Podwyższony poziom oleju, brak mocy

forum użytkowników modelu Optima
PawelB
Posty: 5
Rejestracja: 10 kwie 2019, 18:29
model samochodu: Optima

Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: PawelB »

Witam! Jestem posiadaczem Optimy 2014r 1.7 crdi.
Dzisiaj w dordze do pracy zauważyłem brak mocy (auto bardzo wolno rozpędza się do 100. Jeszcze wczoraj wieczorem nie było takiego objawu).
Drugą rzeczą co mnie zaniepokoiło jest znacznie podniesiony poziom oleju (wydaje mi się że także ma rzadka konsystencje. Wymieniany był ok 5tys km temu.)
Do tej pory auto nie sprawialo kompletnie żadnych problemów.
Czy taki stan rzeczy może mieć związek z wypalaniem dpf, a raczej z przerwaniem wypalania w niewłaściwy przeze mnie sposób?
W takiej sytuacji olej nadaje się niezwłocznie do wymiany?
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: JaWa »

Czy pod korkiem od oleju, albo od płynu od chłodnicy pojawił się osad przypominający miód?
kosa666
Posty: 124
Rejestracja: 07 gru 2018, 22:49

Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: kosa666 »

Taki stan rzeczy może świadczy głównie o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą... Możesz jeszcze rzucić czy nie ubywa płynu chłodniczego, ale polecam szybko do mechanika w celu weryfikacji

Jazda z uszkodzoną uszczelką może doprowadzić do śmierci silnika
PawelB
Posty: 5
Rejestracja: 10 kwie 2019, 18:29
model samochodu: Optima

Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: PawelB »

Korek od oleju wygląda jak na załączniku.
Korek od płynu chłodniczego całkowicie suchy.
Załączniki
IMG_20190410_202759.jpg
IMG_20190410_202759.jpg (826.09 KiB) Przejrzano 2905 razy
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: JaWa »

Na 99% uszczelka pod głowicą.
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: zetek »

Czy te silniki właśnie nie miały problemów z głowicą ???
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: FISH »

To i ja powróżę :D
Na jakiej podstawie Koledzy typują głowicę ??? Korek czysty, płynu nie ubywa, silnik pali bez problemów.
Przybyło natomiast oleju (warto go powąchać, czy ma zapach "ropy" napędowej). Tak więc konieczna wymiana rozrzedzonego oleju. W/g mnie to jednak zdecydowanie bardziej wskazuje na kilkukrotnie zainicjowany proces dopalania DPF, który nie zakończył się powodzeniem. Możliwe również, że sam DPF padł definitywnie. Ważny również jest przebieg auta.
Jak by nie było - diagnostyka w jakimś serwisie niezbędna.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
PawelB
Posty: 5
Rejestracja: 10 kwie 2019, 18:29
model samochodu: Optima

Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: PawelB »

W rozmowie z ASO typują zapchany DPF. Podwyższony poziom oleju może być efektem przerwania wypalania DPF.
Diagnostyka dopiero po świętach. Zawaleni są robota.
Kazali się nastawić na wymianę oleju i komputerowe wypalanie DPF.
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: zetek »

PawelB pisze:W rozmowie z ASO typują zapchany DPF. Podwyższony poziom oleju może być efektem przerwania wypalania DPF.
Diagnostyka dopiero po świętach. Zawaleni są robota.
Kazali się nastawić na wymianę oleju i komputerowe wypalanie DPF.
I to jest bardzo możliwe. Co do komputerowego wypalania DPF to pomaga na niewiele. Lepiej jak by go wyczyścili demontując. Ale pewnie gwarancja więc musi być po ich myśli. Lepiej za dużo nie jeździj bo rzadki olej źle wpływa na silnik. Głównie panewki.
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: Podwyższony poziom oleju, brak mocy

Post autor: JaWa »

FISH pisze:To i ja powróżę :D
Na jakiej podstawie Koledzy typują głowicę ?
Jak w służbowym aucie zapchał mi się DPF to auto po prostu gasło (fakt to nie była Kia). Żyje to mniej więcej 200-250 tys km przy dbaniu o auto, potem płukanka i kolejne 100 tys km - takie mam doświadczenia z DPFem poparte na kilku autach różnych marek. Jeżeli oleju przybywa to czymś się uzupełnia: albo ropa, albo płyn chłodzący - oba z charakterystycznym zapachem, choć ropa chyba bardziej wyczuwalna. Założyłem też, że auto dawno po gwarancji skoro właściciel nie zaczął od wizyty w ASO, a sam sam DPF po kilku tysiącach km jest do wyczucia kiedy się przepala i kiedy się zapycha. Stąd takie moje przypuszczenie. No i na koniec: przez internet i tak nie zrobimy diagnostyki, więc lepiej przygotować właściciela na większy wydatek niż na mniejszy ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”