Szarpie przy równej jeździe

forum użytkowników modelu Optima
winiar1984
Posty: 20
Rejestracja: 11 lip 2017, 12:44
model samochodu: Optima 1.7 CRDI 2012r

Szarpie przy równej jeździe

Post autor: winiar1984 »

Ostatnio moja optima zaczęła trochę szwankować, przy równej stałej jeździe na stalych obrotach okolo 1500 zaczyna szarpac autem, jak tylko trochę dodam gazu wszystko wraca do normy, po powrocie do stałej jazdy znów zaczyna szarpac. Wydaję mi się także ze troszkę brakuje jej mocy, tzn po wciśnięciu gazu na wolniejszych obrotach auto wolniej reaguje, wczesniej zbierało sie lepiej... Wiecie co może być przyczyną?
marcus1212
Posty: 67
Rejestracja: 05 lip 2018, 14:23

Re: Szarpie przy równej jeździe

Post autor: marcus1212 »

Dodaj info o aucie, bo wróżkami nie jesteśmy :mrgreen:
KIA OPTIMA 2.0 Pb CVVL MT L 2018 SW
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Szarpie przy równej jeździe

Post autor: Piotrek »

Diesel czy Pb, jak Pb to może obroty za niskie albo świece już dojechane. Możesz mieć też zapchany filtr powietrza. Albo auto zbytnio dociążone jak na te obroty, silnik sie dławi i szarpie.
W przypadku diesla się nie wypowiadami - nie miałem, nie jeździłem, więc nie wiem.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
winiar1984
Posty: 20
Rejestracja: 11 lip 2017, 12:44
model samochodu: Optima 1.7 CRDI 2012r

Re: Szarpie przy równej jeździe

Post autor: winiar1984 »

1,7 crdi rok 2012
hip81
Posty: 199
Rejestracja: 08 gru 2017, 16:43
model samochodu: Kia Optima 2015 1.7 crdi 136KM

Re: Szarpie przy równej jeździe

Post autor: hip81 »

Po pierwsze to jakie paliwo lejesz?,czy jakies nie chrzczone np.,po drugie to kiedy ostatnio wymieniales filtr paliwa?,jak skonczy ci sie paliwo to jedz zatakuj shell v power tak z pol baku i pocisnij na trase najlepiej autostrade i przegon go,paliwo v power nie tylko daje wiecej mocy :D a zawiera tez detergenty ktore przeczyszcza ci uklad,tylko przejedz sie dluzej a nie 5km :) ,pozdro
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Szarpie przy równej jeździe

Post autor: kon »

W wielu silnikach CRDI Kia ma problem z zapychajymi się sitkami w baku. Chyba troszkę za małe oczka zrobili.
Objawia się to właśnie szarpaniem silnika.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpie przy równej jeździe

Post autor: gisio »

kon pisze: 05 lip 2019, 08:43 W wielu silnikach CRDI Kia ma problem z zapychajymi się sitkami w baku. Chyba troszkę za małe oczka zrobili.
Objawia się to właśnie szarpaniem silnika.
Czyżby? A może to polskie stacje mają problemy z jakością paliwa? Najlepiej zwalić winę na producenta auta.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Szarpie przy równej jeździe

Post autor: kon »

Strasznego pecha musza mieć użytkownicy samochodów Kia i Hyundai, że problem z jakością paliwa dotyka ich wielokrotnie częściej niż innych.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpie przy równej jeździe

Post autor: gisio »

Owszem i tylko w Dieslach a zastanowiłeś się dlaczego? Problem pojawił się jak zwiększono dopuszczalne normy biokomponentów w paliwie z 5 do 7%. Ciekawostka po tej zmianie problem zaczął się nie tylko w autach nowych ale również w tych jeżdżących od lat z przebiegami ponad 100 tys km, które nigdy nie miały takich problemów- przypadek?. Dodatkowo w I.O. aut umieszczono wzmiankę o systematycznym stosowaniu dodatków do paliwa ale mało kto stosuje się do tego zapisu.

Co dalej pobrane próbki paliwa (a nawet kompletne zbiorniki - analiza widmowa) z aut „zawirusowanych” problemem, wykazała, że średnia zawartość biokomponentów wyniosła UWAGA: 16% (słownie szesnaście procent) !!! No tak ale wyegzekwowanie swoich praw od stacji paliw jest praktycznie niemożliwe.

Wracając do Twojej wypowiedzi, że tylko w Kia i Hyundai odnotowano takie przypadki to odpowiem:

Primo- ponieważ oferują najdłuższą gwarancję i wszyscy, którym odmówiono naprawy gwarancyjnej z tego powodu robią na licznych forach gównoburzę. Nikt przecież na forach nie będzie się chwalił że musiał wymienić odpłatnie komplet wtryskiwaczy za 4 czy 6 tys pln w trzyletnim aucie po upływie jego np. dwuletniej gwarancji.

Secundo – K&H skutecznie zabezpieczyli się przed awariami układów wtryskowych przed nieuczciwymi sprzedawcami paliw - niestety cierpi na tym klient ale lepiej wydać 80 pln na sitko w zbiorniku niż kilka tysięcy na naprawę układu wtryskowego.
Pozdrawiam,
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Szarpie przy równej jeździe

Post autor: kon »

Nawet by się to wszystko mogło składać w sensowną całość, gdyby nie jeden detal - filtr paliwa.
To filtr paliwa jest do ochrony układu wtryskowego, to on jest elementem wymiennym i to na nim i tak zostałoby wszystko to, co zbiera sitko.
Sitko natomiast jest jedynie do ochrony pompy w baku przed grubszymi chrupkami.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”