Najbardziej lubię te cebulowe docinki )) zaufaj mi, gdyby chodziło o realizację marzeń, nie pisałbym na tym forum
Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Box/chip w tym wypadku to proszenie się o kłopoty.
DCT ma problem ze sprzęgłami, a jak jej zwiększysz moment to nieszczęście gotowe.
Jak zrozumiałem, to samochód nie jest twój, więc tym bardziej odpuść modyfikacje mające wpływ na gwarancję.
Moja kalkulacja dla 1.6CRDI vs. 1.6 TGDI zakładała całkowita amortyzację różnicy w zakupie w ciągu 80-100tys km. Dla mnie to 1,5 roku. Plan zakłada eksploatację przez 3 lata (~200tys km).
Co do cen benzyny i ON - jedynie w sezonie zimowym gdy na rynku jest zwiększony popyt na olej opałowy, cena ON bywa wyższa niż benzyny. Średniorocznie ON jest raczej tańszy.
DCT ma problem ze sprzęgłami, a jak jej zwiększysz moment to nieszczęście gotowe.
Jak zrozumiałem, to samochód nie jest twój, więc tym bardziej odpuść modyfikacje mające wpływ na gwarancję.
Sam sobie odpowiedziałeśFISH pisze: ↑14 wrz 2019, 10:22...
Ile trzeba robić rocznie kilometrów, aby trochę mniejszym zużyciem paliwa zbilansować ogólne koszty zakupu i eksploatacji diesla?
....
Kiedyś w gazecie Motor fachowcy pokusili się o takie wyliczenia i wyszło im że aby "wyjść na zero", trzeba samochodem (w zależności od marki i modelu) przejechać od 60 do prawie 200 tysięcy kilometrów.
Moja kalkulacja dla 1.6CRDI vs. 1.6 TGDI zakładała całkowita amortyzację różnicy w zakupie w ciągu 80-100tys km. Dla mnie to 1,5 roku. Plan zakłada eksploatację przez 3 lata (~200tys km).
Co do cen benzyny i ON - jedynie w sezonie zimowym gdy na rynku jest zwiększony popyt na olej opałowy, cena ON bywa wyższa niż benzyny. Średniorocznie ON jest raczej tańszy.
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
To samo mam na myśli. Potem coś stanie się z silnikiem czy skrzynią, boxa wypniesz i jako wzorowy obywatel pojedziesz do serwisu reklamować silnik czy skrzynie.
Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Ja też wolałbym jeździć porsche cayenne gts, ale mnie na nie nie stać. Po prostu wciskanie czegoś takiego pod maskę to pchanie się w problemy.
Jak już masz go chipować to jedź do osoby, która się na tym zna, auto na hamownie, pomiary, zmiana mapy i znowu na hamownie. Wtedy wiesz ile KM i Nm doszło, widzisz krzywą i jesteś w stanie ocenić czy wzrost momentu nie spowoduje nadmiernego obciążenia skrzyni przy danych obrotach. Miałem taki program w poprzednim aucie, ze 131KM zrobiłem 165KM w dieslu z manualem. Spalanie mniejsze, moment dużo większy, ale na tym kończą się plusy, bo sprzęgło po 2 miesiącach było do wymiany i nowe musiałem obić kevlarem, żeby trochę pojeździć. Jak chcesz mieć spokój to nie kombinuj, a jak czujesz potrzebę modyfikacji to zrób to u kogoś kto się na tym zna. No i zapomnij o gwarancji
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
DCT ma problemy z seryjnym momentem. Jakiekolwiek jego zwiększanie to pewne problemy.
Nie dotykaj tego.
Nie dotykaj tego.
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Dzięki za opinie. Trochę żałuję, że nie wziąłem Tgdi... Zobaczymy, może nie będzie tak źle . Na testach jeździłem GTLine z Crdi i tragedii nie było. Póki co odpuszczam chipowanie.