Szarpie przy równej jeździe
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 lip 2017, 12:44
- model samochodu: Optima 1.7 CRDI 2012r
Szarpie przy równej jeździe
Ostatnio moja optima zaczęła trochę szwankować, przy równej stałej jeździe na stalych obrotach okolo 1500 zaczyna szarpac autem, jak tylko trochę dodam gazu wszystko wraca do normy, po powrocie do stałej jazdy znów zaczyna szarpac. Wydaję mi się także ze troszkę brakuje jej mocy, tzn po wciśnięciu gazu na wolniejszych obrotach auto wolniej reaguje, wczesniej zbierało sie lepiej... Wiecie co może być przyczyną?
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 05 lip 2018, 14:23
Re: Szarpie przy równej jeździe
Dodaj info o aucie, bo wróżkami nie jesteśmy
KIA OPTIMA 2.0 Pb CVVL MT L 2018 SW
Re: Szarpie przy równej jeździe
Diesel czy Pb, jak Pb to może obroty za niskie albo świece już dojechane. Możesz mieć też zapchany filtr powietrza. Albo auto zbytnio dociążone jak na te obroty, silnik sie dławi i szarpie.
W przypadku diesla się nie wypowiadami - nie miałem, nie jeździłem, więc nie wiem.
W przypadku diesla się nie wypowiadami - nie miałem, nie jeździłem, więc nie wiem.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 lip 2017, 12:44
- model samochodu: Optima 1.7 CRDI 2012r
Re: Szarpie przy równej jeździe
1,7 crdi rok 2012
Re: Szarpie przy równej jeździe
Po pierwsze to jakie paliwo lejesz?,czy jakies nie chrzczone np.,po drugie to kiedy ostatnio wymieniales filtr paliwa?,jak skonczy ci sie paliwo to jedz zatakuj shell v power tak z pol baku i pocisnij na trase najlepiej autostrade i przegon go,paliwo v power nie tylko daje wiecej mocy a zawiera tez detergenty ktore przeczyszcza ci uklad,tylko przejedz sie dluzej a nie 5km ,pozdro
Re: Szarpie przy równej jeździe
W wielu silnikach CRDI Kia ma problem z zapychajymi się sitkami w baku. Chyba troszkę za małe oczka zrobili.
Objawia się to właśnie szarpaniem silnika.
Objawia się to właśnie szarpaniem silnika.
- gisio
- Posty: 526
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpie przy równej jeździe
Czyżby? A może to polskie stacje mają problemy z jakością paliwa? Najlepiej zwalić winę na producenta auta.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Szarpie przy równej jeździe
Strasznego pecha musza mieć użytkownicy samochodów Kia i Hyundai, że problem z jakością paliwa dotyka ich wielokrotnie częściej niż innych.
- gisio
- Posty: 526
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpie przy równej jeździe
Owszem i tylko w Dieslach a zastanowiłeś się dlaczego? Problem pojawił się jak zwiększono dopuszczalne normy biokomponentów w paliwie z 5 do 7%. Ciekawostka po tej zmianie problem zaczął się nie tylko w autach nowych ale również w tych jeżdżących od lat z przebiegami ponad 100 tys km, które nigdy nie miały takich problemów- przypadek?. Dodatkowo w I.O. aut umieszczono wzmiankę o systematycznym stosowaniu dodatków do paliwa ale mało kto stosuje się do tego zapisu.
Co dalej pobrane próbki paliwa (a nawet kompletne zbiorniki - analiza widmowa) z aut „zawirusowanych” problemem, wykazała, że średnia zawartość biokomponentów wyniosła UWAGA: 16% (słownie szesnaście procent) !!! No tak ale wyegzekwowanie swoich praw od stacji paliw jest praktycznie niemożliwe.
Wracając do Twojej wypowiedzi, że tylko w Kia i Hyundai odnotowano takie przypadki to odpowiem:
Primo- ponieważ oferują najdłuższą gwarancję i wszyscy, którym odmówiono naprawy gwarancyjnej z tego powodu robią na licznych forach gównoburzę. Nikt przecież na forach nie będzie się chwalił że musiał wymienić odpłatnie komplet wtryskiwaczy za 4 czy 6 tys pln w trzyletnim aucie po upływie jego np. dwuletniej gwarancji.
Secundo – K&H skutecznie zabezpieczyli się przed awariami układów wtryskowych przed nieuczciwymi sprzedawcami paliw - niestety cierpi na tym klient ale lepiej wydać 80 pln na sitko w zbiorniku niż kilka tysięcy na naprawę układu wtryskowego.
Pozdrawiam,
Co dalej pobrane próbki paliwa (a nawet kompletne zbiorniki - analiza widmowa) z aut „zawirusowanych” problemem, wykazała, że średnia zawartość biokomponentów wyniosła UWAGA: 16% (słownie szesnaście procent) !!! No tak ale wyegzekwowanie swoich praw od stacji paliw jest praktycznie niemożliwe.
Wracając do Twojej wypowiedzi, że tylko w Kia i Hyundai odnotowano takie przypadki to odpowiem:
Primo- ponieważ oferują najdłuższą gwarancję i wszyscy, którym odmówiono naprawy gwarancyjnej z tego powodu robią na licznych forach gównoburzę. Nikt przecież na forach nie będzie się chwalił że musiał wymienić odpłatnie komplet wtryskiwaczy za 4 czy 6 tys pln w trzyletnim aucie po upływie jego np. dwuletniej gwarancji.
Secundo – K&H skutecznie zabezpieczyli się przed awariami układów wtryskowych przed nieuczciwymi sprzedawcami paliw - niestety cierpi na tym klient ale lepiej wydać 80 pln na sitko w zbiorniku niż kilka tysięcy na naprawę układu wtryskowego.
Pozdrawiam,
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Szarpie przy równej jeździe
Nawet by się to wszystko mogło składać w sensowną całość, gdyby nie jeden detal - filtr paliwa.
To filtr paliwa jest do ochrony układu wtryskowego, to on jest elementem wymiennym i to na nim i tak zostałoby wszystko to, co zbiera sitko.
Sitko natomiast jest jedynie do ochrony pompy w baku przed grubszymi chrupkami.
To filtr paliwa jest do ochrony układu wtryskowego, to on jest elementem wymiennym i to na nim i tak zostałoby wszystko to, co zbiera sitko.
Sitko natomiast jest jedynie do ochrony pompy w baku przed grubszymi chrupkami.