KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
hmm moze zalezy wersja . PL + panorama ? w salonie sie upierają 10 miesięcy ale na umowie piszą 11 i jak pierwsze wrażenia kolego po paru miesiącach uzytkowania
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Pisałem parę postów wcześniej co fajnego a co nie..
Ogólnie fajne i nowożytne czekałem szczerze na tą premierę i byłem ciekawy czy się ucieszę czy rozczaruje. No okazało się że to drugie Wcześniej się przymierzałem do poprzedniego ale tam było zawieszenie strasznie rozbijałem. Kupiłem demo BMW X3 to znowu straszny drewniak jak na rodzinne i bardzo ciasny. Tego Sorento zbudowali na szczęście od podstaw i im to super wyszło. Super że hybryda i super że zwykły automat nie ten wyjus co w Toyotach. Przestrzeń naprawdę mega, noi trzeci rząd siedzeń który w niczym nie przeszkadza a często się przydaje. Szkoda jedynie że ta hybryda nie pracuje na 2.0 ale niema się co czepiać bo jeździ naprawdę przyzwoicie. Zresztą pożyjemy, zobaczymy.
Ogólnie fajne i nowożytne czekałem szczerze na tą premierę i byłem ciekawy czy się ucieszę czy rozczaruje. No okazało się że to drugie Wcześniej się przymierzałem do poprzedniego ale tam było zawieszenie strasznie rozbijałem. Kupiłem demo BMW X3 to znowu straszny drewniak jak na rodzinne i bardzo ciasny. Tego Sorento zbudowali na szczęście od podstaw i im to super wyszło. Super że hybryda i super że zwykły automat nie ten wyjus co w Toyotach. Przestrzeń naprawdę mega, noi trzeci rząd siedzeń który w niczym nie przeszkadza a często się przydaje. Szkoda jedynie że ta hybryda nie pracuje na 2.0 ale niema się co czepiać bo jeździ naprawdę przyzwoicie. Zresztą pożyjemy, zobaczymy.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
w salonie wszystko wygląda super . I podczas krótkiej jazdy ^ a później wychodzi podczas normalnej eksploatacji . no cóż . trzeba się mocno zastanowić. ale peugeota 5008 i skodę kodiaq właśnie odrzuciłem na rzecz sorento . z tych wszystkich sorento najbardziej przypadło mi do gustu
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
5008 bardzo mi się podoba nie wglebialem się w resztę, jest nowe i mniejsze od Kia skode też rozważalem ale w 2016 jak wchodziła. Nauczyłem się że nie powinno się kupować modeli nie najmłodszych. Sorento jak kupisz w 2021 to w 2027 będziesz miał nadal nowy model
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
- model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Ja jeżdziłem Sorento 2.2 Crdi na jezdzie testowej mając wtedy 5008 2.0 HDI. A teraz mam Sotento HEV
Miałem tego diesla na 2h chyba wtedy. Diesel był wtedy pierwszym wyborem dla mnie bo robię po 40-50 kkm rocznie i zawsze wcześniej był diesel.
Wrażenie całkiem ok, ale jednak ten klekot jest i nie daje o sobie zapomnieć. Wiadomo że najbardziej przeszkadza w mieście a najmniej w trasie, szczególnie na autostradzie. Skrzynia w dieslu jest 8 biegowa dwusprzęgłowa i fajnie chodziła, w HEVie jednak ten automat zamula trochę.
Na Twoje wymagania i jeśli finansowo Ci się spina to może ten diesel będzie faktycznie lepszy. Ja jeżdżę teraz więcej wokół komina i w mieście niż w trasy więc hybryda daje dużo większy komfort akustyczny. No i podstawowa sprawa, nie interesuje mnie spalania i koszt paliwa bo płaci firma, a przez niższą cenę zakupu wziąłem auto na 3 lata, a diesla bym miał na 4.
Co mi się nie podobało to znacznie mniejszy komfort na felgach 20", zdecydowanie polecam nie brać i zostać na 19".
Jeśli chodzi o dynamike, to było tutaj porównanie wrzucane ze Słowacji gdzie równolegle mieli diesla, HEV i PHEV i zawsze minimalnie wygrywał HEV.
Co do 5008, to jednak mniejsze auto, mniej miejsca nad głową ale 3 oddzielne fotele w drugim rzędzie robią robotę przy dzieciakach i fotelikach.
2.0 Hdi świetnie się spisuje z tym autem, skrzynia chodzi świetnie (8 biegowy automat). Z pośród SUVow chyba najlepsze auto na trasę (nie licząć premium typu GLC itp.). Robiliśmy Chorwacje z trójką dzieci bez trumny na dachu bardzo wygodnie. Zawieszenie mogłoby być bardziej komfortowe, jest dość twardo.
Sorento na pewno jest lepsze pod kątem systemu obsługi i generalnie technologii. To zwyczajnie dużo nowocześniejsze auto. W 5008 HDI jest dramatyczny start/stop, który można wyłączyć tylko przez menu i ekran dotykowy - koszmar Jeśli różnica w cenie nie jest duża to zdecydowanie brałbym Sorento, jest co najmniej pół klasy wyżej według mnie.
Miałem tego diesla na 2h chyba wtedy. Diesel był wtedy pierwszym wyborem dla mnie bo robię po 40-50 kkm rocznie i zawsze wcześniej był diesel.
Wrażenie całkiem ok, ale jednak ten klekot jest i nie daje o sobie zapomnieć. Wiadomo że najbardziej przeszkadza w mieście a najmniej w trasie, szczególnie na autostradzie. Skrzynia w dieslu jest 8 biegowa dwusprzęgłowa i fajnie chodziła, w HEVie jednak ten automat zamula trochę.
Na Twoje wymagania i jeśli finansowo Ci się spina to może ten diesel będzie faktycznie lepszy. Ja jeżdżę teraz więcej wokół komina i w mieście niż w trasy więc hybryda daje dużo większy komfort akustyczny. No i podstawowa sprawa, nie interesuje mnie spalania i koszt paliwa bo płaci firma, a przez niższą cenę zakupu wziąłem auto na 3 lata, a diesla bym miał na 4.
Co mi się nie podobało to znacznie mniejszy komfort na felgach 20", zdecydowanie polecam nie brać i zostać na 19".
Jeśli chodzi o dynamike, to było tutaj porównanie wrzucane ze Słowacji gdzie równolegle mieli diesla, HEV i PHEV i zawsze minimalnie wygrywał HEV.
Co do 5008, to jednak mniejsze auto, mniej miejsca nad głową ale 3 oddzielne fotele w drugim rzędzie robią robotę przy dzieciakach i fotelikach.
2.0 Hdi świetnie się spisuje z tym autem, skrzynia chodzi świetnie (8 biegowy automat). Z pośród SUVow chyba najlepsze auto na trasę (nie licząć premium typu GLC itp.). Robiliśmy Chorwacje z trójką dzieci bez trumny na dachu bardzo wygodnie. Zawieszenie mogłoby być bardziej komfortowe, jest dość twardo.
Sorento na pewno jest lepsze pod kątem systemu obsługi i generalnie technologii. To zwyczajnie dużo nowocześniejsze auto. W 5008 HDI jest dramatyczny start/stop, który można wyłączyć tylko przez menu i ekran dotykowy - koszmar Jeśli różnica w cenie nie jest duża to zdecydowanie brałbym Sorento, jest co najmniej pół klasy wyżej według mnie.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
dzięki radzique za wyczerpującą wypowiedź . ale chyba ten klekot diesla nie jest aż tak mocno irytujący jak w starszych jednostkach . sorento chyba jest dobrse wyciszone. i tak z reguły radio po cichu sobie gra wiec mysle ze nie bedzie zle. obdzwoniłem z 10 salonów z okolicy. no i nigdzie nie ma diesla zeby się przejechać. z reguly im większa felga i szersza opona to tym mniejszy komfort
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 14 maja 2021, 12:06
- model samochodu: Sorento HEV AWD XL, Prestige Line + Panorama, MY22
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Nie no jasne, że nie jest to Passat 1.9 Tdi
Wszystko zależy jaki masz punkt odniesienia i z czego się przesiadasz. Ja po prostu czuje dużą ulgę odpalając na prądzie/benzynie zamiast klekotu
Wyciszenie w Sorento jest na bardzo dobrym poziomie. Diesel najbardziej się męczy w miejskich korkach. Z tego co pisałeś gdzie będziesz używał auta to nie powinno Ci przeszkadzać praktycznie wcale.
Wszystko zależy jaki masz punkt odniesienia i z czego się przesiadasz. Ja po prostu czuje dużą ulgę odpalając na prądzie/benzynie zamiast klekotu
Wyciszenie w Sorento jest na bardzo dobrym poziomie. Diesel najbardziej się męczy w miejskich korkach. Z tego co pisałeś gdzie będziesz używał auta to nie powinno Ci przeszkadzać praktycznie wcale.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
przesiadam się z kia sportage 2014r 2.0 tdi i audi a6 2.7 quattro. w tych samochodach juz nie bylo źle . bynajmniej dla mnie. a może po prostu nie mam dużych wymagań. jadąc hev faktycznie bylo bardzo cicho . a diesel jak to diesel cos musi byc slychac
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Phev. Wyjazd na naładowanej baterii. Trasa 300km. 2/3 S-ka 128 km/h tempomat reszta krajowka. Duży boks na dachu. Spalanie 7.3l. 5 osób na pokładzie i bagaże.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
wynik mega ! (z ciekawości, przy większej prędkości jak pokazywał, powiedzmy 135/140 ?)
ciekawe co hev na to ? ile by wyszło