Pakiety TECH i NAV czy warto?

forum użytkowników modelu Optima
plubart
Posty: 7
Rejestracja: 13 kwie 2019, 17:57

Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: plubart »

Cześć, przymierzam się do zakupu Optimy SW L z DCT i zastanawiam się nad pakietem technologicznym i tymi głośnikami. W związku z tym chciałbym zadać Wam parę pytań.
1. Do jakiej realniej maksymalnej prędkości jest w stanie pracować aktywny tempomat?
2. Czy odległości przy prędkosciach autostradowych od poprzedzającego samochodu są optymalne?
3. Jak system reaguje na pojazd który wjeżdża na pas którym się poruszamy?
4. Jak oceniacie działanie autonomicznego hamowania? Czy nie wkracza zbyt wcześnie?
5. Jak jest z wykrywaniem mniejszych obiektów (pieszych, jednośladów)?
6. Jak te systemy spisują się w korku?
7. Co sądzicie o tym zestawie audio?
8. No i ostatnie pytanie to to z tytułu postu - czy jesteście zadowoleni i nie żałujecie wydanych złotówek? :)
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: Piotrek »

1-6 - nie wiem bo nie mam.
7. Audio było tu już walkowane z każdej strony. Ogólnie jak masz dobry plik wsadowy to dźwięk jest odpowiedni. Jak plik jest słaby to szału nie ma - to nie Bowers&Willkins albo Bang&Olufsen.
8. Pakietu NAVI+ nie żałuję. Gdy kupowałem samochód poprawiał trochę walory wizualne, dodawał większy ekran stacji multimedialnej i audio HK.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
plubart
Posty: 7
Rejestracja: 13 kwie 2019, 17:57

Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: plubart »

Ok dzieki za odpowiedz. Zródłem będzie Tidal HiFi.
Przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie.
9. Jak radar działa w warunkach zimowych lub deszczu? Czy to wpływa na jego działanie w istotny sposób?
devil1234
Posty: 176
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:42
model samochodu: Optima GT
Venga

Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: devil1234 »

1.Około 160km/h
2.Ustawiasz sobie odległość - masz zakres 4 stopniowy. Czy są optymalne to już kwestia indywidualna, ja tempomatu praktycznie nie używam.
3.Podczas normalnej jazdy wydaje mi się, że nie będzie żadnej reakcji. Chyba że mówimy o sytuacji że wjedzie idealnie przed Ciebie to zapewne przyhamuje, ale takiej sytuacji nie miałem.
4.Nie zdażyło mi się jeszcze nigdy, żeby sam hamował, ale wiele razy dostawałem ostrzeżenia. Według mnie załączają się w odpowiednim czasie (poziom środkowy) - regulacja 3 stopniowa
5.J/w
6.W korku jak ustawisz tempomat to jedzie za poprzedzającym, ale jak się zatrzymasz na dłużej niż kilka sekund to, żeby później ruszyć musisz użyć pedał gazu lub wcisnąć przycisk. (wersja 2017, nie wiem czy to się nie zmieniło)
7.Nie jestem fanem muzyki/dźwięków więc nie będę się wypowiadał
8.Nie :)
9.Nie zauważyłem różnic w zależności od pogody.

W tym pakiecie jeszcze miałem chyba przełączanie świateł drogowych i mijania, działa wyśmienicie, jak dla mnie zajebisty feature.
Do tego kamera 360, z której też często korzystam.
Automatyczne parkowanie? Najlepiej działa w reklamie w TV. Nie używam
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
plubart
Posty: 7
Rejestracja: 13 kwie 2019, 17:57

Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: plubart »

devil1234 pisze:1.Około 160km/h
2.Ustawiasz sobie odległość - masz zakres 4 stopniowy. Czy są optymalne to już kwestia indywidualna, ja tempomatu praktycznie nie używam.
3.Podczas normalnej jazdy wydaje mi się, że nie będzie żadnej reakcji. Chyba że mówimy o sytuacji że wjedzie idealnie przed Ciebie to zapewne przyhamuje, ale takiej sytuacji nie miałem.
4.Nie zdażyło mi się jeszcze nigdy, żeby sam hamował, ale wiele razy dostawałem ostrzeżenia. Według mnie załączają się w odpowiednim czasie (poziom środkowy) - regulacja 3 stopniowa
5.J/w
6.W korku jak ustawisz tempomat to jedzie za poprzedzającym, ale jak się zatrzymasz na dłużej niż kilka sekund to, żeby później ruszyć musisz użyć pedał gazu lub wcisnąć przycisk. (wersja 2017, nie wiem czy to się nie zmieniło)
7.Nie jestem fanem muzyki/dźwięków więc nie będę się wypowiadał
8.Nie :)
9.Nie zauważyłem różnic w zależności od pogody.

W tym pakiecie jeszcze miałem chyba przełączanie świateł drogowych i mijania, działa wyśmienicie, jak dla mnie zajebisty feature.
Do tego kamera 360, z której też często korzystam.
Automatyczne parkowanie? Najlepiej działa w reklamie w TV. Nie używam
Super, dzięki za wyczerpującą odpowiedź :)
VanB
Posty: 49
Rejestracja: 14 mar 2019, 08:44
model samochodu: Optima GT

Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: VanB »

plubart pisze:1. Do jakiej realniej maksymalnej prędkości jest w stanie pracować aktywny tempomat?
2. Czy odległości przy prędkosciach autostradowych od poprzedzającego samochodu są optymalne?
3. Jak system reaguje na pojazd który wjeżdża na pas którym się poruszamy?
4. Jak oceniacie działanie autonomicznego hamowania? Czy nie wkracza zbyt wcześnie?
5. Jak jest z wykrywaniem mniejszych obiektów (pieszych, jednośladów)?
6. Jak te systemy spisują się w korku?
7. Co sądzicie o tym zestawie audio?
8. No i ostatnie pytanie to to z tytułu postu - czy jesteście zadowoleni i nie żałujecie wydanych złotówek?
1. Nie wiem nie sprawdzałem - kołacze mi się w głowie 160km/h wedle instrukcji
2.Można sobie ustawić od odległości wymaganej w niemczech (najdalej) przez 4 stopnie coraz bliżej
3.Nerwowo. Jak masz ustawione "niemieckie" odległości (ustawienie 4) to w polskich warunkach można wybić zęby o kierownicę jak ktoś Ci wjedzie na "żyletkę". Na ustawieniu 2 jest ok choć dość blisko. Osobiście jechał bym ciut dalej, ale odległość jest ok, bo czas reakcji tempomat ma zdecydowanie lepszy niż ja. Na ustawieniu 2 jest też dużo mniej nerwowy. Przy takiej standardowej jeździe w zasadzie nie daje po heblach tylko odpuszcza gaz. Przejechałem tym Warszawa-Białystok-Warszawa i daje radę.
4.Nie oceniam jeżeli masz na myśli awaryjne hamowanie a nie tempomat w korku. Raz jak przy skręcie w lewo na zakazie zawracania gość przede mną przyhamował i zawrócił to się zrobiło ciasno. Dostałem ostrzeżenie na wyświetlaczu, ale automat nie dał po heblach, albo ja byłem szybszy :)
5.Słabo. raz mi się na S-ce władował motocyklista przed maskę na żyletkę i nic. No ale miał tak 80+ km/h do mnie. Więc może system uznał, że nie ma co się wygłupiać :D
6.Poprawnie i tylko tyle. Dodają gazu i hamują jak trzeba (mówimy o aktywnym tempomacie). Ale oczywiście nie są w stanie przewidzieć zdarzeń do przodu. Więc tam gdzie ja bym już odpuścił i jechał rozpędem jadą normalnie a potem muszą hamować. +200% do użycia klocków jak dla mnie.
7.Nie znam się
8.Tak. Ale np nie udało mi się jeszcze użyć automatycznego parkowania :P A mam samochód już 4 tygodnie. Nawet wczoraj mogłem dla sportu spróbować ale jak pomyślałem ile czynności trzeba zrobić zanim się zaparkuje to już byłem "zaparkowany" sam.

To co mi się w tym wszystkim naprawdę nie podoba to zasięg zwykłych czujników parkowania. Jest mały. Zaczynają pikać od takiej odległości, że jak zwyczajnie nie zauważę czegoś a czujnik zacznie pikać to już nie stanę i przywalę. Nie ma czasu na reakcję. No chyba że "systemy" staną za mnie. Ale wolę nie sprawdzać. Są za to precyzyjne mogę dojechać do ściany na centymetry. Pewnie coś za coś, ale wolał bym odwrotnie.
Optima GT 2.0T MY19
plubart
Posty: 7
Rejestracja: 13 kwie 2019, 17:57

Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: plubart »

VanB pisze:
To co mi się w tym wszystkim naprawdę nie podoba to zasięg zwykłych czujników parkowania. Jest mały. Zaczynają pikać od takiej odległości, że jak zwyczajnie nie zauważę czegoś a czujnik zacznie pikać to już nie stanę i przywalę. Nie ma czasu na reakcję. No chyba że "systemy" staną za mnie. Ale wolę nie sprawdzać. Są za to precyzyjne mogę dojechać do ściany na centymetry. Pewnie coś za coś, ale wolał bym odwrotnie.
To dla mnie akurat zaleta :) W niektórych autach którymi jeździłem czujnik już piszczał z odległości 2m i wprowadzało to niepotrzebne zamieszanie tylko.
Generalnie chyba przekonałem się że warto doposażyć auto w oba te pakiety.
Dzięki za odp :)
Marabut
Posty: 121
Rejestracja: 28 sty 2019, 00:42

Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: Marabut »

plubart pisze: Generalnie chyba przekonałem się że warto doposażyć auto w oba te pakiety.
Dzięki za odp :)
Ogólnie przy tej cenie auta to 10k za takie bajery to nie tak dużo i myślę że warto dołożyć nawet jak będziemy sporadycznie korzystać.

---------------------------

Auta nie mam ale kilka razy miałem okazję się nim przejechać więc dodam swoje 5 groszy...
plubart pisze: 3. Jak system reaguje na pojazd który wjeżdża na pas którym się poruszamy?
Miałem sytuację gdzie obce auto włączało się do ruchu z pasa prawego ale na końcu widocznie wymiękło bo stało już zatrzymane z kołami na moim pasie, ale na tyle szeroko że mogłem spokojnie przejechać bezstresowo. Dojeżdzając do niego prędkością ~50km/h optima mocno przyhamowala tak do 30km/h i przepełznęła koło niego delikatnie... z jednej strony fajnie, z drugiej średnio bo miałem szeroko a ono jednak cały czas stało, szacun że tylko zwolniła bo mogła dać po heblach do zera :D
plubart pisze: 6. Jak te systemy spisują się w korku?
Obiecuje, że jak już kupię to nagram filmik i wrzucę na youtuba jak jadę w korku 40min, z widokiem na to co się dzieje przede mna, w lusterkach i zegarami, dodam opis też co aktualnie wciskam, naciskam i kręce... dziwne że nikt na świecie do tej pory nie wpadł na taki pomysł, podobne filmiki widziałem o bmw, audi, mercedesie...
plubart pisze: 9. Jak radar działa w warunkach zimowych lub deszczu? Czy to wpływa na jego działanie w istotny sposób?
Nie mam auta to nie wiem, ale na tym forum gdzieś czytałem więc wspomne cudze słowa że przy mocnej śnieżycy gdy radar zostanie zaklejony grubszą warstwą sniegu, tak jak to się ma np. z rejestracjamim, to aktywny tempomat zwyczajnie się wyłącza, trzeba zjechać na stacje i go przetrzeć, nie widziałem żadnych narzekań że się wyłącza w deszczu czy "nieklejącym" śniegu więc wierzę że fale sobie jakoś z tym radzą.

Choć jest to w standardzie to warto też wspomieć o asystencie utrzymania w pasie ruchu, za pierwszym razem byłem nim wniebowzięty, przy drugim podejściu gdy już ochłonąłem zrozumiałem że to jest awaryjny asystent i nie warto na nim w 100% polegać, na autobanie bujał od pasa do pasa jak pijanym (możliwe że wiało) a jak wchodziłem w łukowaty zjazd z autostrady taki na którym osobiście jechałbym 80-90 km/h to mnie wyrzuciło na drugi pas po czym szarpneło na pierwszy, korekta i do drugiego.... więc pomajtało mną dość mocno, raczej niebezpieczne dla mnie i innych
Prawie Kia Optima 1.6 T-GDI 7DTC GT Line...
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: kon »

Co do asystenta pasa ruchu (LKA) to polecam używać w trybie "aktywny" (domyślnie jest tryb "standardowy")
System wkracza o wiele wcześniej i dzięki temu wszystko co robi jest o wiele plynniejsze. Często niezauważalne.
Trzeba się oczywiście do tego przyzwyczaić, a i tak czasem da nam opór na kierownicy nie tak jak byśmy oczekiwali (najczęściej na drogach niskiej kategorii). Ale po przejechaniu blisko 15tys km stwierdzam, że bardzo mi się podoba i mam cały czas włączony.
VanB
Posty: 49
Rejestracja: 14 mar 2019, 08:44
model samochodu: Optima GT

Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?

Post autor: VanB »

LKA trzeba przestawić w tryb aktywny i wtedy nie odbija tylko jedzie środkiem. Niemniej jest to według mnie mocno niebezpieczne urządzenie. Po pierwsze nie patrzy "do przodu". Interesuje go tylko tu i teraz. A to niesie za sobą konsekwencje i dość niebezpieczne sytuacje.
Jakby ktoś by chciał testować to na pustej drodze z dobrą widocznością. I nie róbcie tego w domu :)
1. Szerokość pasa 2,25m tak mniej więcej. Jak jest mniej to się włączy ale nie działa i Ci o tym nie powie, aż wyjedzie za pas. Wtedy podniesie alarm ale to już jest lekko za późno
2. Branie zakrętów. Na S8 Lucynów-Wyszków radzi sobie. Ale na krajówce Wyszków-Łochów już nie. Wchodzi w zakręt i się wyłącza jadąc na wprost..... Jak ktoś nie uważa na 120% to jest w rowie.... System nie patrzy na wprost i nie wie, że nie da rady pokonać zakrętu... Dla mnie dramat.
3. To samo na żółtych liniach, remontach i po kilka razy pomadowanych drogach. Wyłączy się i da ostrzeżenie - dokładnie w tej kolejności - kiedy się już właduje na utrudnienie.

System powinien mieć dodatkowy zestaw czujników i/lub jakąś logikę, która policzy co będzie za 2 sek i da ostrzeżenie z wyprzedzeniem. W obecnej wersji jest po prostu niebezpieczny.
Optima GT 2.0T MY19
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”