Dzięki! w piątek będę miał Highlandera na pół dnia to porównam. W Sorentu szum powietrza przy jeździe 120-140 też jest spory, ale przy tych gabarytach to chyba trudno, żeby było inaczej. Ale też nic innego niż ten szum powietrza nie słychaćGhotti pisze: ↑28 cze 2021, 08:18
ten "problem" w Toyocie jest od lat, ot taka specyfika tego silnika, problem dotyczy głównie jazdy na krótkich odcinkach na nierozgrzanym silniku, nie słychać, aby silniki padały w hybrydach Toyoty więc chyba nie ma się czego bać. Radziłbym się i tak przejechać Highlanderem podobno jest tak samo tragicznie wyciszony jak Rav4 trochę nie wypada w samochodzie za 220k ~~
KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
oficjalne stanowisko toyoty jest takie że ... poziom oleju może być 35mm ponad MAX. To jest OFICJALNA odpowiedź Toyota polskamarian pisze: ↑28 cze 2021, 09:13A kto powiedział, że jechałem bez płynu? Napisałem wyraźnie, że jak tylko pojawił się ten komunikat, to się zatrzymałem i go wystudziłem. Później pojechałem delikatnie - obserwujac temperaturę - w kierunku najbliższej stacji benzynowej (korzystając głównie z silnika elektrycznego, wtedy spalinowy jest wyłączony), nie dojechałem, bo znowu weszło na czerwone pole, więc się zatrzymałem i na stację poszedłem już z buta, bo była blisko. Po dolaniu płynu dojechałem już normalnie do domu, a temp. nie przekroczyła 90st, czyli była w normie.
Płyn chłodniczy, to nie olej, nie jest niezbedny do jazdy. Ma jedynie za zadanie nie dopuścić do przegrzania silnika. Jeśli sam włączysz silnik wcześniej, to płyn w ogole nic nie robi i możesz go nie mieć
Oczywiście dłuższa jazda na czerwonym faktycznie by zaszkodziła, ale tutaj tego nie było, więc nie dramatyzujmy.
A propos Highlandera i rozrzedzającego się oleju, to ja co prawda bezpośrednio nic nie podpowiem, ale w moim poprzednim aucie - Renault Koleos 2.0dCi było to samo. Przez wyłączanie silnika podczas regeneracji FAP dochodziło do dolewania paliwa do oleju. Miało to 2 konsekwencje:
- oleju przybywało, więc kontrola stanu była niezbędna, żeby nie zaszkodzić nadmiarem "oleju",
- rzadszy olej nie miał swoich oryginalnych właściwości smarnych, więc komputer mnie wołał do serwisu na wymianę oleju i filtra 2x w roku (co ok. 7 tys km)! To należy uwzględnić w finansach, bo wymiana oleju co 20kkm, to fikcja.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Jeśli ci wskaźnik temperatury wychodził na czerwone pole i nie leciało ciepłe powietrze z nawiewu to miałeś zdecydowanie za mało płynu. Ale nie "za mało bo poniżej kreseczki", tylko za mało żeby właściwie chłodzić silnik. Do jakiejś części silnika może płyn docierał, ale gwarantuje ci że były takie rejony, które nie były chłodzone.marian pisze: ↑28 cze 2021, 09:13
A kto powiedział, że jechałem bez płynu? Napisałem wyraźnie, że jak tylko pojawił się ten komunikat, to się zatrzymałem i go wystudziłem. Później pojechałem delikatnie - obserwujac temperaturę - w kierunku najbliższej stacji benzynowej (korzystając głównie z silnika elektrycznego, wtedy spalinowy jest wyłączony), nie dojechałem, bo znowu weszło na czerwone pole, więc się zatrzymałem i na stację poszedłem już z buta, bo była blisko. Po dolaniu płynu dojechałem już normalnie do domu, a temp. nie przekroczyła 90st, czyli była w normie.
Płyn chłodniczy, to nie olej, nie jest niezbedny do jazdy....
W przypadku zbyt małej ilości płynu, alarm z czujnika/wskaźnika temperatury najczęściej jest już spóźniony. Bo są obszary w których silnik nie jest chłodzony i tam jest jeszcze ciepłej.
A jeśli uważasz, że płyn nie jest niezbędny do jazdy, to po prostu nie wiesz o czym mówisz.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Ja miałem przymiarki do prawie każdego "SUVa" od Kugi przez Sorento po Rav4, ostatnio miałem na weekend Lexusa NX 300h, który jest obecnie faworytem, przygotuj się na głośne przyspieszanie Highlanderem ot taka specyfika CTV czy tam eCVT i 2.5 bez turbo no i sama Toyota jest po prostu głośna w środku.lugas pisze: ↑28 cze 2021, 09:17Dzięki! w piątek będę miał Highlandera na pół dnia to porównam. W Sorentu szum powietrza przy jeździe 120-140 też jest spory, ale przy tych gabarytach to chyba trudno, żeby było inaczej. Ale też nic innego niż ten szum powietrza nie słychaćGhotti pisze: ↑28 cze 2021, 08:18
ten "problem" w Toyocie jest od lat, ot taka specyfika tego silnika, problem dotyczy głównie jazdy na krótkich odcinkach na nierozgrzanym silniku, nie słychać, aby silniki padały w hybrydach Toyoty więc chyba nie ma się czego bać. Radziłbym się i tak przejechać Highlanderem podobno jest tak samo tragicznie wyciszony jak Rav4 trochę nie wypada w samochodzie za 220k ~~
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Tak, znalazłem to info
ale to jak rozumiem jest kwestia charakteru działania hybrydy - ciągłe uruchamianie/gaszenie na zimnym. W KIA ten problem nie wystepuje? I jak żywotność tego 1.6 T? On jest na rynku już z 5 lat, dobrze się orientuję? Dlatego patrzę w strone PHEV, tam to włączanie silnika może nie wystepować w ogóle przy miejskiej jeździe
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Tylko Lexus to jednak sporo mniejszy samochód, bardziej RAV4/Sportage, czyż nie?Ghotti pisze: ↑28 cze 2021, 10:12
Ja miałem przymiarki do prawie każdego "SUVa" od Kugi przez Sorento po Rav4, ostatnio miałem na weekend Lexusa NX 300h, który jest obecnie faworytem, przygotuj się na głośne przyspieszanie Highlanderem ot taka specyfika CTV czy tam eCVT i 2.5 bez turbo no i sama Toyota jest po prostu głośna w środku.
CVT mi nie straszne, miałem wcześniej i nie było tak źle w piątek podam więcej szczegółów
Oglądam otomoto i znalazłem parę dostępnych od ręki diesli, może pójdę w tą stronę...
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
toyoty/lexusa ot taka przypadłość tej hybrydy, ale jak wyżej tyle lat tak jest i teoretycznie Toyota ciągle jest w TOP niezawodności .lugas pisze: ↑28 cze 2021, 11:48Tylko Lexus to jednak sporo mniejszy samochód, bardziej RAV4/Sportage, czyż nie?Ghotti pisze: ↑28 cze 2021, 10:12
Ja miałem przymiarki do prawie każdego "SUVa" od Kugi przez Sorento po Rav4, ostatnio miałem na weekend Lexusa NX 300h, który jest obecnie faworytem, przygotuj się na głośne przyspieszanie Highlanderem ot taka specyfika CTV czy tam eCVT i 2.5 bez turbo no i sama Toyota jest po prostu głośna w środku.
CVT mi nie straszne, miałem wcześniej i nie było tak źle w piątek podam więcej szczegółów
Oglądam otomoto i znalazłem parę dostępnych od ręki diesli, może pójdę w tą stronę...
Lexus to rav4 z mniejszym bagażnikiem za to wygodniejszy, cichszy tylko hybryda starsza jest już nowy NX bedzie jakos od jesieni w salonach, premiera juz była, tylko cena +30-40k od obecnej generacji do góry :/ za to już nowe multimedia i nowa generacja hybryd.
Ja nie potrzebuje takiej wielkiej "krowy" mam 192cm wzrostu i bez problemu za mną się siada, wygodny fajnt samochód ale Sorento też jest śliczne. W Lexie jest cicho przy 140km/h aczkolwiek słyszałem wiatr od uszczelki/szyby drzwi kierowcy
Stawiam, że 1.6T to nie dotyczy czekam jeszcze na prezentacje oficjalną nowego Sportage bo wyglada całkiem fajnie i wydaje się być większy od obecnej generacji
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
- model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
W czwartek jeździłem Sorento(HEV), Kodiaqiem(2.0 TDI 200KM), RAV4, Highlanderem - wszystkie w najwyżej opcji bo tylko taka mnie interesuje.
Szukam samochodu dla 2 dorosłych i 3 psów Pomiary głośności robiłem zwykła komórką przy prędkości 140 km/h na autostradzie.
Najmniej podobał mi się Kodiaq - dość głośny (78-80dB) i kiepskie przyśpieszenie jak na 200 konnego diesla - poza tym nie ma nawiewu w 3 rzędzie siedzeń dla psów
RAV4 jest najtańsza z całej czwórki ale też najmniejsza. (zapomniałem zmierzyć głośności)
Highlander wydawał mi się, że ma najlepsze przyśpieszenie ze wszystkich, ma nawiew w 3 rzędzie, trochę głośniejszy (74-76dB) od Sorento ale też najdroższy.
Najbardziej spodobała mi się Kia - trochę zabrzmi jakby mi za to płacili ale nigdy nie brałem Kii pod uwagę ale jak zobaczyłem wykończenie Sorento w środku i ogólny jej wygląd to zmieniłem zdanie. Przyśpieszenie w miarę spoko - na pewno lepsze niż skoda, nawiew w 3 rzędzie, cisza - 70-74dB - aktualnie mam Fronterę z 2002 i CLSa AMG z 2005 i wreszcie można było normalnie porozmawiać na autostradzie i nie krzyczeć do siebie i słuchać muzyki
W finałowej dwójce zostały mi Sorento i Highlander - czekam na oferty ubezpieczenia ale z wyliczeń w internecie za OC, AC, NNW i assistance i GAP wychodziło mi 3000-4000 rocznie za Sorento i jakieś 9000-12000 za Highlandera.
Niestety co do oferty na samochód względem ceny katalogowej z konfiguratora internetowego to w Kii się najmniej postarali - dostałem 10k zniżki, w Skodzie 30k, Highlander - 28k a RAV4 19k.
Szukam samochodu dla 2 dorosłych i 3 psów Pomiary głośności robiłem zwykła komórką przy prędkości 140 km/h na autostradzie.
Najmniej podobał mi się Kodiaq - dość głośny (78-80dB) i kiepskie przyśpieszenie jak na 200 konnego diesla - poza tym nie ma nawiewu w 3 rzędzie siedzeń dla psów
RAV4 jest najtańsza z całej czwórki ale też najmniejsza. (zapomniałem zmierzyć głośności)
Highlander wydawał mi się, że ma najlepsze przyśpieszenie ze wszystkich, ma nawiew w 3 rzędzie, trochę głośniejszy (74-76dB) od Sorento ale też najdroższy.
Najbardziej spodobała mi się Kia - trochę zabrzmi jakby mi za to płacili ale nigdy nie brałem Kii pod uwagę ale jak zobaczyłem wykończenie Sorento w środku i ogólny jej wygląd to zmieniłem zdanie. Przyśpieszenie w miarę spoko - na pewno lepsze niż skoda, nawiew w 3 rzędzie, cisza - 70-74dB - aktualnie mam Fronterę z 2002 i CLSa AMG z 2005 i wreszcie można było normalnie porozmawiać na autostradzie i nie krzyczeć do siebie i słuchać muzyki
W finałowej dwójce zostały mi Sorento i Highlander - czekam na oferty ubezpieczenia ale z wyliczeń w internecie za OC, AC, NNW i assistance i GAP wychodziło mi 3000-4000 rocznie za Sorento i jakieś 9000-12000 za Highlandera.
Niestety co do oferty na samochód względem ceny katalogowej z konfiguratora internetowego to w Kii się najmniej postarali - dostałem 10k zniżki, w Skodzie 30k, Highlander - 28k a RAV4 19k.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Sprawdziłem u swojego dealera. Zamawiałem w pierwszych dniach kwietnia - odbiór X/XI. Gość zeznaje, że nie ma żadnych informacji, aby miało być opóźnienie choć może trzeba to podzielić przez dwa albo więcej...
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
przejechałbym się jeszcze Santa Fe wiem że to 1 do 1 z Sorento, ale jego środek chociaż wygląda na premium mi się podoba w środku bardzo i są lepsze rabary niż na Sorentosfetrzak pisze: ↑28 cze 2021, 12:55 W czwartek jeździłem Sorento(HEV), Kodiaqiem(2.0 TDI 200KM), RAV4, Highlanderem - wszystkie w najwyżej opcji bo tylko taka mnie interesuje.
Szukam samochodu dla 2 dorosłych i 3 psów Pomiary głośności robiłem zwykła komórką przy prędkości 140 km/h na autostradzie.
Najmniej podobał mi się Kodiaq - dość głośny (78-80dB) i kiepskie przyśpieszenie jak na 200 konnego diesla - poza tym nie ma nawiewu w 3 rzędzie siedzeń dla psów
RAV4 jest najtańsza z całej czwórki ale też najmniejsza. (zapomniałem zmierzyć głośności)
Highlander wydawał mi się, że ma najlepsze przyśpieszenie ze wszystkich, ma nawiew w 3 rzędzie, trochę głośniejszy (74-76dB) od Sorento ale też najdroższy.
Najbardziej spodobała mi się Kia - trochę zabrzmi jakby mi za to płacili ale nigdy nie brałem Kii pod uwagę ale jak zobaczyłem wykończenie Sorento w środku i ogólny jej wygląd to zmieniłem zdanie. Przyśpieszenie w miarę spoko - na pewno lepsze niż skoda, nawiew w 3 rzędzie, cisza - 70-74dB - aktualnie mam Fronterę z 2002 i CLSa AMG z 2005 i wreszcie można było normalnie porozmawiać na autostradzie i nie krzyczeć do siebie i słuchać muzyki
W finałowej dwójce zostały mi Sorento i Highlander - czekam na oferty ubezpieczenia ale z wyliczeń w internecie za OC, AC, NNW i assistance i GAP wychodziło mi 3000-4000 rocznie za Sorento i jakieś 9000-12000 za Highlandera.
Niestety co do oferty na samochód względem ceny katalogowej z konfiguratora internetowego to w Kii się najmniej postarali - dostałem 10k zniżki, w Skodzie 30k, Highlander - 28k a RAV4 19k.