Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

forum użytkowników modelu Optima
mati939
Posty: 12
Rejestracja: 16 gru 2019, 00:30
model samochodu: Kia Optima

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: mati939 »

Nie masz wibracji jak ruszasz? Do jakiego aso wstawiasz?
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: kon »

Nie, mój problem polega najprawdopodobniej na tym, że sprzęgło "nieparzyste' jest czasem docisnięte że zbyt małą siłą.
Póki co ovjechałem serwisy w Katowicach.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: gisio »

mati939 pisze: 16 gru 2019, 00:48 ... Problem miałem przy 80tys mechanik powiedział ze jeszcze trochę i by sama padla. Mam teraz ponad 160 tyś i mam wrażenie ze zaczyna się dziać to samo
Widocznie masz taki styl jazdy, że sprzęgła w Twoim aucie wytrzymują 80 tys km. Serwis za pomocą urządzenia diagnostycznego może sprawdzić jaki jest stopień ich zużycia i wycenić usługę wymiany na nowe. To są sprzęgła cierne i mają prawo się zużyć a kiedy to nastąpi zależy tylko i wyłącznie od warunków oraz sposobu jazdy użytkownika. Znowu włożyłem kij w mrowisko?
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Vertigo414
Posty: 92
Rejestracja: 27 sie 2019, 00:49
model samochodu: Optima 1.6 T-GDi GT Line + TECH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: Vertigo414 »

Przy DCT to chyba duży wpływ mają warunki a nie styl. Chyba, że są jakieś tips&trick na jazdę w korku - typu unikanie toczenia się z małą prędkością na pół-sprzęgle i podjeżdżanie co jakiś czas z większą prędkością. Tylko jak w takim razie ma się to do "asystenta jazdy w korku"?
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: Eryk93 »

Vertigo414 pisze: 21 gru 2019, 19:24 tips&trick na jazdę w korku =
przeprowadzić się na wieś i nie jeździć w korku :lol:
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: gisio »

Vertigo414 pisze: 21 gru 2019, 19:24 Przy DCT to chyba duży wpływ mają warunki a nie styl. Chyba, że są jakieś tips&trick na jazdę w korku - typu unikanie toczenia się z małą prędkością na pół-sprzęgle i podjeżdżanie co jakiś czas z większą prędkością. Tylko jak w takim razie ma się to do "asystenta jazdy w korku"?
Wbrew pozorom oba czynniki mają wpływ. Ustawienia trybów Eco, Normal, Sport, do tego jazda na łopatkach również nie są bez znaczenia. Sprzęgła można też przypalić „katując” auto pod ostre wzniesienie czy też w zaspie śniegowej. Raz przypalone sprzęgło nie będzie zachowywać się już normalnie. Znam takich co na sprzęgłach przejadą tylko 50-60 tysi ale również takich co po 200 tys km mają zużycie sprzęgła na poziomie 60%. O asystencie jaki ma wpływ na zużycie się nie wypowiem ponieważ mało kto zwierza się w serwisie jak eksploatuje swoje auto ;)
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Vertigo414
Posty: 92
Rejestracja: 27 sie 2019, 00:49
model samochodu: Optima 1.6 T-GDi GT Line + TECH
Lokalizacja: Warszawa

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: Vertigo414 »

Eryk93 pisze: 21 gru 2019, 20:10
Vertigo414 pisze: 21 gru 2019, 19:24 tips&trick na jazdę w korku =
przeprowadzić się na wieś i nie jeździć w korku :lol:
- Panie doktorze, gdy podnoszę lewą rękę - boli mnie pod łopatką.
- Proszę nie podnosić ręki. Następny proszę!
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: kon »

gisio pisze: 21 gru 2019, 21:04...
Znam takich co na sprzęgłach przejadą tylko 50-60 tysi ale również takich co po 200 tys km mają zużycie sprzęgła na poziomie 60%
...
Tutaj największy wpływ mają warunki eksploatacji.
Jak ktoś jeździ tylko w mieście to ciężko czasem przejechać 1 kilometr bez zmiany biegu. W trasie da się zrobić i 100km bez zmiany.
A każda zmiana biegu to poślizg sprzęgła. Każdy poślizg to jego zużycie.
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: kon »

ALLELUJA!!!

Jest postęp. Po 10 miesiącach i 45tys km od pierwszych objawów, udało się popchnąć temat mojego ślizgającego sprzęgła do przodu.
Euro-Kas w Katowicach, po wielu jazdach testowych i drobnych ;) moich naciskach w końcu zdecydował, że demontuje skrzynię. Póki co, z krótkiej rozmowy telefonicznej wiem tyle że jest wyraźna różnica w zużyciu sprzegieł. Są też jakieś wytarcia na docisku. Póki co nie dopytywałem o szczegóły, więc to co tu pisze to tak z pobieżnej rozmowy.
W każdym razie zamówiony został komplet sprzęgła, docisku i chyba koła. W przyszłym tygodniu samochód ma być składany.
Sebeq
Posty: 49
Rejestracja: 07 maja 2020, 20:48
model samochodu: Kia Optima 2016 1.7 CRDi xl + tech + panorama

Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów

Post autor: Sebeq »

Z ciekawości, jakie obroty masz w trybie ECO na trasie przy tych 120 km/h? U mnie 1900 obr/min i zastanawiam się, czy to nie zbyt wysoko?
Kia Optima 2016 1.7 CRDi xl + tech + panorama
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”