Lagi masz teraz wszędzie, nawet w DSG. Ja nie zauważyłem, choc mialem auto tylko na weekend. Moze Marian się wypowie. Jeśli latasz trasy autostradami, to kup diesla, jeśli miasto i krajowki, to będziesz zadowolony. Czyżbyś oglądał eco drivera na YT?krzysztof.szwed pisze: ↑23 paź 2021, 19:16 Mnie interesuje pewna kwestia a mianowicie. Jeden z recenzentów mówił ze sa "lagi" na skrzyni automatycznej szczególnie przy ruszaniu np. na rondzie. Jak to sie ma do rzeczywiści czy ruszanie jest plynne oraz czy spalanie jest tak wysokie jak mówił ten sam gosc czyli przy normalnej jeździe rzędu 9-11 litrów na 100km? Kurde jak na hybrydę wydaje mi sie to całkiem sporym wynikiem
KIA Sorento IV - pierwsze opinie
-
- Posty: 1249
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Zamawiałeś bez jazdy testowej, na podstawie zdjęć w katalogu/necie
Ja brałem na weekend, spalanie równe 10. Auto mułowate (ale porównuję do kombi 330 koni), nie mniej w mieście spokojnie da radę, na trasie, konwoju tirów jednak bym "na raz" nie wyprzedzał. Komfort dość wysoki, jednocześnie zawieszenie mało bujające, fajny moim zdaniem kompromis.
Ja brałem na weekend, spalanie równe 10. Auto mułowate (ale porównuję do kombi 330 koni), nie mniej w mieście spokojnie da radę, na trasie, konwoju tirów jednak bym "na raz" nie wyprzedzał. Komfort dość wysoki, jednocześnie zawieszenie mało bujające, fajny moim zdaniem kompromis.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Ja też tak zamawiałem, bez jazdy, obejrzałem tylko na żywo (ale po przesiadce z kombi 272KM wiem, czego się spodziewać)Bugaloo pisze: ↑23 paź 2021, 20:00 Zamawiałeś bez jazdy testowej, na podstawie zdjęć w katalogu/necie
Ja brałem na weekend, spalanie równe 10. Auto mułowate (ale porównuję do kombi 330 koni), nie mniej w mieście spokojnie da radę, na trasie, konwoju tirów jednak bym "na raz" nie wyprzedzał. Komfort dość wysoki, jednocześnie zawieszenie mało bujające, fajny moim zdaniem kompromis.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 lip 2021, 14:44
- model samochodu: Kia Sorento HEV
- Lokalizacja: Szczecin
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Jak pisałem w innym wątku, wbijanie na rondo bez problemu. Elektryk, spalinowy działają równolegle i naprawdę daje radę. Ja nawet nie wbijam gazu w podłogę (jak recenzenci na YT) tylko do połowy i bardzo płynnie wbijam się na wewnętrzny pas ronda.
Spalanie w mieście przy normalnej jeździe tak do 7.5 l
Pozdrawiam
Spalanie w mieście przy normalnej jeździe tak do 7.5 l
Pozdrawiam
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 paź 2021, 23:47
- model samochodu: Kia Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Jeździłem tym Sorento 1h ciężko sie wypowiedzieć po godzinie jazdy. Mazde wziąłem te kilka lat temu w podobny sposób. Mazda wcale jakas zrywna tez nie jest. Biorąc pod uwagę specyfikę moich wymagań (dużo miejsca dla pasażerów małych i dużych) oraz brak piracenia na drodze zdecydowałem sie na to Sorento. Generalnie nic innego 7os. w sensownych hajsach nie znalazłem (nie interesują mnie używki kupuje zawsze tylko nowe samochody - to pokłosie tego ze mój Tata czesto kupowal "fajne" fury typu Jeep Grand Cherokee czy Ford F350 ale używki i 2 razy sie naciął). Gwarancja to gwarancja nawet jesli sa filmy krytykujące przestrzeganie jej przez Kia Motor Poland to ja mam dużo cierpliwości do takich akcji.
Spalanie to spodziewałem sie ze bedzie w granicach do 10 litrów więc bylem na to przygotowany. Zresztą to zależy od nogi na dłuższą metę to nie jest samochód do wyścigów. Czekam jeszcze na jakieś opinie od tych ktorzy Kijanke Sorento już odebrali i jezdza nią
Spalanie to spodziewałem sie ze bedzie w granicach do 10 litrów więc bylem na to przygotowany. Zresztą to zależy od nogi na dłuższą metę to nie jest samochód do wyścigów. Czekam jeszcze na jakieś opinie od tych ktorzy Kijanke Sorento już odebrali i jezdza nią
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
W zasadzie temat lagów przy ruszaniu albo po mocnym zwolnieniu był już poruszany i wyjaśniany.
Po pierwsze jest to sprawa subiektywna i to, co dla jednego będzie nieakceptowalną zwłoką, dla innego będzie czymś, czego nawet nie zauważy. Więc cudze opinie z definicji należy traktować przez palce, zwłaszcza jak nie wiesz czym jeździł wcześniej i do czego porównuje.
Po drugie ja potwierdzam, jest lag po mocnym zwolnieniu i nadepnięciu lub (nieco mniejszy) po zatrzymaniu, ale występuje on w trybie Eco. Podejrzewam, że ten tryb z założenia hamuje temperament kierowcy, więc po prostu wszystko łagodzi i tyle. W trybie Sport ja nie zauważyłem laga, ale może po prostu nie jestem wymagający. W kazdym razie na 100% jest różnica w tym zakresie w zależności od tego, w jakim trybie jedziesz. Jak możesz, to sprawdz tego mistrza z youtuba w jakim trybie jechał. Ja już jeden taki film widziałem, gdzie facet marudził, a jechał na Eco...
Co do spalania, to dowolne spalanie jest możliwe do osiągnięcia, tylko co z tego ma wynikać? Ja po odbiorze auta miałem pod 8, bo nie umiałem jeździć hybrydą i to była moja wina, a nie samochodu. Po 4kkm (od nowości) mam 6.1, jeżdżąc głównie po Krakowie i okolicy. Mocno spadło, bo zrozumiałem co robiłem źle, nauczyłem się wywoływać jazdę w trybie EV, tym samym obniżając spalanie bardzo wyraźnie, nauczyłem się korzystać z "żeglowania" itd. 1100 - 1200km na baku po Krakowie i wioskach dookoła jest normalne. Po prostu trzeba zmienić przyzwyczajenia i sposób jazdy i tyle. Czy gość od filmiku umiał jeździć hybrydą? Szczerze wątpię, bo takie spalanie, to absurd. Chyba, że ciągnął wielką przyczepę Mój rekord "dolny", to na trasie ok 100km w sumie w dwie strony, więc wracając do punktu startowego, to 4.2.
Natomiast całkiem inna sprawa, to szybka jazda po autostradzie. Tu już robotę robi szerokość auta, wysokość, kształt, wielkość lusterek, masa w sumie też. Silnik elektryczny działa już resztkami sił (bo Sorento to hybryda tzw. szeregowa, czyli oba silniki mają wspólny wał napędowy, a to oznacza, że zawsze mają takie same obroty. A tak się składa, że silnik elektryczny ma zupełnie inną charakterystykę niż turbo benzynowy. I tam, gdzie spalinowy ma się całkiem dobrze, to elektryczny już wymięka). Gdzieś czytałem, że elektryczny wyłącza się przy prędkości ok. 140, dalej działa już tylko benzyniak. Czyli w pewnym zaokrągleniu na autostradzie Sorento przestaje być hybrydą I to wszystko odbija się na spalaniu. Ale i tak takie 10, to przy ok 140. Przy 120 jest w granicach 7.
Po pierwsze jest to sprawa subiektywna i to, co dla jednego będzie nieakceptowalną zwłoką, dla innego będzie czymś, czego nawet nie zauważy. Więc cudze opinie z definicji należy traktować przez palce, zwłaszcza jak nie wiesz czym jeździł wcześniej i do czego porównuje.
Po drugie ja potwierdzam, jest lag po mocnym zwolnieniu i nadepnięciu lub (nieco mniejszy) po zatrzymaniu, ale występuje on w trybie Eco. Podejrzewam, że ten tryb z założenia hamuje temperament kierowcy, więc po prostu wszystko łagodzi i tyle. W trybie Sport ja nie zauważyłem laga, ale może po prostu nie jestem wymagający. W kazdym razie na 100% jest różnica w tym zakresie w zależności od tego, w jakim trybie jedziesz. Jak możesz, to sprawdz tego mistrza z youtuba w jakim trybie jechał. Ja już jeden taki film widziałem, gdzie facet marudził, a jechał na Eco...
Co do spalania, to dowolne spalanie jest możliwe do osiągnięcia, tylko co z tego ma wynikać? Ja po odbiorze auta miałem pod 8, bo nie umiałem jeździć hybrydą i to była moja wina, a nie samochodu. Po 4kkm (od nowości) mam 6.1, jeżdżąc głównie po Krakowie i okolicy. Mocno spadło, bo zrozumiałem co robiłem źle, nauczyłem się wywoływać jazdę w trybie EV, tym samym obniżając spalanie bardzo wyraźnie, nauczyłem się korzystać z "żeglowania" itd. 1100 - 1200km na baku po Krakowie i wioskach dookoła jest normalne. Po prostu trzeba zmienić przyzwyczajenia i sposób jazdy i tyle. Czy gość od filmiku umiał jeździć hybrydą? Szczerze wątpię, bo takie spalanie, to absurd. Chyba, że ciągnął wielką przyczepę Mój rekord "dolny", to na trasie ok 100km w sumie w dwie strony, więc wracając do punktu startowego, to 4.2.
Natomiast całkiem inna sprawa, to szybka jazda po autostradzie. Tu już robotę robi szerokość auta, wysokość, kształt, wielkość lusterek, masa w sumie też. Silnik elektryczny działa już resztkami sił (bo Sorento to hybryda tzw. szeregowa, czyli oba silniki mają wspólny wał napędowy, a to oznacza, że zawsze mają takie same obroty. A tak się składa, że silnik elektryczny ma zupełnie inną charakterystykę niż turbo benzynowy. I tam, gdzie spalinowy ma się całkiem dobrze, to elektryczny już wymięka). Gdzieś czytałem, że elektryczny wyłącza się przy prędkości ok. 140, dalej działa już tylko benzyniak. Czyli w pewnym zaokrągleniu na autostradzie Sorento przestaje być hybrydą I to wszystko odbija się na spalaniu. Ale i tak takie 10, to przy ok 140. Przy 120 jest w granicach 7.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 paź 2021, 23:47
- model samochodu: Kia Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Marian Twoj wpis jest bardzo rzetelny dziękuję za obszerna odpowiedź. Rozwiałeś moje wątpliwości. Mam jeszcze ostatnie pytanie do Ciebie. A jak wygląda praca samochodu w trybie Smart? Czy jest mądry tylko z nazwy czy faktycznie na coś się przydaje?
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
- model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Nigdy tego trybu nie używałem, dlatego celowo go pominałem powyżej. Po prostu nie mam pojęcia. Ja do tego stopnia jeździłem na Eco, że nawet nie wiedziałem, że tryb jazdy nie zapamiętuje się. Byłem przekonany, że się zapamiętuje, tymczasem zawsze wraca do Eco, co ja błędnie interpretowałem jako pamięć. Po prostu lubię jeździć spokojnie, nie szarpię się, nie mam w zwyczaju palić gumy spod świateł. To ani nie dla mnie, ani nie dla Sorento, ani nie dla hybrydy.krzysztof.szwed pisze: ↑23 paź 2021, 20:54 Marian Twoj wpis jest bardzo rzetelny dziękuję za obszerna odpowiedź. Rozwiałeś moje wątpliwości. Mam jeszcze ostatnie pytanie do Ciebie. A jak wygląda praca samochodu w trybie Smart? Czy jest mądry tylko z nazwy czy faktycznie na coś się przydaje?
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
- model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Jest szansa na jakiś tutorial jak jeździć Sorento HEV i mało palić?marian pisze: ↑23 paź 2021, 20:44 Ja po odbiorze auta miałem pod 8, bo nie umiałem jeździć hybrydą i to była moja wina, a nie samochodu. Po 4kkm (od nowości) mam 6.1, jeżdżąc głównie po Krakowie i okolicy. Mocno spadło, bo zrozumiałem co robiłem źle, nauczyłem się wywoływać jazdę w trybie EV, tym samym obniżając spalanie bardzo wyraźnie, nauczyłem się korzystać z "żeglowania" itd. 1100 - 1200km na baku po Krakowie i wioskach dookoła jest normalne. Po prostu trzeba zmienić przyzwyczajenia i sposób jazdy i tyle.
Oglądałem kilka filmów na YT jak jeździć hybrydą ale większość informacji jest sprzecznych bo pewnie wszystko zależy od samochodu (np. jedni mówią żeby wolno się rozpędzać a inni żeby jak najszybciej osiągnąć stałą prędkość "przelotową")
Byłbym wdzięczny bo jeszcze 2-3 tyg i odbieram swoje
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 paź 2021, 23:47
- model samochodu: Kia Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Hahaha czytasz mi w myślach bo napisałem priv do Mariana w tej samej sprawie. To moja 1 hybryda więc nie chciałbym jej zajechać. Planuję długo użytkować to auto