KIA SORENTO - kradzież prądu

forum użytkowników modelu Sorento
wieczors
Posty: 8
Rejestracja: 17 maja 2020, 17:13
model samochodu: KIA Sorento III 2015 [2.0 CRDI]

Re: KIA SORENTO - kradzież prądu

Post autor: wieczors »

Masz rację. Zadzwoniłem do serwisu i powiedziano mi że KIA steruje sobie napięciem w zależności od potrzeb. Dzisiaj (pierwsza doba po zakupie nowego akumulatora) wszedłem do samochodu i okazuje się że wszystko jest w tym momencie ok. Wentylator się uspokoił, nie było poboru mocy z media po wyłączeniu, alternator wskoczył na 14.4V po uruchomieniu klimy, radia, świateł itp.
Czyli najprawdopodobniej to jednak akumulator który był wadliwy przez moją niewiedzę/zaniedbanie. Będę to jeszcze monitorował.

Wniosek: naprawdę dbać o akumulator, zrobić mu testy jeśli ktoś potrafi lub odwiedzać co jakiś czas stację gdzie ktoś to dla nas zrobi.

Wielkie dzięki Murgal za podpowiedzi :)
Pozdrawiam serdecznie
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: KIA SORENTO - kradzież prądu

Post autor: kon »

Coraz popularniejsze są alternatory ze sprzęgłami.
Alternator jest zapinany i rozpinany w odpowiednich momentach, żeby najefektywniej zarządzać energią.
Stąd ładowanie okresowo pojawia się i zanika.
Sandman
Posty: 17
Rejestracja: 07 lut 2020, 16:22
model samochodu: KIA XCeed

Re: KIA SORENTO - kradzież prądu

Post autor: Sandman »

Jako, że interesuje mnie temat akumulatora AGM w instalacji podzielę się swoimi spostrzeżeniami z KIA Rio 4
Zauważyłem, że napięcie ładowania z alternatora w pierwszym stopniu zależy od stanu aku i tak gdy mamy akumulator o słabej kondycji (cały czas mowa o AGM) to jest on rażony stosunkowo wysokim napięciem i prądem dochodzącym do 14,9V. Te 14,9V będzie gdy temperatura jest tak max do 10'C gdy będzie cieplej napięcie będzie ciut niższe wynika to z prawideł dobrego ładowania.
Jadąc w dłuższą trasę ze słabo naładowanym aku w pierwszej godzinie jazdy miałem 14,9V po trzech godzinach jazdy napięcie z alternatora spadło do 14,6V a po piątej godzinie 14,4V aby w 8h jazdy spaść do 12,9V
Na drugi dzień po jeździe alternator podawał 12,6-12,9V aby wymusić większe napięcie wystarczyło wbić klimę lub obroty wentylatora dać na max.
Teraz kolejna spostrzeżenie gdy tylko otworzymy auto z pilota to z aku pobierany jest prąd około 2A (a wszystko jest wył. radio, światła a kluczyk w kieszeni) a po około 2min auto przechodzi w stan czuwania i pobór prądu jest znikomy.
Obecnie gdy mam kluczyk w stacyjce na I pozycji to na aku mam 12,6V a gdy przełączę na II pozycję przy wył. światłach przednich z wciśniętym stopem mam w 12,4V Wszystkie pomiary dokonywałem w gnieździe zapalniczki ale kilka prób na postoju wykazywało, że napięcie to jest takie samo jak na klemach oczywiście nie jestem w stanie stwierdzić czy napięcia te pokrywają się podczas jazdy.
Może jest ktoś tu na forum z AGM'em i jest chętny do podzielenia się swoimi pomiarami i wynikami, interesuje mnie jaki macie napięcie na I i II pozycji w stacyjce oraz jakie napięcia daje Wam alternator.
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: KIA SORENTO - kradzież prądu

Post autor: zetek »

Fajnie kolega się bawi. Nic nowego. Z początku alternator ładuje wyższym napięciem z kilku powodów. Po pierwsze chce oddać to co mu się należy po drugie, żeby mógł jak najszybciej załączyć się system Start-Stop. Latem kiedy są upały obniży ładowanie, żeby go nie wygotować. Akumulator tak naprawdę dostaje w kość latem, a skutki widać dopiero zimą. Pobór po otwarciu samochodu pilotem jest normalny. W tym momencie uruchamia się radio ( wizualnie tego nie widać) odczytuje ono np. USB z muzyką lub sprawdza napęd CD, żeby zaraz po włączeniu działać, a nie uruchamiać się do pierwszej krzyżówki. Pamiętam, że w Sorento pierwszej generacji jak nie działa panel klimatyzacji to trzeba wymienić akumulator.
polaris20
Posty: 1
Rejestracja: 22 lut 2024, 17:49
model samochodu: Sorento

Re: KIA SORENTO - kradzież prądu

Post autor: polaris20 »

Witam pozwolę sobie odkopać temat bo mam identyczny problem.
W telegraficznym skrócie
Tydzień temu byłem w ASO na wymianie oleju plus zrobiono aktualizacje map i radia oraz sprawdzono nie dziejący czujnik deszczu.
Po 6 dniach ( samochód nie był używany ) akumulator był kompletnie rozładowany do tego stopnia ze ładowarka automatyczna nie chciała się przełączyć na 12v i pokazywała ze aku jest w pełni naładowane będąc w trybie 6v.
Uruchomiłem samochód ze startera i dalej już lądowałem ładowarka na 12v. Po dwóch dobach aku wciąż się lądował. Postanowiłem odpiąć klemę i ładować sam aku. Po nocy sprawdzam naładowany. To już dało mi do myślenia ze mam jakiegoś złodzieja.
Dziś sprawdziłem multimetrem i wychodzi dokładnie taka sam wartos jak u autora tematu 1.3a na zamkniętym aucie po ok 10 min. Na pierwszy ogień wyciągnąłem bezpiecznik od modułu media ( radio itp) i od razu wartość spadła do 0.01a.
Co do akumulatora to jest stosunkowo nowy bo ma Ok 11 miesięcy. Nigdy wcześniej nie mailem problemu samochodem do czasu wizyty w ASO. Jutro mam im zostawić samochód. Ale zastanawia mnie to ze ktoś miał podobny problem. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Sorento”