SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

forum użytkowników modelu Optima
HUMBAK
Posty: 13
Rejestracja: 13 gru 2018, 00:55
model samochodu: CEE'D

SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: HUMBAK »

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanje czy w silniku 2.0 ( 120 KW - 163 KM ) MPI jest hydrauliczna regulacja luzów zaworowych?
Dzięki zapomoc.
Pozdrawiam.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: Piotrek »

Jest.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: zetek »

Chyba podtlenek się marzy.
HUMBAK
Posty: 13
Rejestracja: 13 gru 2018, 00:55
model samochodu: CEE'D

Re: SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: HUMBAK »

Przymierzam się do kupna 😃
HUMBAK
Posty: 13
Rejestracja: 13 gru 2018, 00:55
model samochodu: CEE'D

Re: SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: HUMBAK »

I założenia instalacji LPG ,jeżeli macie doświadczenia z tym silnikiem i instalacją LPG to poproszę o info jak sprawuje się silnik i jakie jest spalanie LPG.
Dzięki za pomoc i informacje.
Pozdrawiam.
dReee
Posty: 17
Rejestracja: 18 maja 2017, 19:28
model samochodu: Kia Soul XL 1.6 DOHC

Re: SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: dReee »

idealny silnik do LPG ;) prosta konstrukcja
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: Seb »

Chyba najwięcej napisze Piotrek bo śmiga na LPG i to sporo.
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: Piotrek »

HUMBAK

Co do spalania ja mam jakieś 125ml/100km Pb plus 9,5-11.8l/LPG przy jeździe 140km/h na tempomacie po autostradzie. W mieście około 10-10,5l/LPG, ale to w Łańcucie. Jakby wyszło w Krakowie nie wiem.
Na autostradzie 180km/h i w górę spalanie jest od 13l/100km. Mnie maxymalnie wyszło coś koło 16l, ale wtedy akurat jechałem w zwyczajowym tempie z jakim podróżuje Seb jak ma okazje 8-) (czyt. 2 była z przodu i tempo szarpane).

Jeżeli chodzi o ten silnik i LPG to współpraca jest ok.Regulacja luzu zaworowego tudzież kompensacja jest hydrauliczna, więc problemu i konieczności sprawdzania tego elementu nie ma. Moc na LPG to 158hp. Serwis gazowy co 10k km, regulacja drogowa co 20k km (czyli jak dla mnie to mały serwis co 2, a duży co 4 miesiące). Instalacja Stag Qnext (więcej info w wątku o LPG).
Jak masz jakieś pytania to pisz tu, albo na priv - tylko nie wysyłaj mi nr telefonu bo nie zadzwonię ;)

Podsumowując ja jestem zadowolony. Póki co przeleciałem na LPG jakieś 66k km.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
HUMBAK
Posty: 13
Rejestracja: 13 gru 2018, 00:55
model samochodu: CEE'D

Re: SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: HUMBAK »

A jak spisuje się ten silnik w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów , i czy instalacja LPG ma wpływ na prace automatycznej skrzyni biegów?
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: SILNIK 2.0 (120KW / 163KM) MPI

Post autor: Piotrek »

Ad. 1 do tego silnika lepiej sprawdza się manual, automat jest lekko ospały i, umówmy się, 196Nm nie zwala z nóg elastycznością
Ad 2. Rodzaj paliwa Pb/LPG nie wpływa na pracę skrzyni biegów. Zmiana biegu jest zaprogramowania i zależna od prędkości obrotowej i obliczeń komputera.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”