KIA Sorento IV - pierwsze opinie

forum użytkowników modelu Sorento
Koszyk
Posty: 3
Rejestracja: 21 paź 2021, 12:40
model samochodu: SORENTO IV

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Koszyk »

Wersja AWD. Dynamika jak na taką budę ok - chociaż mam też Sportage 1.7 crdi i w trybie sport ciągnie duże lepiej. Ogólnie pierwsze wrażenia fajnie - zastanawia mnie tylko ten poziom naładowania akumulatora lit-jon, troche mi sie to wydaje dziwne.
Koszyk
Posty: 3
Rejestracja: 21 paź 2021, 12:40
model samochodu: SORENTO IV

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: Koszyk »

inquis pisze: 21 paź 2021, 19:33
Koszyk pisze: 21 paź 2021, 12:43 Witam.Jeżdże tydzień wersją HEV.Wskaźnik poziomu naładowania baterii litowo-jonowej był od salonu na poziomie 1/2 i tak sobie się trzyma mniej więcej na tym poziomie czasem coś dodając minimalnie a więcej spadając.Ale "regeneruje się" zawsze do poziomu połowy / lekko ponad.Ktoś wie o co chodzi ? Czy to tak na początku jest czy nigdy nie dochodzi do 100 % bo to np. tylko przy PHEV na pełnym doładowaniu ? Proszę o info vo zielonyu jestem a w salonie nie potrafili mi odpowiedzieć na to pytanie.
Spróbuj jeździć w trybie sport. Nie zużywa (ponoć) wtedy prądu z baterii, a silnik spalinowy powinien je podładować.
Spróbuje - dzięki
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: marian »

Koszyk pisze: 22 paź 2021, 12:17 Wersja AWD. Dynamika jak na taką budę ok - chociaż mam też Sportage 1.7 crdi i w trybie sport ciągnie duże lepiej. Ogólnie pierwsze wrażenia fajnie - zastanawia mnie tylko ten poziom naładowania akumulatora lit-jon, troche mi sie to wydaje dziwne.
Wg mnie to nie jest dziwne. W hybrydzie chodzi o zapewnienie max płynnej jazdy, więc utrzymywanie naładowania aku na poziomie około 50% jest optymalne. Masz równie dużo zapasu energii w akumulatorze na wypadek, gdy z tej energii chcesz korzystać, jak i buforu na podładowanie akumulatora wskutek hamowania np. zjeżdżając z dużej górki.
Mi się raz udało naładować aku do pełna, ale faktycznie miałem z 10 km zjazdu, podczas którego hamowałem silnikiem (czyli w HEV silnik spalinowy był wyłączony, a wszystko działało na elektrycznym, który dodatkowo był cały czas ładowany tym "hamowaniem).
Samochód nie wie jakie masz zamiary, więc nie może rozładować akumulatora, bo jak depniesz, to nie przyśpieszysz na 2 silnikach, tylko na 1. W drugą stronę to też działa - jakby utrzymywał większy poziom naładowania, to w przypadku większej górki (hamowanie), odzysk energii by był mniejszy.
Dlatego wyśrodkowanie jest optymalne.
sfetrzak
Posty: 109
Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: sfetrzak »

inquis pisze: 21 paź 2021, 19:33
Koszyk pisze: 21 paź 2021, 12:43 Witam.Jeżdże tydzień wersją HEV.Wskaźnik poziomu naładowania baterii litowo-jonowej był od salonu na poziomie 1/2 i tak sobie się trzyma mniej więcej na tym poziomie czasem coś dodając minimalnie a więcej spadając.Ale "regeneruje się" zawsze do poziomu połowy / lekko ponad.Ktoś wie o co chodzi ? Czy to tak na początku jest czy nigdy nie dochodzi do 100 % bo to np. tylko przy PHEV na pełnym doładowaniu ? Proszę o info vo zielonyu jestem a w salonie nie potrafili mi odpowiedzieć na to pytanie.
Spróbuj jeździć w trybie sport. Nie zużywa (ponoć) wtedy prądu z baterii, a silnik spalinowy powinien je podładować.
To by było trochę słabe bo by znaczyło że w sport mamy mniej momentu i koni niż w eco...
marian
Posty: 173
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: marian »

sfetrzak pisze: 22 paź 2021, 19:25
inquis pisze: 21 paź 2021, 19:33
Koszyk pisze: 21 paź 2021, 12:43 Witam.Jeżdże tydzień wersją HEV.Wskaźnik poziomu naładowania baterii litowo-jonowej był od salonu na poziomie 1/2 i tak sobie się trzyma mniej więcej na tym poziomie czasem coś dodając minimalnie a więcej spadając.Ale "regeneruje się" zawsze do poziomu połowy / lekko ponad.Ktoś wie o co chodzi ? Czy to tak na początku jest czy nigdy nie dochodzi do 100 % bo to np. tylko przy PHEV na pełnym doładowaniu ? Proszę o info vo zielonyu jestem a w salonie nie potrafili mi odpowiedzieć na to pytanie.
Spróbuj jeździć w trybie sport. Nie zużywa (ponoć) wtedy prądu z baterii, a silnik spalinowy powinien je podładować.
To by było trochę słabe bo by znaczyło że w sport mamy mniej momentu i koni niż w eco...
Na szczęście to nieprawda ;)
krzysztof.szwed
Posty: 67
Rejestracja: 12 paź 2021, 23:47
model samochodu: Kia Sorento

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: krzysztof.szwed »

Szanowna Grupo
Czy ktoś może się rzetelnie wypowiedzieć na podstawie swoich doświadczeń nt właściwości jezdnych Kia Sorento Hybrid czyli hamowanie, przyspieszanie, spalanie w trybie mieszanym przy jeździe do 120km/h oraz na temat wszelkich uwag czy mankamentów ktore widzi. W przyszłym tyg teoretycznie odbieram to autko ale mam jeszcze wątpliwości po teście jednego z Youtuberow spoza Polski.
inquis
Posty: 1223
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: inquis »

krzysztof.szwed pisze: 23 paź 2021, 18:22 Szanowna Grupo
Czy ktoś może się rzetelnie wypowiedzieć na podstawie swoich doświadczeń nt właściwości jezdnych Kia Sorento Hybrid czyli hamowanie, przyspieszanie, spalanie w trybie mieszanym przy jeździe do 120km/h oraz na temat wszelkich uwag czy mankamentów ktore widzi. W przyszłym tyg teoretycznie odbieram to autko ale mam jeszcze wątpliwości po teście jednego z Youtuberow spoza Polski.
Hamowanie 4 na 5, przyspieszanie 3/5, spalanie bardzo fajne do 90 Km/h, akceptowalne do 130.
Rzetelne może byc tylko odniesienie do obecnych doświadczeń. Powiedz czym jeździsz, a ja powiem Ci czy będziesz zadowolony:)
Ostatnio zmieniony 23 paź 2021, 19:01 przez inquis, łącznie zmieniany 1 raz.
krzysztof.szwed
Posty: 67
Rejestracja: 12 paź 2021, 23:47
model samochodu: Kia Sorento

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: krzysztof.szwed »

Słuchaj jakby sprawa jeat następująca. Nie moge porównać Mazdy 3 Sedan z 2017 roku do Kia Sorento bezpośrednio. Sorento to krowa i na tym mi zależy (rodzina mi się powiększyła od tamtego czasu). Wiem ze Sedan i Suv rządzą sie innymi prawami. Chociaż paradoksalnie w Mazdzie spalanie średnie wcale nie jest jakieś super małe :) W Sorento szukam komfortu i przestronności. Ale nadal mam wątpliwości (ale nie mam budżetu na Suva wielkiej trójcy a nie chce tez płacić za znaczek)
inquis
Posty: 1223
Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: inquis »

krzysztof.szwed pisze: 23 paź 2021, 18:49 Słuchaj jakby sprawa jeat następująca. Nie moge porównać Mazdy 3 Sedan z 2017 roku do Kia Sorento bezpośrednio. Sorento to krowa i na tym mi zależy (rodzina mi się powiększyła od tamtego czasu). Wiem ze Sedan i Suv rządzą sie innymi prawami. Chociaż paradoksalnie w Mazdzie spalanie średnie wcale nie jest jakieś super małe :) W Sorento szukam komfortu i przestronności. Ale nadal mam wątpliwości (ale nie mam budżetu na Suva wielkiej trójcy a nie chce tez płacić za znaczek)
Komfort i przestronność znajdziesz. Po M3 będziesz bardzo zadowolony, choc nie wiem co znaczy małe spalanie wedlug Ciebie.
krzysztof.szwed
Posty: 67
Rejestracja: 12 paź 2021, 23:47
model samochodu: Kia Sorento

Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie

Post autor: krzysztof.szwed »

Mnie interesuje pewna kwestia a mianowicie. Jeden z recenzentów mówił ze sa "lagi" na skrzyni automatycznej szczególnie przy ruszaniu np. na rondzie. Jak to sie ma do rzeczywiści czy ruszanie jest plynne oraz czy spalanie jest tak wysokie jak mówił ten sam gosc czyli przy normalnej jeździe rzędu 9-11 litrów na 100km? Kurde jak na hybrydę wydaje mi sie to całkiem sporym wynikiem :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”