Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

forum użytkowników modelu Optima
Azazell
Posty: 17
Rejestracja: 13 wrz 2019, 20:09
model samochodu: Kia Optima SW FL 2019 1.6 Crdi

Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: Azazell »

Witam wszystkich.
Od dłuższego czasu przyglądam się forum. Za kilkanaście dni doplynie moja nowa Optima. Zw względu na dluzsze trasy wybrałem silnik diesla. Niestety wiem, że nie jest on zbyt żwawy... Zakładałem założyć PowerBox, ale czytając opinie o skrzynia h 7DCT w silnikach 1.7 Crdi i ich zawodnosci, to trochę się przestraszyłem. Podobno te skrzynie nie lubią wysokiego momentu i może modyfikacja pojemności w wersji po FL miała z tym coś wspólnego. Obawiam się trochę, że skrzynia się zacznie sypać... Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Ktoś już chipował taki siknik z tą skrzynią? Na forum dużo jest wątków z silnikiem benzynowym. O nowym dieslu jest niewiele.
HubertC
Posty: 127
Rejestracja: 21 cze 2019, 12:06
model samochodu: Kia optima

Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: HubertC »

Widzę, że nie tylko moja Optima płynie :D !
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: Eryk93 »

Kupiłeś nowe auto i wybrałeś mniejszy silnik po to żeby go zaczipować takim gównem? Serio?
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: gisio »

Eryk93 pisze: 14 wrz 2019, 09:23 Kupiłeś nowe auto i wybrałeś mniejszy silnik po to żeby go zaczipować takim gównem? Serio?
Widocznie nie wszystkich stać na własne marzenia ;)
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: FISH »

Mnie zastanawia inny aspekt tematu. Czy na 100% na dzień dzisiejszy zakup diesla do większych przebiegów jest ekonomicznie uzasadniony? Osobiście również jeżdżę całkiem sporo i dlatego wybrałem 2.0 benzyna (tak, wiem że już niedostępny). Ile trzeba robić rocznie kilometrów, aby trochę mniejszym zużyciem paliwa zbilansować ogólne koszty zakupu i eksploatacji diesla? Do tego proporcja ceny paliwa diesla do benzyny ma tendencję zwyżkową diesla.
Kiedyś w gazecie Motor fachowcy pokusili się o takie wyliczenia i wyszło im że aby "wyjść na zero", trzeba samochodem (w zależności od marki i modelu) przejechać od 60 do prawie 200 tysięcy kilometrów. Brali pod uwagę wyłącznie koszty wynikające z eksploatacji tych samych aut z silnikiem diesla i benzyną. Kolega chce dodać dodatkowy koszt w postaci PowerBoxa. A przecież takie ustrojstwo też kosztuje więcej niż 50 PLN. Do tego ma wpływ na koszt paliwa, bo z reguły w praktyce zwiększa jego zużycie. Nie jest też obojętne dla samego żywota silnika (zwłaszcza przy większych przebiegach, a to było kryterium do wyboru diesla).
Mnie osobiście się to "nie spina".
Ale to tylko opinia własna.
Pozdrawiam.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Azazell
Posty: 17
Rejestracja: 13 wrz 2019, 20:09
model samochodu: Kia Optima SW FL 2019 1.6 Crdi

Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: Azazell »

Auto jest służbowe. Przebieg roczny to około 120k km. Preferowane były silniki diesla. W przypadku benzyny budżet był znacząco mniejszy. Nie spinala się opcja SWL+dach+tec+nav. Auto ma jeździć 3-4 lata.
Azazell
Posty: 17
Rejestracja: 13 wrz 2019, 20:09
model samochodu: Kia Optima SW FL 2019 1.6 Crdi

Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: Azazell »

FISH pisze: 14 wrz 2019, 10:22 Mnie zastanawia inny aspekt tematu. Czy na 100% na dzień dzisiejszy zakup diesla do większych przebiegów jest ekonomicznie uzasadniony? Osobiście również jeżdżę całkiem sporo i dlatego wybrałem 2.0 benzyna (tak, wiem że już niedostępny). Ile trzeba robić rocznie kilometrów, aby trochę mniejszym zużyciem paliwa zbilansować ogólne koszty zakupu i eksploatacji diesla? Do tego proporcja ceny paliwa diesla do benzyny ma tendencję zwyżkową diesla.
Kiedyś w gazecie Motor fachowcy pokusili się o takie wyliczenia i wyszło im że aby "wyjść na zero", trzeba samochodem (w zależności od marki i modelu) przejechać od 60 do prawie 200 tysięcy kilometrów. Brali pod uwagę wyłącznie koszty wynikające z eksploatacji tych samych aut z silnikiem diesla i benzyną. Kolega chce dodać dodatkowy koszt w postaci PowerBoxa. A przecież takie ustrojstwo też kosztuje więcej niż 50 PLN. Do tego ma wpływ na koszt paliwa, bo z reguły w praktyce zwiększa jego zużycie. Nie jest też obojętne dla samego żywota silnika (zwłaszcza przy większych przebiegach, a to było kryterium do wyboru diesla).
Mnie osobiście się to "nie spina".
Ale to tylko opinia własna.
Pozdrawiam.
Azazell
Posty: 17
Rejestracja: 13 wrz 2019, 20:09
model samochodu: Kia Optima SW FL 2019 1.6 Crdi

Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: Azazell »

Co do kwestii wzrostu zużycia paliwa, to wszelkie opinie pozwalają wierzyć, że to spada.
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: FISH »

OK - uznajmy że spada zużycie paliwa. Tylko u mnie pojawia się kolejne pytanie: rozmawiamy o teorii, czy o praktycznym użytkowaniu?
Już tłumaczę swoje pytanie. Możliwe, że w bezpośrednim porównaniu silnika bez modernizacji i ze wspomnianym PowerBoxem i przy zachowaniu takiego samego trybu jazdy, spalanie spada. To teoria. A praktyka? Po co chcesz założyć PowerBox? Żeby jeździć szybciej, wyprzedzać sprawniej, korzystać z momentu obrotowego "na światłach" prawda? A zatem będziesz "cisnął" silnik bardziej. Zatem NIE spali on mniej paliwa.
Przecież modernizacja silnika wyłącznie dla samej świadomości że "mam pod maska potwora" ale z tego nie korzystam tylko kulam się 90 km/h, jest bez sensu.
Tak uważam.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Azazell
Posty: 17
Rejestracja: 13 wrz 2019, 20:09
model samochodu: Kia Optima SW FL 2019 1.6 Crdi

Re: Silnik 1.6 crdi 136 Km 7 DCT a PowerBox?

Post autor: Azazell »

Różnica w spalaniu jest sprawą ważną lecz nie jedyną. Nie zamierzam być demonem szos. Chciałbym by auto zbieralo się lepiej przy wyprzedzania tira na krajówce. Jak zauważyłeś piszemy o teorii. Mój post skierowany był do praktyków (jeśli tacy są na tym forum :)). Jak pisałem, rozważam opcję chipowania, ale jeśli miałaby okazać się zabójcza dla silnika i skrzyni, to z niej zrezygnuję. Jeździłem tym autem w takiej konfiguracji w GT Line. Tragedii nie było. Choć od obecnego Mondeo MK5 2.0 auto odstawalo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”