KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Musiałbym zrobić zdjęcie, ale w moim Sorento, którego odbiór miałem na początku listopada 2021, zamontowałem ostatnio hak w ASO.
Montaż haka odbył się dosłownie kilka dni temu.
Hak jest wyjmowany ręcznie (bez sterowania elektrycznego) i faktycznie jest wkładany od dołu, pionowo do góry.
Ponadto, gniazdo jest elegancko schowane za zderzakiem i można je ręcznie wysunąć na dół, tak aby można było się podpiąć.
Tak więc, po montażu haka, gdy jeżdżę bez niego, to nie ma nawet śladu
Montaż haka odbył się dosłownie kilka dni temu.
Hak jest wyjmowany ręcznie (bez sterowania elektrycznego) i faktycznie jest wkładany od dołu, pionowo do góry.
Ponadto, gniazdo jest elegancko schowane za zderzakiem i można je ręcznie wysunąć na dół, tak aby można było się podpiąć.
Tak więc, po montażu haka, gdy jeżdżę bez niego, to nie ma nawet śladu
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Musiałbym zrobić lepsze zdjęcia później.
Oba te zdjęcia są wykonane już po montażu haka w ASO.
Jak widzicie, pod zderzakiem nic nie widać, po wyjęciu haka.
Oba te zdjęcia są wykonane już po montażu haka w ASO.
Jak widzicie, pod zderzakiem nic nie widać, po wyjęciu haka.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Ale to pewnie tłumaczy tylko to, że w ofercie KIA są obecnie 2 różne haki dostępne dla Sorento (a nawet chyba 3 bo słyszałem jeszcze o elektrycznie sterowanym).
Screen z konfiguratora KIA Sorento:
Screen z konfiguratora KIA Sorento:
-
- Posty: 109
- Rejestracja: 28 cze 2021, 11:48
- model samochodu: Mercedes CLS 55 AMG; Kia Sorento HEV AWD PL
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Elektryczny hak z jakiegoś powodu był tylko przy konfiguracji Diesla a teraz nie ma w ogóle.
Na niemieckiej stronie do każdej wersji można dobrać elektryczny.
Na niemieckiej stronie do każdej wersji można dobrać elektryczny.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Apropo haka, czy już w KIA ogarnęli oprogramowanie że jeśli podpinasz się pod wiązkę to wyłącza tylnie czujniki?
Pytam iż w Hyundai-u ponoć w Santa Fe już to "naprawili" bo do tej pory nie można było a w końcu to bliźniacze auta?
Pytam iż w Hyundai-u ponoć w Santa Fe już to "naprawili" bo do tej pory nie można było a w końcu to bliźniacze auta?
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Siema,
Dzisiaj miałem okazję pojeździć dwoma autkami.
Volvo V60 B3 Benzyna 163KM automat- nie wiem jaka wersja ale nic topowego, pewnie momentum pro + jakieś dodatki jak fotele skórzane.
- brak laminowanych szyb;
- podgrzewane fotele(elektryczne) i kierownica;
- zwykłe audio(o dziwo dawało radę;) );
- bez szklanego dachu;
I... trochę twarde zawieszenie ale mimo wszystko nie przeszkadzało mi to. Mały bagażnik niestety. Poza tym OK. Wersja CC powinna jeździć lepiej bo ma większy skok amorków więc powinno być wygodniej - tu były felgo 18" na zwykłym zawieszeniu. Wygodniejsze w trasie od SUVa - zrobiłem ok 40km i byłem zadowolony z tego jak się prowadzi - spalanie 7,3l/100km(droga 86 i 81 + jakieś wioski wokoło).
DS7 Crossback Performance Line + jakieś dodatki 1.6 PureTech 180KM FW Automat
Z dodatków to skórzane fotele(nie za wygodne bo twardawe) i... nie bardzo wiem co jeszcze.
Zwykłe zawieszenie bez kamery monitorującej drogę przed nami.
Audio zwykłe - grało ciut gorzej od standardu w Volvo, mniej więcej tak samo jak w Cytrynie - ale i tu i w DS niskie tony były mniej mięsiste, w V60 było czuć moc
W DS7 poczułem największy zawód jeśli chodzi o bagażnik(oj mały) i zawieszenie - niby miało być lepiej niż w cytrynie a było albo tak samo albo przez twarde fotele ...gorzej. Komfort jazdy stawia DS7 zaraz za C5 Aircross - pewnie dlatego, że w cytrynie są miększe(wygodniejsze) fotele. Dodatkowo w środku było dość głośno od szyb - brak dźwiękochłonnych szyb, które moim zdaniem powinny być jak standard w tym aucie bo jest dość głośno. Wersja jaką wybrałem do wyceny to Performance Line + i w tej wersji z fotelami z ankantary auto prezentuje się fantastycznie - fotele dużo wygodniejsze od tych w aucie testowym(skórzane). Niestety przez bagażnik chyba auto odpadnie jak dla mnie, w bagażniku zamiast rolety jest półka, z którą ciężko cokolwiek zrobić jeśli chciałbym wykorzystać miejsce do dachu. Poza tym tylna klapa opada pod dość dużym kątem i przez to traci się trochę bagażnika. Spalanie jakie osiągnąłem po mieście i 86tce to 9,1l...
Chyba się przeproszę z Sorento i/lub SantaFe bo jednak wygodniej mi się wsiada do SUVa niż sedana czy kombi(- Superb zamówionego już mam wstępnie ale mocno się waham czy nie zmienić). Po weekendzie będę miał SantaFe na dzień lub dwa to może jednak mnie przekona do siebie:P
No i jeszcze chciałbym się karnąć V60CC ale nigdzie w okolicy nie ma takowego niestety.
Dzisiaj miałem okazję pojeździć dwoma autkami.
Volvo V60 B3 Benzyna 163KM automat- nie wiem jaka wersja ale nic topowego, pewnie momentum pro + jakieś dodatki jak fotele skórzane.
- brak laminowanych szyb;
- podgrzewane fotele(elektryczne) i kierownica;
- zwykłe audio(o dziwo dawało radę;) );
- bez szklanego dachu;
I... trochę twarde zawieszenie ale mimo wszystko nie przeszkadzało mi to. Mały bagażnik niestety. Poza tym OK. Wersja CC powinna jeździć lepiej bo ma większy skok amorków więc powinno być wygodniej - tu były felgo 18" na zwykłym zawieszeniu. Wygodniejsze w trasie od SUVa - zrobiłem ok 40km i byłem zadowolony z tego jak się prowadzi - spalanie 7,3l/100km(droga 86 i 81 + jakieś wioski wokoło).
DS7 Crossback Performance Line + jakieś dodatki 1.6 PureTech 180KM FW Automat
Z dodatków to skórzane fotele(nie za wygodne bo twardawe) i... nie bardzo wiem co jeszcze.
Zwykłe zawieszenie bez kamery monitorującej drogę przed nami.
Audio zwykłe - grało ciut gorzej od standardu w Volvo, mniej więcej tak samo jak w Cytrynie - ale i tu i w DS niskie tony były mniej mięsiste, w V60 było czuć moc
W DS7 poczułem największy zawód jeśli chodzi o bagażnik(oj mały) i zawieszenie - niby miało być lepiej niż w cytrynie a było albo tak samo albo przez twarde fotele ...gorzej. Komfort jazdy stawia DS7 zaraz za C5 Aircross - pewnie dlatego, że w cytrynie są miększe(wygodniejsze) fotele. Dodatkowo w środku było dość głośno od szyb - brak dźwiękochłonnych szyb, które moim zdaniem powinny być jak standard w tym aucie bo jest dość głośno. Wersja jaką wybrałem do wyceny to Performance Line + i w tej wersji z fotelami z ankantary auto prezentuje się fantastycznie - fotele dużo wygodniejsze od tych w aucie testowym(skórzane). Niestety przez bagażnik chyba auto odpadnie jak dla mnie, w bagażniku zamiast rolety jest półka, z którą ciężko cokolwiek zrobić jeśli chciałbym wykorzystać miejsce do dachu. Poza tym tylna klapa opada pod dość dużym kątem i przez to traci się trochę bagażnika. Spalanie jakie osiągnąłem po mieście i 86tce to 9,1l...
Chyba się przeproszę z Sorento i/lub SantaFe bo jednak wygodniej mi się wsiada do SUVa niż sedana czy kombi(- Superb zamówionego już mam wstępnie ale mocno się waham czy nie zmienić). Po weekendzie będę miał SantaFe na dzień lub dwa to może jednak mnie przekona do siebie:P
No i jeszcze chciałbym się karnąć V60CC ale nigdzie w okolicy nie ma takowego niestety.
-
- Posty: 249
- Rejestracja: 04 wrz 2021, 23:12
- model samochodu: Mondeo, Astra, Sorento
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Dziękujemy Wacku za kolejną wartościową opinię ale przenieślismy rozważania na temat aut innych niż sorento i porównań do innego wątku aby tu nie mieszać. Tu zostaje tylko Soretno i opinie posiadaczy
Jeszcze miesiąc i sam tutaj napiszę co z sensem
Jeszcze miesiąc i sam tutaj napiszę co z sensem
-
- Posty: 1249
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
He, he - et advenit canis ad vomitem suam jak mawiali Rzymianie
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 29 paź 2021, 14:13
- model samochodu: Kia Sorento HEV XL, PL AWD 2022
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem ale czy to znaczy że "a pies przybywa rzygać"? Hmm to do mnie czy o mnie?
Sprzedali mi "moje" auto testowe - SantaFe i nie mam jak porównać z Sorento siedzeń chociażby. W poniedziałek podjadę raz jeszcze oblookać te fotele w Sorento i być może uda mi się gdzieś jeszcze dorwać SantaFe.
-
- Posty: 1249
- Rejestracja: 05 paź 2021, 09:14
- model samochodu: KIA SORENTO MY22 PHEV XL+PNS, SNOW PEARL WHITE
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Błędne tłumaczenie, ale nic obraźliwego