KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
No to irytujące, ciekawe czy da się to jakoś komputerowo ustawić na zawsze ON... tak czy siak lepiej niż w C5 tam tej funkcji nie ma w ogóle. Tak czy siak c5 Aircross przez to kompletnie dla mnie odpada nie po to chce automat żeby przy zatrzymaniu trzymać nogę na hamulcu ...
Tak czy siak dziś się chociaż przymierzyłem do Sorento mam 192cm rozwaliłem się z przodu tak jak mi było wygodnie, wsiadłem za siebie i miałem jeszcze dobre 5cm do fotela przy kolanach ... bardzo duży samochód w środku zresztą co widać na razie się zakochałem w nim szkoda, że akurat buduje dom i pieniądze to taczkami się rozchodzą bo taki XL to jednak 200 koła a by się przydało na dom tyle spytałem ile jest rabatu za nowy to powiedział z dają 5% rabatu na wyprzedaży standardowo 9% + kolejne 5%. Mniej więcej.
Tak czy siak dziś się chociaż przymierzyłem do Sorento mam 192cm rozwaliłem się z przodu tak jak mi było wygodnie, wsiadłem za siebie i miałem jeszcze dobre 5cm do fotela przy kolanach ... bardzo duży samochód w środku zresztą co widać na razie się zakochałem w nim szkoda, że akurat buduje dom i pieniądze to taczkami się rozchodzą bo taki XL to jednak 200 koła a by się przydało na dom tyle spytałem ile jest rabatu za nowy to powiedział z dają 5% rabatu na wyprzedaży standardowo 9% + kolejne 5%. Mniej więcej.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Chyba pierwszy artykuł o Sorento PHEV:
https://kiawiarnia.pl/kia-sorento-phev- ... acic-test/
Nie jest tak jak pisał przedmówca, że można się grzac na silniku elektrycznym. PHEV nie posiada grzałk elektrycznej więc musi włączyć się silnik spalinowy aby podgrzać płyn chłodzący. Rozmawiałem na ten temat z użytkownikiem PHEV z Norwegii. Gość aby zaoszczędzić na paliwie nie włącza ogrzewania tylko grzeje fotel i kierownicę. To się nazywa nordycki ascetyzm
https://kiawiarnia.pl/kia-sorento-phev- ... acic-test/
Nie jest tak jak pisał przedmówca, że można się grzac na silniku elektrycznym. PHEV nie posiada grzałk elektrycznej więc musi włączyć się silnik spalinowy aby podgrzać płyn chłodzący. Rozmawiałem na ten temat z użytkownikiem PHEV z Norwegii. Gość aby zaoszczędzić na paliwie nie włącza ogrzewania tylko grzeje fotel i kierownicę. To się nazywa nordycki ascetyzm
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Haha, dobre. Zawsze mógłby nawet i tego nie włączać, bo to też w końcu grzałki elektryczne.
A tak z innej beczki, to jak przy braku ogrzewania wnętrza jest z szybami? Tylną można elektrycznie, albo i nie, bo jest zbędna, ale np. przednią? Przecież zaraz na nią nachucha i zamarznie od środka.
Ps. Argument z recenzji, że warto dopłacić 27k do PHEV, bo ... "jest lepszy" jakoś do mnie nie trafia.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Witam, również jestem posiadaczem nowego Sorento i mam pytanie o dotarcie silnika. W salonie sprzedawca powiedział mi żeby delikatniej jeżdzić pierwszy 1-1,5tys km. W instrukcji obsługi natomiast jest napisane zeby przez pierwsze 6tys km stosowac srodki ostroznosci w celu zmniejszenia zyzucia paliwa. Wspominają tam miedzy innymi o obrotach pozniej 3000 tylko jak to sprawdzic jak nie ma obrotomierza? Drugie pytanie do was po jakim przebiegu zmieniacie pierwszy raz olej?
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Też już o tym pisałem, a jest to o tyle ciekawe, że instrukcja jest właśnie pod wersję HEV, a ta nie ma obrotomierza. Wg mnie nie da się trzymać tych 3000, nie da się obrotów określić
Ja po prostu jeżdżę emerycko i z jednej strony mam bardzo satysfakcjonujące spalanie, z drugiej pełną przyjemność z jazdy, bo Sorento nie służy do palenia gumy na światłach, a właśnie najlepiej się czuje przy spokojnej, statecznej jeździe.
Co do pierwszej wymiany oleju, to pytałem w salonie, w którym go kupilem i później w innym salonie w Krakowie i odpowiedź była zbieżna - wymiana (nazwijmy to zerowa) nie jest obowiązkowa, aczkolwiek zalecana po ok. 3000-4000km (oczywiście razem z filtrem). Cena, to ok. 300zł.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Czy ktoś się orientuje czy płynie jakiś statek z Sorentami do Europy? Czekam na Sorento które miało być do końca maja a tu cisza?
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Nie chciałabym być złym prorokiem ale z tego co widzę i słyszę to z dostawami może być coraz gorzej czytaj dłużej. Pracuje w branży elektronicznej i brak chipów, półprzewodników jest katastrofalny i coraz gorszy. Branża motoryzacyjna też cierpi. Ford zamyka fabryki na kilka tygodni z braku części, bodajże VW produkuje ale wystawia niedokończone samochody na place. Masakra.