KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
W maju mają już być dostępne do sprzedaży w Polsce. Ciągle mowa o PHEV. Pewnie inne wersje też ale tego nie wiem - zawsze importer robi pewny bufor stąd te wyprzedaże rocznika trwające i pół roku...
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Nie wiem jak Wy ale ja obejrzałem już chyba wszystkie polskie testy Sorento nie wyczerpywały one jednak mojej ciekawości. Dlatego chciałem polecić Wam kilka filmów słowackich, mi osobiście przypadły do gustu.
https://www.youtube.com/watch?v=sUdELB5FnT4
https://www.youtube.com/watch?v=sUdELB5 ... adio=1&t=3
https://www.youtube.com/watch?v=cFYXQJs8Hxg - Sorento vs Highlander
Chciałem jeszcze poruszyć wątek gwarancji na baterie w różnych modelach EV/HEV/PHEV/MHEV zapisy gwarancji na te elementy budzą u mnie duże wątpliwości i nie wiem czy je odpowiednio interpretuje. Rozmawiałem na ten temat z bardzo rzeczowym sprzedawcą u którego zamawiałem auto ale on sam ma wątpliwości jak to interpretować i poleca wysłać maila do centrali w tej sprawie.
Na stronie nr 14 książki gwarancyjnej dostępnej na stronie internetowej https://www.kia.com/pl/serwis/uslugi/7- ... gwarancja/
jest w punkcie 4 taki zapis :
4. Gwarancja na akumulator i baterie wysokiego napięcia [EV / HEV / PHEV]
4.1. Gwarancja udzielana na akumulator obejmuje jego wymianę na nowy w przypadku stwierdzenia niesprawności wynikającej z wady ukrytej, z wyłączeniem uszkodzeń
mechanicznych oraz niesprawności wynikających z nieprawidłowego montażu dodatkowych odbiorników prądowych lub nieprawidłowej obsługi akumulatora.
4.2. Gwarancja udzielana na baterie wysokiego napięcia wynosi 7 lat lub 150 000 km w zależności co wystąpi pierwsze. Jeżeli w okresie trwania gwarancji pojemność baterii
wysokiego napięcia w samochodach elektrycznych (EV) spadnie poniżej 65% gwarant zapewnia bezpłatną naprawę lub ich wymianę. Naprawa polega na przywróceniu
pojemności baterii do wartości 65%.
Pojemność baterii wysokiego napięcia jest mierzona przez Autoryzowane Stacje Obsługi Kia za pomocą urządzeń diagnostycznych.
Gwarancja nie obejmuje zmniejszenia pojemności baterii w modelach HEV, PHEV i MHEV.
4.3. Żadna naprawa lub wymiana dokonana w ramach gwarancji pojemności baterii wysokiego napięcia nie może przywrócić jej do stanu „jak nowy” z fabryczną pojemnością
wynoszącą 100%.
Reklamacjom gwarancyjnym nie podlega sugerowany zasięg jaki może pokonać pojazd na baterii wysokiego napięcia.
Gwarancja nie obejmuje usterek powstałych wskutek niestosowania się użytkownika do zapisów zawartych w Instrukcji Obsługi Samochodu dotyczących układu hybrydowego
lub elektrycznego.
Czy to oznacza, że gwarancja na baterie w myśl ostatniego zdania pkt 4.2 jest/będzie tylko w wersji full elektrycznej?
https://www.youtube.com/watch?v=sUdELB5FnT4
https://www.youtube.com/watch?v=sUdELB5 ... adio=1&t=3
https://www.youtube.com/watch?v=cFYXQJs8Hxg - Sorento vs Highlander
Chciałem jeszcze poruszyć wątek gwarancji na baterie w różnych modelach EV/HEV/PHEV/MHEV zapisy gwarancji na te elementy budzą u mnie duże wątpliwości i nie wiem czy je odpowiednio interpretuje. Rozmawiałem na ten temat z bardzo rzeczowym sprzedawcą u którego zamawiałem auto ale on sam ma wątpliwości jak to interpretować i poleca wysłać maila do centrali w tej sprawie.
Na stronie nr 14 książki gwarancyjnej dostępnej na stronie internetowej https://www.kia.com/pl/serwis/uslugi/7- ... gwarancja/
jest w punkcie 4 taki zapis :
4. Gwarancja na akumulator i baterie wysokiego napięcia [EV / HEV / PHEV]
4.1. Gwarancja udzielana na akumulator obejmuje jego wymianę na nowy w przypadku stwierdzenia niesprawności wynikającej z wady ukrytej, z wyłączeniem uszkodzeń
mechanicznych oraz niesprawności wynikających z nieprawidłowego montażu dodatkowych odbiorników prądowych lub nieprawidłowej obsługi akumulatora.
4.2. Gwarancja udzielana na baterie wysokiego napięcia wynosi 7 lat lub 150 000 km w zależności co wystąpi pierwsze. Jeżeli w okresie trwania gwarancji pojemność baterii
wysokiego napięcia w samochodach elektrycznych (EV) spadnie poniżej 65% gwarant zapewnia bezpłatną naprawę lub ich wymianę. Naprawa polega na przywróceniu
pojemności baterii do wartości 65%.
Pojemność baterii wysokiego napięcia jest mierzona przez Autoryzowane Stacje Obsługi Kia za pomocą urządzeń diagnostycznych.
Gwarancja nie obejmuje zmniejszenia pojemności baterii w modelach HEV, PHEV i MHEV.
4.3. Żadna naprawa lub wymiana dokonana w ramach gwarancji pojemności baterii wysokiego napięcia nie może przywrócić jej do stanu „jak nowy” z fabryczną pojemnością
wynoszącą 100%.
Reklamacjom gwarancyjnym nie podlega sugerowany zasięg jaki może pokonać pojazd na baterii wysokiego napięcia.
Gwarancja nie obejmuje usterek powstałych wskutek niestosowania się użytkownika do zapisów zawartych w Instrukcji Obsługi Samochodu dotyczących układu hybrydowego
lub elektrycznego.
Czy to oznacza, że gwarancja na baterie w myśl ostatniego zdania pkt 4.2 jest/będzie tylko w wersji full elektrycznej?
- gisio
- Posty: 526
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Na spokojnie niedługo ukarze się nowa wersja K.G. i gwarancją pojemności baterii będzie również objęta wersja PHEV.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Ja też polskie obejrzałem i te słowackie również. Na jednym z nich jest pokazana cena (w Słowacji) i wychodzi, że tam HEV jest w cenie CRDi, tylko u nas przez akcyzę jest "nieco" inaczej.pawelck pisze: ↑14 kwie 2021, 09:56 Nie wiem jak Wy ale ja obejrzałem już chyba wszystkie polskie testy Sorento nie wyczerpywały one jednak mojej ciekawości. Dlatego chciałem polecić Wam kilka filmów słowackich, mi osobiście przypadły do gustu.
https://www.youtube.com/watch?v=sUdELB5FnT4
https://www.youtube.com/watch?v=sUdELB5 ... adio=1&t=3
https://www.youtube.com/watch?v=cFYXQJs8Hxg - Sorento vs Highlander
Natomiast nie zgodzę się z tym porównaniem spalania. Jako wieloletni użytkownik diesli i od niedawna hybrydy HEV muszę stwierdzić, że aby móc w pełni wykorzystać potencjał HEV (i zapewne też PHEV) trzeba radykalnie zmienić przyzwyczajenia, czego redaktor niestety nie zrobił. W mieście HEV spali dużo mniej niż CRDi, ale warunek jest taki, że trzeba umieć z hybrydy odpowiednio korzystać. I nie mówię tutaj o jeździe "emeryckiej" (nie ujmując nic nikomu), ale chodzi o wykorzystanie żeglowania i o nauczenie się wymuszania jazdy w trybie EV. Mi to zajęło jakiś miesiąc zanim się połapałem co i jak.
Poprzednim autem (Renault Koleos 2.0 dCi 4x4, automat) przy normalnej jeździe (90% miasto i podmiejskie drogi) miałem spalanie wyższe o ok. 1 - 1,5l niż mam teraz Sorento, które jest nieco większe, wyraźnie cięższe, ma znacznie mocniejszy silnik i nie ma możliwości wyłączenia napędu na tył (w Koleosie jak nie musiałem, to jeździłem w trybie 2WD). To jednoznacznie pokazuje, że HEV jest stworzony właśnie do takich warunków. Na autostradzie HEV spali więcej i tu nie ma o czym mówić. Z moich testów i obserwacji wynika, że na autostradzie mniej więcej przy prędkości 100 - 110 Sorento pali podobnie do Koleosa, czyli to jest prędkość, przy której spalanie się "przecina". Poniżej mniej spali HEV, powyżej diesel (ale zaznaczam, że to porównanie Sorento vs Koleos i Sorento CRDi może palić inaczej - nadal jest większe, cięższe, mocniejsze i ma większy silnik niż Koleos, ma też napęd 4WD auto).
- gisio
- Posty: 526
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Wiedza z bardzo wiarygodnego źródła. Gwarancją pojemności baterii zostaną objęte wersje EV i PHEV oraz zwiększy się % z 65 do 70 ciu.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Ja mam zamówioną akurat wersję HEV... to co w sytuacji gdy wydajność baterii spadnie powiedzmy do 60% ? Gwarancji wtedy nie ma ? Wiem że w tej wersji bateria jest symboliczna ale jednak Kia zbija na tym kapitał i osiąga korzyści to dlaczego nie miałaby być objęta gwarancją ?
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Z ciekawości rozmawiałem ze znajomym sprzedawca Citroena i na c5 aircross rabat całe 4% na wyprzedaży różniczka 8% także bez szału również.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Napisałem maila w sprawie gwarancji na baterie i w odpowiedzi dostałem skopiowane zdanie z książki gwarancyjnej...
Szanowny Panie,
Chcemy na wstępie podziękować za zainteresowanie marką KIA.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z zapisami Książki Gwarancyjnej – „Gwarancja nie obejmuje zmniejszenia pojemności baterii w modelach HEV, PHEV i MHEV"
Z wyrazami szacunku,
Szanowny Panie,
Chcemy na wstępie podziękować za zainteresowanie marką KIA.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z zapisami Książki Gwarancyjnej – „Gwarancja nie obejmuje zmniejszenia pojemności baterii w modelach HEV, PHEV i MHEV"
Z wyrazami szacunku,
-
- Posty: 1119
- Rejestracja: 21 mar 2020, 13:55
- model samochodu: Sportage V, 1.6 T-GDI 230 KM 6AT AWD HEV, wersja BL, kolor H8G (Dark Penta Metal), AE+, HAR, LTH, PNS, HAK wertykalny, produkcja lipiec 2022
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Oj, to pojechali po bandzie. A już miałem zamawiać wersję PHEV. Porażka z tą gwarancją na baterie. Możesz wrzucić fotkę tego zdania z książki serwisowej?
Drugie auto: KIA NIRO HEV 2020, full opcja, brązowa skóra.