KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
No... zamówione. Teraz pozostaje grzecznie czekać
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 sie 2021, 10:56
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
No to pierwszy 1000 km za mną. Auto rzeczywiście bardzo ciche, spokojne, lekko prowadzące się.
Największym zaskoczeniem na plus jest spalanie. Z 1000 km mam średnią 5,6 litra Jedno tankowanie do tej pory.
Wiadomo, nie szaleję na docieraniu silnika, ale normalna jazda, z powyższego ok 400 km po autostradach ok 110 km/h i reszta miasto.
Przesiadłem się z Leona Cupry 300, więc teraz odpoczywam przy spokojnej i cichej jeździe
Bagażnik przepastny, ergonomia również OK.
Rewelacyjny tempomat adaptacyjny + asystent pasa + trzymanie tego pasa ruchu. Po ustawieniu można w zasadzie poczuć się jak w autonomicznym samochodzie (oczywiście na autostradzie) - jedynie co 10 sekund trzeba kierownicę puknąć żeby nie marudził że nie trzymamy na niej rąk.
Z minusów to wnerwiająca elektronika i pikanie przy włączaniu silnika (3 takie piko - jebnięcia że aż człowiek podskakuje) - ni cholery nie wiem gdzie to wyłączyć, a przekopałem się przez całe menu.
Za każdym odpaleniem włączający się asystent pasa ruchu (ten zielony znaczek samochodu między dwoma pasami na górze), mimo wyłączenia w profilu kierowcy, po restarcie silnika znowu się pojawia. Wolałbym to włączać jedynie na autostrady, a nie non stop z tym po mieście jeździć. Tak samo jak pokazywanie ograniczenia prędkości. Nie chcę tego, a się uruchamia za każdym razem.
Trzecia kwestia to tryb ECO za każdym odpaleniem, bez względu na jakim trybie się gasi silnik, ale podobno bez znaczenia bo i tak zdaje się że jeździ podobnie na każdym trybie.
Jak ktoś wie gdzie powyższe wyłączyć to chętnie poczytam
Największym zaskoczeniem na plus jest spalanie. Z 1000 km mam średnią 5,6 litra Jedno tankowanie do tej pory.
Wiadomo, nie szaleję na docieraniu silnika, ale normalna jazda, z powyższego ok 400 km po autostradach ok 110 km/h i reszta miasto.
Przesiadłem się z Leona Cupry 300, więc teraz odpoczywam przy spokojnej i cichej jeździe
Bagażnik przepastny, ergonomia również OK.
Rewelacyjny tempomat adaptacyjny + asystent pasa + trzymanie tego pasa ruchu. Po ustawieniu można w zasadzie poczuć się jak w autonomicznym samochodzie (oczywiście na autostradzie) - jedynie co 10 sekund trzeba kierownicę puknąć żeby nie marudził że nie trzymamy na niej rąk.
Z minusów to wnerwiająca elektronika i pikanie przy włączaniu silnika (3 takie piko - jebnięcia że aż człowiek podskakuje) - ni cholery nie wiem gdzie to wyłączyć, a przekopałem się przez całe menu.
Za każdym odpaleniem włączający się asystent pasa ruchu (ten zielony znaczek samochodu między dwoma pasami na górze), mimo wyłączenia w profilu kierowcy, po restarcie silnika znowu się pojawia. Wolałbym to włączać jedynie na autostrady, a nie non stop z tym po mieście jeździć. Tak samo jak pokazywanie ograniczenia prędkości. Nie chcę tego, a się uruchamia za każdym razem.
Trzecia kwestia to tryb ECO za każdym odpaleniem, bez względu na jakim trybie się gasi silnik, ale podobno bez znaczenia bo i tak zdaje się że jeździ podobnie na każdym trybie.
Jak ktoś wie gdzie powyższe wyłączyć to chętnie poczytam
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
- model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
KrissKross, fajnie czytać relację zadowolonego użytkownika nowego auta
PS. Jaką masz wersję? HEV czy PHEV?
Co do powyższego pytania, mogę odpowiedzieć na bazie doświadczenia z Optimą z 2018 - myślę że te 3 piko-jebnięcia to ze względu na niezapięty pas kierowcy. Spróbuj przed naciśnięciem przycisku START zapiąć pasy.KrissKross pisze: ↑24 wrz 2021, 15:51 Z minusów to wnerwiająca elektronika i pikanie przy włączaniu silnika (3 takie piko - jebnięcia że aż człowiek podskakuje) - ni cholery nie wiem gdzie to wyłączyć, a przekopałem się przez całe menu.
[...]
Jak ktoś wie gdzie powyższe wyłączyć to chętnie poczytam
PS. Jaką masz wersję? HEV czy PHEV?
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 sie 2021, 10:56
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
I wszystko gra z tymi pyknięciami. Rzeczywiście chodzi o pasy, zwykle ruszałem bez i zapinałem w trakcie. Muszę zmienić przyzwyczajenia
HEV.
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
Korespondowalem z panem z KIA Canada, który twierdzi, że bezprzewodowy car play w MY22 jest tylko w wersjach z 8" wyświetlaczem. Nic na razie nie wiadomo by miał być jakiś updated dla wersji 10".
Re: KIA Sorento IV - pierwsze opinie
W takim razie coś czuję że to standard w Ameryce Północnej albo z niego taki ekspert jak ta cała armia naszych w salonach i w centrali.