Kia Sorento IV wersja L brak systemu martwego pola

forum użytkowników modelu Sorento
Ksebki
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2020, 18:32
model samochodu: RIO 1.2 M [III.2020]
Kontakt:

Re: Kia Sorento IV wersja L brak systemu martwego pola

Post autor: Ksebki » 13 mar 2021, 20:35

Takie przypadki mogą być coraz częstsze. Producenci z uporem maniaka wariantują każdy model auta coraz bardziej. Niby jest powiedzmy wariant A, B i C ale do poszczególnej literki można zamówić pakiet X, Y ale nie Z. To już mamy liczbę wariantów do kwadratu. Potem te warianty jeszcze ewoluują w czasie, A do pewnego czasu ma to i tamto, od któregoś tygodnia produkcji coś dodają albo obcinają. Liczba wersji rośnie do sześcianu. Proces logistyczny coraz bardziej zaburzony, na etapie zamawiania, produkowania, przekazania użytkownikowi końcowemu. Potem w miarę upływu lat problem tylko z zaopatrzeniem w części zamienne i trzeba rzeźbić.
Ponadto te dziesiątki wariantów to koszty, koszty i jeszcze raz koszty. Oczywiście nie tęsknimy do prl-u gdzie były dwa pojazdy w dwóch wersjach ale te wszystkie koszty ponosi potem użytkownik końcowy.

galloper
Posty: 71
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Ford SMax

Re: Kia Sorento IV wersja L brak systemu martwego pola

Post autor: galloper » 13 mar 2021, 21:40

Zgadzam się choć akurat Kia dość oszczędnie gospodaruje opcjami. W Sorento 4 wersje i do tegoo 1-2 dodatki typu szklany dach i to wszystko. Jestem na bieżąco z zamówieniem służbowej Toyoty i tam jest podobnie. Już więcej w średniej półce typu Ford czy Opel. A w premium to rzeczywiście z 300 kombinacji zrobić to nie problem.

galloper
Posty: 71
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Ford SMax

Re: Kia Sorento IV wersja L brak systemu martwego pola

Post autor: galloper » 25 mar 2021, 20:50

Sprawa brakującej opcji znalazła finał?

Kris810
Posty: 10
Rejestracja: 28 lut 2021, 19:58
model samochodu: Kia Sorento IV

Re: Kia Sorento IV wersja L brak systemu martwego pola

Post autor: Kris810 » 03 kwie 2021, 21:25

Niestety nie, dealer wiecznie ma oddzwonić i jakoś nie ma czasu, bo albo wyłączony telefon albo na kwarantannie. Napisałem więc bezpośrednio do Kia Motors Polska...odzew od razu. Opisałem sytuację. Zapytali się kto zajmował się tą sprawą wymieniłem jaki salon i kto konkretnie. Napisali że jak będzie jakąkolwiek dezycja od razu do mnie napiszą. Od poniedziałeku narazie nic. A ogólnie to już miesiąc będzie.

Kris810
Posty: 10
Rejestracja: 28 lut 2021, 19:58
model samochodu: Kia Sorento IV

Re: Kia Sorento IV wersja L brak systemu martwego pola

Post autor: Kris810 » 08 kwie 2021, 18:34

Po części coś się wyjaśniło a mianowicie.
Zainteresowanie moje tym pojazdem i pierwszym telefonem do dealera odbyło 23-24.09 2020r. Wtedy wysłał cennik i opisał to co w nim się znajduje i wysłał specyfikację auta na emaila oraz że potrzebuje 1,5 tyg.Powiedzieliśmy ok ruszamy z leasingiem. W dn 2-5.10.2020r kontaktowalismy się bo okazało się że wszystkie L i XL pojechały na aktualizację navi będą za 2-3 tygodnie. Dzwoniłem do innych salonów faktycznie wszystkie pojechały zostały tylko M.
Cenniki wyszły dwa 06.07.2020r i 05.10.2020r.
Faktycznie w cenniku z dnia 05.10.2020r nie ma zaznaczonego tego w wersji L tylko od XL. Co dziwne cena auta się nie zmieniła między cennikami z lipca i października.
Treść wiadomości od dealera:
Od momentu wprowadzenia nowego SORENTO MY 2020 w krótkim odstępie czasu zostały wprowadzone już dwa cenniki. Pierwszy tańszy- wrześniowy na którym bazowaliśmy w momencie złożenia zamówienia a następnie drugi z podniesioną ceną o 4.000zł z tytułu wprowadzonego systemu BCA - październikowy

Jak pisałem to właśnie w pierwszym jest zaznaczone a drugim już od wersji XL.
A skoro składaliśmy zamowienie z pierwszego cennika to powinno to być.
Wychodzi na to że dealer wiedział 12 dni wcześniej że w nowym cenniku BCA nie będzie. Co jest bardzo dziwne jak to co pisze w e-mailu.
Ogólnie zaproponował pierwszy przegląd nieodpłatny i przeprosiny za zaistniałą sytuację bo czujników BCA nie można dołożyć.
Z mojej strony oczekuje 3 przeglądy nieodpłatne w dowolnym serwisie KIA ( bo nie będę jak już pisałem wcześniej jeździł 600km żeby przegląd robić) lub równowartość braku BCA np dołożeniem jakichś elementów wyposażenia typu stopnie boczne.
Czekam na odpowiedź. Mam nadzieję że dealer się godnie zachowa bo wychodzi na to że to jego wina że specyfikacji nie sprawdził jak auto przyszło z tym co oferował.
Dla zainteresowanych będę informował jak to się zakończy.

galloper
Posty: 71
Rejestracja: 04 mar 2021, 14:21
model samochodu: Ford SMax

Re: Kia Sorento IV wersja L brak systemu martwego pola

Post autor: galloper » 08 kwie 2021, 21:36

Tak mi właśnie tłumaczył ostatnio dealer, u którego zamówiłem samochód. Że to nie błąd produkcji tylko różnice wynikające ze zmian w kolejnych cennikach i ktoś coś przeoczył. Obawiam się, że będzie ciężko wyciągnąć darmowy serwis gdziekolwiek indziej ponieważ jest to na ląd danego do dealera. Ale może jakoś się rozlicza wewnętrznie...trzymam kciuki!

marian
Posty: 110
Rejestracja: 06 paź 2018, 15:32
model samochodu: Kia Sorento IV HEV XL + CP1 + MET + SRF + HAK
Kia Picanto III 1.2 AT X-Line + AEB + NAV + SMK + MET,
Toyota Corolla TS XII 1.2 Turbo Comfort + Tech + MET

Re: Kia Sorento IV wersja L brak systemu martwego pola

Post autor: marian » 08 kwie 2021, 21:44

A w specyfikacji, którą dostałeś za pierwszym razem to było? Rozumiem, że wtedy w cenniku jeszcze było, więc jeśli od dilera dostałeś na piśmie, że to jest, to mamy taką sytuację, że faktycznie dostałeś auto niezgodne z otrzymaną specyfikacją, czyli Twoje roszczenia są uzasadnione.
Sprawdziłem teraz w moich cennikach i faktycznie jest tak, jak piszesz - w cenniku z lipca jest, z października nie ma, z grudnia znowu jest. Mega ciekawa sprawa dlaczego tak kombinują. Może w fabryce coś się popieprzyło i cennik dostosowali do rzeczywistości?
galloper pisze:
08 kwie 2021, 21:36
Tak mi właśnie tłumaczył ostatnio dealer, u którego zamówiłem samochód. Że to nie błąd produkcji tylko różnice wynikające ze zmian w kolejnych cennikach i ktoś coś przeoczył. Obawiam się, że będzie ciężko wyciągnąć darmowy serwis gdziekolwiek indziej ponieważ jest to na ląd danego do dealera. Ale może jakoś się rozlicza wewnętrznie...trzymam kciuki!
U mnie jak źle zamontowali hak (brak podcięcia zderzaka), to właśnie z uwagi na to, że miałem daleko zaoferowali, żebym pojechał z tym gdzie chcę, a mój diler za to zapłaci i faktycznie tak było. Z tym, że to była pierdoła w porownaniu do tego tutaj.
Czy będzie ciężko, to wg mnie zależy wyłącznie od tego, czy przyszedł ten system w specyfikacji od dilera mailem, czy nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”