Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Witam wszystkich.
Od dłuższego czasu przyglądam się forum. Za kilkanaście dni doplynie moja nowa Optima. Zw względu na dluzsze trasy wybrałem silnik diesla. Niestety wiem, że nie jest on zbyt żwawy... Zakładałem założyć PowerBox, ale czytając opinie o skrzynia h 7DCT w silnikach 1.7 Crdi i ich zawodnosci, to trochę się przestraszyłem. Podobno te skrzynie nie lubią wysokiego momentu i może modyfikacja pojemności w wersji po FL miała z tym coś wspólnego. Obawiam się trochę, że skrzynia się zacznie sypać... Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Ktoś już chipował taki siknik z tą skrzynią? Na forum dużo jest wątków z silnikiem benzynowym. O nowym dieslu jest niewiele.
Od dłuższego czasu przyglądam się forum. Za kilkanaście dni doplynie moja nowa Optima. Zw względu na dluzsze trasy wybrałem silnik diesla. Niestety wiem, że nie jest on zbyt żwawy... Zakładałem założyć PowerBox, ale czytając opinie o skrzynia h 7DCT w silnikach 1.7 Crdi i ich zawodnosci, to trochę się przestraszyłem. Podobno te skrzynie nie lubią wysokiego momentu i może modyfikacja pojemności w wersji po FL miała z tym coś wspólnego. Obawiam się trochę, że skrzynia się zacznie sypać... Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Ktoś już chipował taki siknik z tą skrzynią? Na forum dużo jest wątków z silnikiem benzynowym. O nowym dieslu jest niewiele.
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Widzę, że nie tylko moja Optima płynie !
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Kupiłeś nowe auto i wybrałeś mniejszy silnik po to żeby go zaczipować takim gównem? Serio?
- gisio
- Posty: 526
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Widocznie nie wszystkich stać na własne marzenia
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Mnie zastanawia inny aspekt tematu. Czy na 100% na dzień dzisiejszy zakup diesla do większych przebiegów jest ekonomicznie uzasadniony? Osobiście również jeżdżę całkiem sporo i dlatego wybrałem 2.0 benzyna (tak, wiem że już niedostępny). Ile trzeba robić rocznie kilometrów, aby trochę mniejszym zużyciem paliwa zbilansować ogólne koszty zakupu i eksploatacji diesla? Do tego proporcja ceny paliwa diesla do benzyny ma tendencję zwyżkową diesla.
Kiedyś w gazecie Motor fachowcy pokusili się o takie wyliczenia i wyszło im że aby "wyjść na zero", trzeba samochodem (w zależności od marki i modelu) przejechać od 60 do prawie 200 tysięcy kilometrów. Brali pod uwagę wyłącznie koszty wynikające z eksploatacji tych samych aut z silnikiem diesla i benzyną. Kolega chce dodać dodatkowy koszt w postaci PowerBoxa. A przecież takie ustrojstwo też kosztuje więcej niż 50 PLN. Do tego ma wpływ na koszt paliwa, bo z reguły w praktyce zwiększa jego zużycie. Nie jest też obojętne dla samego żywota silnika (zwłaszcza przy większych przebiegach, a to było kryterium do wyboru diesla).
Mnie osobiście się to "nie spina".
Ale to tylko opinia własna.
Pozdrawiam.
Kiedyś w gazecie Motor fachowcy pokusili się o takie wyliczenia i wyszło im że aby "wyjść na zero", trzeba samochodem (w zależności od marki i modelu) przejechać od 60 do prawie 200 tysięcy kilometrów. Brali pod uwagę wyłącznie koszty wynikające z eksploatacji tych samych aut z silnikiem diesla i benzyną. Kolega chce dodać dodatkowy koszt w postaci PowerBoxa. A przecież takie ustrojstwo też kosztuje więcej niż 50 PLN. Do tego ma wpływ na koszt paliwa, bo z reguły w praktyce zwiększa jego zużycie. Nie jest też obojętne dla samego żywota silnika (zwłaszcza przy większych przebiegach, a to było kryterium do wyboru diesla).
Mnie osobiście się to "nie spina".
Ale to tylko opinia własna.
Pozdrawiam.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Auto jest służbowe. Przebieg roczny to około 120k km. Preferowane były silniki diesla. W przypadku benzyny budżet był znacząco mniejszy. Nie spinala się opcja SWL+dach+tec+nav. Auto ma jeździć 3-4 lata.
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
FISH pisze: ↑14 wrz 2019, 10:22 Mnie zastanawia inny aspekt tematu. Czy na 100% na dzień dzisiejszy zakup diesla do większych przebiegów jest ekonomicznie uzasadniony? Osobiście również jeżdżę całkiem sporo i dlatego wybrałem 2.0 benzyna (tak, wiem że już niedostępny). Ile trzeba robić rocznie kilometrów, aby trochę mniejszym zużyciem paliwa zbilansować ogólne koszty zakupu i eksploatacji diesla? Do tego proporcja ceny paliwa diesla do benzyny ma tendencję zwyżkową diesla.
Kiedyś w gazecie Motor fachowcy pokusili się o takie wyliczenia i wyszło im że aby "wyjść na zero", trzeba samochodem (w zależności od marki i modelu) przejechać od 60 do prawie 200 tysięcy kilometrów. Brali pod uwagę wyłącznie koszty wynikające z eksploatacji tych samych aut z silnikiem diesla i benzyną. Kolega chce dodać dodatkowy koszt w postaci PowerBoxa. A przecież takie ustrojstwo też kosztuje więcej niż 50 PLN. Do tego ma wpływ na koszt paliwa, bo z reguły w praktyce zwiększa jego zużycie. Nie jest też obojętne dla samego żywota silnika (zwłaszcza przy większych przebiegach, a to było kryterium do wyboru diesla).
Mnie osobiście się to "nie spina".
Ale to tylko opinia własna.
Pozdrawiam.
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Co do kwestii wzrostu zużycia paliwa, to wszelkie opinie pozwalają wierzyć, że to spada.
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
OK - uznajmy że spada zużycie paliwa. Tylko u mnie pojawia się kolejne pytanie: rozmawiamy o teorii, czy o praktycznym użytkowaniu?
Już tłumaczę swoje pytanie. Możliwe, że w bezpośrednim porównaniu silnika bez modernizacji i ze wspomnianym PowerBoxem i przy zachowaniu takiego samego trybu jazdy, spalanie spada. To teoria. A praktyka? Po co chcesz założyć PowerBox? Żeby jeździć szybciej, wyprzedzać sprawniej, korzystać z momentu obrotowego "na światłach" prawda? A zatem będziesz "cisnął" silnik bardziej. Zatem NIE spali on mniej paliwa.
Przecież modernizacja silnika wyłącznie dla samej świadomości że "mam pod maska potwora" ale z tego nie korzystam tylko kulam się 90 km/h, jest bez sensu.
Tak uważam.
Już tłumaczę swoje pytanie. Możliwe, że w bezpośrednim porównaniu silnika bez modernizacji i ze wspomnianym PowerBoxem i przy zachowaniu takiego samego trybu jazdy, spalanie spada. To teoria. A praktyka? Po co chcesz założyć PowerBox? Żeby jeździć szybciej, wyprzedzać sprawniej, korzystać z momentu obrotowego "na światłach" prawda? A zatem będziesz "cisnął" silnik bardziej. Zatem NIE spali on mniej paliwa.
Przecież modernizacja silnika wyłącznie dla samej świadomości że "mam pod maska potwora" ale z tego nie korzystam tylko kulam się 90 km/h, jest bez sensu.
Tak uważam.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?
Różnica w spalaniu jest sprawą ważną lecz nie jedyną. Nie zamierzam być demonem szos. Chciałbym by auto zbieralo się lepiej przy wyprzedzania tira na krajówce. Jak zauważyłeś piszemy o teorii. Mój post skierowany był do praktyków (jeśli tacy są na tym forum ). Jak pisałem, rozważam opcję chipowania, ale jeśli miałaby okazać się zabójcza dla silnika i skrzyni, to z niej zrezygnuję. Jeździłem tym autem w takiej konfiguracji w GT Line. Tragedii nie było. Choć od obecnego Mondeo MK5 2.0 auto odstawalo.