KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Wersja AWD. Dynamika jak na taką budę ok - chociaż mam też Sportage 1.7 crdi i w trybie sport ciągnie duże lepiej. Ogólnie pierwsze wrażenia fajnie - zastanawia mnie tylko ten poziom naładowania akumulatora lit-jon, troche mi sie to wydaje dziwne.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Spróbuje - dziękiinquis pisze: ↑21 paź 2021, 19:33Spróbuj jeździć w trybie sport. Nie zużywa (ponoć) wtedy prądu z baterii, a silnik spalinowy powinien je podładować.Koszyk pisze: ↑21 paź 2021, 12:43 Witam.Jeżdże tydzień wersją HEV.Wskaźnik poziomu naładowania baterii litowo-jonowej był od salonu na poziomie 1/2 i tak sobie się trzyma mniej więcej na tym poziomie czasem coś dodając minimalnie a więcej spadając.Ale "regeneruje się" zawsze do poziomu połowy / lekko ponad.Ktoś wie o co chodzi ? Czy to tak na początku jest czy nigdy nie dochodzi do 100 % bo to np. tylko przy PHEV na pełnym doładowaniu ? Proszę o info vo zielonyu jestem a w salonie nie potrafili mi odpowiedzieć na to pytanie.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Wg mnie to nie jest dziwne. W hybrydzie chodzi o zapewnienie max płynnej jazdy, więc utrzymywanie naładowania aku na poziomie około 50% jest optymalne. Masz równie dużo zapasu energii w akumulatorze na wypadek, gdy z tej energii chcesz korzystać, jak i buforu na podładowanie akumulatora wskutek hamowania np. zjeżdżając z dużej górki.
Mi się raz udało naładować aku do pełna, ale faktycznie miałem z 10 km zjazdu, podczas którego hamowałem silnikiem (czyli w HEV silnik spalinowy był wyłączony, a wszystko działało na elektrycznym, który dodatkowo był cały czas ładowany tym "hamowaniem).
Samochód nie wie jakie masz zamiary, więc nie może rozładować akumulatora, bo jak depniesz, to nie przyśpieszysz na 2 silnikach, tylko na 1. W drugą stronę to też działa - jakby utrzymywał większy poziom naładowania, to w przypadku większej górki (hamowanie), odzysk energii by był mniejszy.
Dlatego wyśrodkowanie jest optymalne.
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
- model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
To by było trochę słabe bo by znaczyło że w sport mamy mniej momentu i koni niż w eco...inquis pisze: ↑21 paź 2021, 19:33Spróbuj jeździć w trybie sport. Nie zużywa (ponoć) wtedy prądu z baterii, a silnik spalinowy powinien je podładować.Koszyk pisze: ↑21 paź 2021, 12:43 Witam.Jeżdże tydzień wersją HEV.Wskaźnik poziomu naładowania baterii litowo-jonowej był od salonu na poziomie 1/2 i tak sobie się trzyma mniej więcej na tym poziomie czasem coś dodając minimalnie a więcej spadając.Ale "regeneruje się" zawsze do poziomu połowy / lekko ponad.Ktoś wie o co chodzi ? Czy to tak na początku jest czy nigdy nie dochodzi do 100 % bo to np. tylko przy PHEV na pełnym doładowaniu ? Proszę o info vo zielonyu jestem a w salonie nie potrafili mi odpowiedzieć na to pytanie.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Na szczęście to nieprawdasfetrzak pisze: ↑22 paź 2021, 19:25To by było trochę słabe bo by znaczyło że w sport mamy mniej momentu i koni niż w eco...inquis pisze: ↑21 paź 2021, 19:33Spróbuj jeździć w trybie sport. Nie zużywa (ponoć) wtedy prądu z baterii, a silnik spalinowy powinien je podładować.Koszyk pisze: ↑21 paź 2021, 12:43 Witam.Jeżdże tydzień wersją HEV.Wskaźnik poziomu naładowania baterii litowo-jonowej był od salonu na poziomie 1/2 i tak sobie się trzyma mniej więcej na tym poziomie czasem coś dodając minimalnie a więcej spadając.Ale "regeneruje się" zawsze do poziomu połowy / lekko ponad.Ktoś wie o co chodzi ? Czy to tak na początku jest czy nigdy nie dochodzi do 100 % bo to np. tylko przy PHEV na pełnym doładowaniu ? Proszę o info vo zielonyu jestem a w salonie nie potrafili mi odpowiedzieć na to pytanie.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 paź 2021, 23:47
- model samochodu: Kia Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Szanowna Grupo
Czy ktoś może się rzetelnie wypowiedzieć na podstawie swoich doświadczeń nt właściwości jezdnych Kia Sorento Hybrid czyli hamowanie, przyspieszanie, spalanie w trybie mieszanym przy jeździe do 120km/h oraz na temat wszelkich uwag czy mankamentów ktore widzi. W przyszłym tyg teoretycznie odbieram to autko ale mam jeszcze wątpliwości po teście jednego z Youtuberow spoza Polski.
Czy ktoś może się rzetelnie wypowiedzieć na podstawie swoich doświadczeń nt właściwości jezdnych Kia Sorento Hybrid czyli hamowanie, przyspieszanie, spalanie w trybie mieszanym przy jeździe do 120km/h oraz na temat wszelkich uwag czy mankamentów ktore widzi. W przyszłym tyg teoretycznie odbieram to autko ale mam jeszcze wątpliwości po teście jednego z Youtuberow spoza Polski.
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Hamowanie 4 na 5, przyspieszanie 3/5, spalanie bardzo fajne do 90 Km/h, akceptowalne do 130.krzysztof.szwed pisze: ↑23 paź 2021, 18:22 Szanowna Grupo
Czy ktoś może się rzetelnie wypowiedzieć na podstawie swoich doświadczeń nt właściwości jezdnych Kia Sorento Hybrid czyli hamowanie, przyspieszanie, spalanie w trybie mieszanym przy jeździe do 120km/h oraz na temat wszelkich uwag czy mankamentów ktore widzi. W przyszłym tyg teoretycznie odbieram to autko ale mam jeszcze wątpliwości po teście jednego z Youtuberow spoza Polski.
Rzetelne może byc tylko odniesienie do obecnych doświadczeń. Powiedz czym jeździsz, a ja powiem Ci czy będziesz zadowolony:)
Ostatnio zmieniony 23 paź 2021, 19:01 przez inquis, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 paź 2021, 23:47
- model samochodu: Kia Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Słuchaj jakby sprawa jeat następująca. Nie moge porównać Mazdy 3 Sedan z 2017 roku do Kia Sorento bezpośrednio. Sorento to krowa i na tym mi zależy (rodzina mi się powiększyła od tamtego czasu). Wiem ze Sedan i Suv rządzą sie innymi prawami. Chociaż paradoksalnie w Mazdzie spalanie średnie wcale nie jest jakieś super małe W Sorento szukam komfortu i przestronności. Ale nadal mam wątpliwości (ale nie mam budżetu na Suva wielkiej trójcy a nie chce tez płacić za znaczek)
-
- Posty: 1223
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Komfort i przestronność znajdziesz. Po M3 będziesz bardzo zadowolony, choc nie wiem co znaczy małe spalanie wedlug Ciebie.krzysztof.szwed pisze: ↑23 paź 2021, 18:49 Słuchaj jakby sprawa jeat następująca. Nie moge porównać Mazdy 3 Sedan z 2017 roku do Kia Sorento bezpośrednio. Sorento to krowa i na tym mi zależy (rodzina mi się powiększyła od tamtego czasu). Wiem ze Sedan i Suv rządzą sie innymi prawami. Chociaż paradoksalnie w Mazdzie spalanie średnie wcale nie jest jakieś super małe W Sorento szukam komfortu i przestronności. Ale nadal mam wątpliwości (ale nie mam budżetu na Suva wielkiej trójcy a nie chce tez płacić za znaczek)
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 paź 2021, 23:47
- model samochodu: Kia Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Mnie interesuje pewna kwestia a mianowicie. Jeden z recenzentów mówił ze sa "lagi" na skrzyni automatycznej szczególnie przy ruszaniu np. na rondzie. Jak to sie ma do rzeczywiści czy ruszanie jest plynne oraz czy spalanie jest tak wysokie jak mówił ten sam gosc czyli przy normalnej jeździe rzędu 9-11 litrów na 100km? Kurde jak na hybrydę wydaje mi sie to całkiem sporym wynikiem