KIA Sorento IV - pierwsze opinie
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 sie 2021, 10:56
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Dasz radę Oczywiście jeżdżąc bez szaleństw.
Ja jestem właśnie po trasie do Chorwacji i z powrotem. Ponad 3000 km z hakiem zrobione. Więc kolejne kilka słów.
Podróż w 4 dorosłe osoby + 2 psy. Bagażnik zapchany po dach (nikt się nie ograniczał z zabieraniem bagaży) + rower szosowy, (oczywiście ze zdjętymi kołami) - wszystko w bagażniku (fotele tylne normalnie na maksa w tył ze średnim pochyleniem, więc jeszcze potencjał na bagaże był).
Podróż komfortowa, fotele twarde jak lubię, bez większego zmęczenia, chwilami siadałem również z tyłu (zmiana kierowcy) co chyba nawet dużo wygodniejsze było niż siedzenie z przodu. Miejsca z tyłu w bród, więc spokojnie dwa psy się uwalały i na siedzeniach i na podłodze. Warte docenienia mnóstwo gniazdek USB i miejsc na napoje.
Minus oczywiście na "mułowatość" na autostradzie w okolicach prędkości dozwolonych (Austria, Czechy, Chorwacja - 130 km/h). Raczej o dynamicznym wyprzedzaniu można zapomnieć, jakkolwiek prędkość wystarczająca do normalnego podróżowania po zachodnio - południowej Europie gdzie mandaty znacznie wyższe niż u nas (a i tak wracam z pamiątką 50 euro w Austrii).
Spalanie oczywiście rośnie wprost proporcjonalnie do prędkości i jak przy ok 110 km/h da się zmieścić w okolicy 7 litrów.
120 - 8
130 - 9-9,5
+ 130 - + 10 litrów
I tak to wygląda Generalnie rewelacyjnie pakowny samochód, przestronny, cichy do pewnej prędkości, z fajnym audio (może dla audiofilów niewystarczającym, dla mnie zupełnie OK). Dla przebiegów: większość czasu miasto i drogi podmiejskie, plus 2-3 razy w roku dłuższy wypad autostradami jest super. Jeśli ktoś planuje w większości jazdę po autostradach to z uwagi na spalanie to średni pomysł
HEV full (bez dachu)
Ja jestem właśnie po trasie do Chorwacji i z powrotem. Ponad 3000 km z hakiem zrobione. Więc kolejne kilka słów.
Podróż w 4 dorosłe osoby + 2 psy. Bagażnik zapchany po dach (nikt się nie ograniczał z zabieraniem bagaży) + rower szosowy, (oczywiście ze zdjętymi kołami) - wszystko w bagażniku (fotele tylne normalnie na maksa w tył ze średnim pochyleniem, więc jeszcze potencjał na bagaże był).
Podróż komfortowa, fotele twarde jak lubię, bez większego zmęczenia, chwilami siadałem również z tyłu (zmiana kierowcy) co chyba nawet dużo wygodniejsze było niż siedzenie z przodu. Miejsca z tyłu w bród, więc spokojnie dwa psy się uwalały i na siedzeniach i na podłodze. Warte docenienia mnóstwo gniazdek USB i miejsc na napoje.
Minus oczywiście na "mułowatość" na autostradzie w okolicach prędkości dozwolonych (Austria, Czechy, Chorwacja - 130 km/h). Raczej o dynamicznym wyprzedzaniu można zapomnieć, jakkolwiek prędkość wystarczająca do normalnego podróżowania po zachodnio - południowej Europie gdzie mandaty znacznie wyższe niż u nas (a i tak wracam z pamiątką 50 euro w Austrii).
Spalanie oczywiście rośnie wprost proporcjonalnie do prędkości i jak przy ok 110 km/h da się zmieścić w okolicy 7 litrów.
120 - 8
130 - 9-9,5
+ 130 - + 10 litrów
I tak to wygląda Generalnie rewelacyjnie pakowny samochód, przestronny, cichy do pewnej prędkości, z fajnym audio (może dla audiofilów niewystarczającym, dla mnie zupełnie OK). Dla przebiegów: większość czasu miasto i drogi podmiejskie, plus 2-3 razy w roku dłuższy wypad autostradami jest super. Jeśli ktoś planuje w większości jazdę po autostradach to z uwagi na spalanie to średni pomysł
HEV full (bez dachu)
-
- Posty: 1252
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Dzięki za opinię. Powoli trzeba szanować auta, które nie prowokują do ekscesów, bo nawet w kochanej RP może to kosztować coraz drożej:)KrissKross pisze: ↑16 paź 2021, 11:31 Dasz radę Oczywiście jeżdżąc bez szaleństw.
Ja jestem właśnie po trasie do Chorwacji i z powrotem. Ponad 3000 km z hakiem zrobione. Więc kolejne kilka słów.
Podróż w 4 dorosłe osoby + 2 psy. Bagażnik zapchany po dach (nikt się nie ograniczał z zabieraniem bagaży) + rower szosowy, (oczywiście ze zdjętymi kołami) - wszystko w bagażniku (fotele tylne normalnie na maksa w tył ze średnim pochyleniem, więc jeszcze potencjał na bagaże był).
Podróż komfortowa, fotele twarde jak lubię, bez większego zmęczenia, chwilami siadałem również z tyłu (zmiana kierowcy) co chyba nawet dużo wygodniejsze było niż siedzenie z przodu. Miejsca z tyłu w bród, więc spokojnie dwa psy się uwalały i na siedzeniach i na podłodze. Warte docenienia mnóstwo gniazdek USB i miejsc na napoje.
Minus oczywiście na "mułowatość" na autostradzie w okolicach prędkości dozwolonych (Austria, Czechy, Chorwacja - 130 km/h). Raczej o dynamicznym wyprzedzaniu można zapomnieć, jakkolwiek prędkość wystarczająca do normalnego podróżowania po zachodnio - południowej Europie gdzie mandaty znacznie wyższe niż u nas (a i tak wracam z pamiątką 50 euro w Austrii).
Spalanie oczywiście rośnie wprost proporcjonalnie do prędkości i jak przy ok 110 km/h da się zmieścić w okolicy 7 litrów.
120 - 8
130 - 9-9,5
+ 130 - + 10 litrów
I tak to wygląda Generalnie rewelacyjnie pakowny samochód, przestronny, cichy do pewnej prędkości, z fajnym audio (może dla audiofilów niewystarczającym, dla mnie zupełnie OK). Dla przebiegów: większość czasu miasto i drogi podmiejskie, plus 2-3 razy w roku dłuższy wypad autostradami jest super. Jeśli ktoś planuje w większości jazdę po autostradach to z uwagi na spalanie to średni pomysł
HEV full (bez dachu)
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 wrz 2019, 09:02
- model samochodu: Optima 1.6 GT line SRF, TEC, Red.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Czyli ogólnie masakra ze spalaniem.
To 2x4 czy 4x4?
Czy jest ktoś tutaj z PHEV albo dieslem? Interesuje mnie średnie spalanie na długiej trasie przy prędkościach powyżej 120 km/h.
W PHev również po wyczerpaniu baterii.
To 2x4 czy 4x4?
Czy jest ktoś tutaj z PHEV albo dieslem? Interesuje mnie średnie spalanie na długiej trasie przy prędkościach powyżej 120 km/h.
W PHev również po wyczerpaniu baterii.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
masakra to chyba przesada, mając na uwadze, że auto całe załadowane - podróż wakacje.
może ktoś napisać ile spala hev na autostradzie jadąc powiedzmy 140km/h i dla porównania 160km/h, w dwie osoby bez innego obciążenia ?
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Przesadzacie z tym spalaniem, że masakra. Ile ma palić na maksa wysilony silniczek 1.6 ciągnąc kloca o aerodynamice pudełka i wadze prawie 2 tony? 10l powyżej 140 km/h jest wartością normalną bo trzeba go kręcić do wysokich obrotów, cudów nie ma. Moja Superb 2.0 272KM 4x4 przy 160 km/h pali ok 11-12, przy 140 w okolicach 10.
-
- Posty: 1252
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Trzeba było wziąć 220KM - pali o 1/3 mniejSoplus pisze: ↑18 paź 2021, 17:37 Przesadzacie z tym spalaniem, że masakra. Ile ma palić na maksa wysilony silniczek 1.6 ciągnąc kloca o aerodynamice pudełka i wadze prawie 2 tony? 10l powyżej 140 km/h jest wartością normalną bo trzeba go kręcić do wysokich obrotów, cudów nie ma. Moja Superb 2.0 272KM 4x4 przy 160 km/h pali ok 11-12, przy 140 w okolicach 10.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Gdy zamawiałem Superba 3 lata temu, słabszy silnik 2.0 był wycofany z oferty ze względu na emisję spalin.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Potwierdza to tylko, że mały silnik hybrydowy ma rację bytu tylko przy jeździe miejskiej (co swoją drogą stanowi pewnei z 80% normalnego przebiegu użytkownika prywatnego).
-
- Posty: 1252
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE