mitsu wychodzi z Europy także hmmm
RAV4 fajna ale wyprofilowanie foteli mi nie pasuje szczególnie pod tyłkiem.
Tiguan Allspace r line ulala bardzo fajny aczkolwiek siedziałem w wersji za 255k katalogowe ale bardzo fajny, wygodny i duży w środku. Obok stał zwykły Tiguan i mehhh.
No i wisienka podjechałem do Reno spytać kiedy będzie Arkana (początek czerwca) no i przymierzylem się do Koleosa w Initiale Paris top wersja no i sztos w środku z tyłu to jak u babci w fotelu. Żeby nie ten brak auto holda ...
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Tiguan Allspace nie jest większy od Sorento. Dodatkowo ja w nim nie byłem w stanie siedzieć w 3-cim rzędzie. Za mało miejsca na głowę i na kolana. Po przesunięciu kanapy tak, żebym siedząc w 3-cim nie kopał w oparcie drugiego, nie mogłem wygodnie usiąść w 2-gim za fotelem kierowcy ustawionym pode mnie. Czyli Tiguanem Allspace nie pojedzie 6 (7) osób takich, jak ja, a w Sorento nie ma z tym najmniejszego problemu. Poza tym przez niski dach i tak bym nie mógł siedzieć w 3-cim.Ghotti pisze: ↑18 maja 2021, 18:45 Tiguan Allspace r line ulala bardzo fajny aczkolwiek siedziałem w wersji za 255k katalogowe ale bardzo fajny, wygodny i duży w środku. Obok stał zwykły Tiguan i mehhh.
No i wisienka podjechałem do Reno spytać kiedy będzie Arkana (początek czerwca) no i przymierzylem się do Koleosa w Initiale Paris top wersja no i sztos w środku z tyłu to jak u babci w fotelu. Żeby nie ten brak auto holda ...
Koleos - zupełnie nie ta liga. Oczywiście wersja IP robi wrażenie, ale później detale je skutecznie psują (i to już niezaleznie od wersji) np. brak podświetlanych przełączników od el. szyb (świeci się tylko ten od szyby kierowcy w drzwiach kierowcy), czy od el. lusterek. Sterowanie impulsowe jest tylko w szybie kierowcy. Skandalicznie działający aktywny tempomat, który w celu powrotu do zadanej prędkości "redukuje" o 3 biegi i wkręca się na 4000 obr. Po co? Ustawicznie wyłącza się kamera od asystenta pasa, martwego pola itd. W deszczu nie działa w ogóle, w zimie tak samo. Działa tylko jak jest sucho i jasno. Świetnie. Kretyńskie miejsce na włączniki ogrzewanych tylnych miejsc (w tylnym podłokietniku). Do tego żałosny bagażnik i brak koła zapasowego. Oczywiscie jest tylko w wersji 5-cio miejscowej. Ale jest wygodny, w środku bardzo ładny, dla 5 osób dużo miejsca (ale nie więcej niż w Sorento). Serwis, to porażka na całego. Być może to przez to, że wykupiłem pakiet serwisowy na 5 lat wraz z przeglądami i na mnie już nie zarabiali, ale zawsze coś na serwisie było nie tak. Kwintesencją było jak po 3 godzinach czekania okazało się, że mi tylko skasowali kontrolkę od serwisu... nie zrobili absolutnie nic więcej. Dopiero po skardze do Renault Polska raczyli zaprosić na dokończenie przeglądu.
To tak w dużym skrócie, może komuś rzuci inne światło. Ja po jeździe testowej byłem zachwycony, później to już tylko gorzej. O skrzyni CVT już pisałem, tak samo jak o wzywaniu mnie na wymianę oleju 2x w roku (co ok 7-8kkm), bo sie rozrzedzał przez wypalanie FAPa (2.0 dCi).
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
poczytałem nowy koleos po FL ma problem ze skrzynia, ze wyje niemiłosiernie przy 1500-2000 obrotow. Jestem ciekaw jedynie Arkany czy cos tam poprawili mam teraz Renault i z chęcia bym chyba na coś innego zmienił już po tylu latach.
7 miejsc jest mi zbędnych, ale patrząc na to co oferuje allspace + cena to się robi rząd kwoty Sorento XL żeby allspace miał ręce i nogi.
Wszystko w czym siedziałem i miałem krótkie jazdy testowe sprowadza się do jednego. Do Sorento może jeszcze Santa FE ale jest droższy od KIA i ma 5 lat gwarancji, za to ten środek w Santa Fe jest śliczny
7 miejsc jest mi zbędnych, ale patrząc na to co oferuje allspace + cena to się robi rząd kwoty Sorento XL żeby allspace miał ręce i nogi.
Wszystko w czym siedziałem i miałem krótkie jazdy testowe sprowadza się do jednego. Do Sorento może jeszcze Santa FE ale jest droższy od KIA i ma 5 lat gwarancji, za to ten środek w Santa Fe jest śliczny
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Renault Arkany to zupełnie inna klasa (mniejsza) i nie można porównywać z Sorento/SantaFe/AllSpace.
Jeszcze post scriptum do CVT- w Toyocie nie ma tego zjawiska o czym pisze Marian, a mianowicie, że jak sią zmieni na tryb manualny to pracuje ciszej. Cały czas jest cicho i zaczyna wyć przy mocnym przyśpieszeniu do momentu nabrania odpowiedniej prędkości. Przy spokojnym przyśpieszeniu wzrost decybeli jest akceptowalny.
Jeśli chodzi o awaryjność to CVT jest najmniej podatna na awarie z wszystkich automatów - tak mówią statystyki.
Jeszcze post scriptum do CVT- w Toyocie nie ma tego zjawiska o czym pisze Marian, a mianowicie, że jak sią zmieni na tryb manualny to pracuje ciszej. Cały czas jest cicho i zaczyna wyć przy mocnym przyśpieszeniu do momentu nabrania odpowiedniej prędkości. Przy spokojnym przyśpieszeniu wzrost decybeli jest akceptowalny.
Jeśli chodzi o awaryjność to CVT jest najmniej podatna na awarie z wszystkich automatów - tak mówią statystyki.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Witam serdecznie,
Swoją Sorento PHEV zamówiłem pod koniec kwietnia. Odbiór na początku lipca.
Mieszkam w Irlandii więc mają jakieś inne terminy.
Chciałbym zapytać odnośnie zbiornika paliwa właśnie w PHEV. Widzę przed sobą bardzo dużą nieścisłość. Mianowicie oficjane materiały KIA Ireland mowią o zbiorniku paliwa 67 litrow więc wcale nie zmniejszonym. Natomiast koledzy mowią, że jest zmniejszony o około 20 litrów.
Więc jak to jest ? Kto ma racje ? Czy to możliwe żeby sie różniły ze względu na rynek ?
Pozdrawiam
Swoją Sorento PHEV zamówiłem pod koniec kwietnia. Odbiór na początku lipca.
Mieszkam w Irlandii więc mają jakieś inne terminy.
Chciałbym zapytać odnośnie zbiornika paliwa właśnie w PHEV. Widzę przed sobą bardzo dużą nieścisłość. Mianowicie oficjane materiały KIA Ireland mowią o zbiorniku paliwa 67 litrow więc wcale nie zmniejszonym. Natomiast koledzy mowią, że jest zmniejszony o około 20 litrów.
Więc jak to jest ? Kto ma racje ? Czy to możliwe żeby sie różniły ze względu na rynek ?
Pozdrawiam
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Ja nie pisałem o wyciu, tylko o wyciszeniu się po przejściu w tryb M. Wynika to z prostej rzeczy - w trybie D utrzymuje znacznie wyższe obroty silnika. I to nawet na autostradzie jadąc np. 130 - 140. Jest cicho do czasu przejścia na M, kiedy to robi się naprawdę cichogalloper pisze: ↑19 maja 2021, 10:53
Jeszcze post scriptum do CVT- w Toyocie nie ma tego zjawiska o czym pisze Marian, a mianowicie, że jak sią zmieni na tryb manualny to pracuje ciszej. Cały czas jest cicho i zaczyna wyć przy mocnym przyśpieszeniu do momentu nabrania odpowiedniej prędkości. Przy spokojnym przyśpieszeniu wzrost decybeli jest akceptowalny.
W PL też masz info o 47l pojemności we wszystkich oficjalnych materiałach (katalogi, cenniki, broszurki, dane techniczne).mnieteq pisze: ↑19 maja 2021, 12:46 Mianowicie oficjane materiały KIA Ireland mowią o zbiorniku paliwa 67 litrow więc wcale nie zmniejszonym. Natomiast koledzy mowią, że jest zmniejszony o około 20 litrów.
Więc jak to jest ? Kto ma racje ? Czy to możliwe żeby sie różniły ze względu na rynek ?
Pozdrawiam
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
[/quote]
W PL też masz info o 47l pojemności we wszystkich oficjalnych materiałach (katalogi, cenniki, broszurki, dane techniczne).
[/quote]
Czyli wychodzi, że faktycznie Kia Sorento PHEV w Irlandii oferowana jest ze zbiornikiem paliwa 67 litrów ?
Sprawdze sam "organoleptycznie" już w lipcu
Tak myślę, że jest to najprawdopodobniej związane z tym, że kierownica jest po prawej stronie i jest inne umiejscowienie baterii ?
W PL też masz info o 47l pojemności we wszystkich oficjalnych materiałach (katalogi, cenniki, broszurki, dane techniczne).
[/quote]
Czyli wychodzi, że faktycznie Kia Sorento PHEV w Irlandii oferowana jest ze zbiornikiem paliwa 67 litrów ?
Sprawdze sam "organoleptycznie" już w lipcu
Tak myślę, że jest to najprawdopodobniej związane z tym, że kierownica jest po prawej stronie i jest inne umiejscowienie baterii ?