Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
Nie masz wibracji jak ruszasz? Do jakiego aso wstawiasz?
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
Nie, mój problem polega najprawdopodobniej na tym, że sprzęgło "nieparzyste' jest czasem docisnięte że zbyt małą siłą.
Póki co ovjechałem serwisy w Katowicach.
Póki co ovjechałem serwisy w Katowicach.
- gisio
- Posty: 527
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
Widocznie masz taki styl jazdy, że sprzęgła w Twoim aucie wytrzymują 80 tys km. Serwis za pomocą urządzenia diagnostycznego może sprawdzić jaki jest stopień ich zużycia i wycenić usługę wymiany na nowe. To są sprzęgła cierne i mają prawo się zużyć a kiedy to nastąpi zależy tylko i wyłącznie od warunków oraz sposobu jazdy użytkownika. Znowu włożyłem kij w mrowisko?
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 27 sie 2019, 00:49
- model samochodu: Optima 1.6 T-GDi GT Line + TECH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
Przy DCT to chyba duży wpływ mają warunki a nie styl. Chyba, że są jakieś tips&trick na jazdę w korku - typu unikanie toczenia się z małą prędkością na pół-sprzęgle i podjeżdżanie co jakiś czas z większą prędkością. Tylko jak w takim razie ma się to do "asystenta jazdy w korku"?
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
przeprowadzić się na wieś i nie jeździć w korku
- gisio
- Posty: 527
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
Wbrew pozorom oba czynniki mają wpływ. Ustawienia trybów Eco, Normal, Sport, do tego jazda na łopatkach również nie są bez znaczenia. Sprzęgła można też przypalić „katując” auto pod ostre wzniesienie czy też w zaspie śniegowej. Raz przypalone sprzęgło nie będzie zachowywać się już normalnie. Znam takich co na sprzęgłach przejadą tylko 50-60 tysi ale również takich co po 200 tys km mają zużycie sprzęgła na poziomie 60%. O asystencie jaki ma wpływ na zużycie się nie wypowiem ponieważ mało kto zwierza się w serwisie jak eksploatuje swoje autoVertigo414 pisze: ↑21 gru 2019, 19:24 Przy DCT to chyba duży wpływ mają warunki a nie styl. Chyba, że są jakieś tips&trick na jazdę w korku - typu unikanie toczenia się z małą prędkością na pół-sprzęgle i podjeżdżanie co jakiś czas z większą prędkością. Tylko jak w takim razie ma się to do "asystenta jazdy w korku"?
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 27 sie 2019, 00:49
- model samochodu: Optima 1.6 T-GDi GT Line + TECH
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
Tutaj największy wpływ mają warunki eksploatacji.
Jak ktoś jeździ tylko w mieście to ciężko czasem przejechać 1 kilometr bez zmiany biegu. W trasie da się zrobić i 100km bez zmiany.
A każda zmiana biegu to poślizg sprzęgła. Każdy poślizg to jego zużycie.
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
ALLELUJA!!!
Jest postęp. Po 10 miesiącach i 45tys km od pierwszych objawów, udało się popchnąć temat mojego ślizgającego sprzęgła do przodu.
Euro-Kas w Katowicach, po wielu jazdach testowych i drobnych moich naciskach w końcu zdecydował, że demontuje skrzynię. Póki co, z krótkiej rozmowy telefonicznej wiem tyle że jest wyraźna różnica w zużyciu sprzegieł. Są też jakieś wytarcia na docisku. Póki co nie dopytywałem o szczegóły, więc to co tu pisze to tak z pobieżnej rozmowy.
W każdym razie zamówiony został komplet sprzęgła, docisku i chyba koła. W przyszłym tygodniu samochód ma być składany.
Jest postęp. Po 10 miesiącach i 45tys km od pierwszych objawów, udało się popchnąć temat mojego ślizgającego sprzęgła do przodu.
Euro-Kas w Katowicach, po wielu jazdach testowych i drobnych moich naciskach w końcu zdecydował, że demontuje skrzynię. Póki co, z krótkiej rozmowy telefonicznej wiem tyle że jest wyraźna różnica w zużyciu sprzegieł. Są też jakieś wytarcia na docisku. Póki co nie dopytywałem o szczegóły, więc to co tu pisze to tak z pobieżnej rozmowy.
W każdym razie zamówiony został komplet sprzęgła, docisku i chyba koła. W przyszłym tygodniu samochód ma być składany.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 07 maja 2020, 20:48
- model samochodu: Kia Optima 2016 1.7 CRDi xl + tech + panorama
Re: Optima 2018 1.7 141KM 7DCT - "podbijanie" obrotów przy zmianie biegów
Z ciekawości, jakie obroty masz w trybie ECO na trasie przy tych 120 km/h? U mnie 1900 obr/min i zastanawiam się, czy to nie zbyt wysoko?
Kia Optima 2016 1.7 CRDi xl + tech + panorama