skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

forum użytkowników modelu Optima
baku1984
Posty: 19
Rejestracja: 08 lut 2018, 12:01
model samochodu: OPTIMA GT LINE
Lokalizacja: Warszawa

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: baku1984 »

Wracając do tematu - ja drugi raz tej skrzyni bym nie wybrał. Przy 38 tys przebiegu jazda w korku jest tragiczna - szarpania, drgania, nie sposób płynnie ruszyć.. Objawy te nie występują zawsze, wydaje mi się, że nasilają się przy wyższych temperaturach i dłuższej jeździe w ciezkich warunkach tj. jazda po mieście, korki...

Jutro mam umówioną wizytę w serwisie, poproszę zeby się temu przyjrzeli...
pzdr
KIA OPTIMA SW 1.7 CRDI GT-line
kacluk1987
Posty: 16
Rejestracja: 01 cze 2019, 15:09
model samochodu: i30

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: kacluk1987 »

Twoje objawy to pasuja do tego co opisalem, skrzynia zaczyna sie nagrzewac. Znaczy nie skrzynia tylko sprzegla.
W dct/dsg mozna spezegla spalic.. wlasnie w korkach. Dlatego najlepsze sa hydrokinetyki bo korki im nie straszne.
Wiec ze zaloza ci "poprawione sprzegla" duzo nie zmieni. Fizyki nie oszukasz.
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: chudy »

kacluk1987 pisze: 04 cze 2019, 10:22 Twoje objawy to pasuja do tego co opisalem, skrzynia zaczyna sie nagrzewac. Znaczy nie skrzynia tylko sprzegla.
W dct/dsg mozna spezegla spalic.. wlasnie w korkach. Dlatego najlepsze sa hydrokinetyki bo korki im nie straszne.
Wiec ze zaloza ci "poprawione sprzegla" duzo nie zmieni. Fizyki nie oszukasz.
No akurat z praktyki w tym konkretnym modelu optimy przy dct jak i zabawy z mocnymi autami i okładzinami sprzęgieł mi wychodzi coś innego. Nie lubię się powtarzać 10 razy, ale jeszcze raz przypomnę - po wymianie sprzęgieł w optimie problem ponownie póki coś się nie pojawia, nie wiem czy nigdy nie wystąpi, ale jest dużo lepiej przy znacznie większym przebiegu na nowych tarczach, więc jest duża szansa że sprawa załatwiona. Temat samych tarcz i różnicy w materiałach może być kolosalny, nie raz robiłem sprzęgła na zamówienie do silnych wozów, jeden z przykładów to sprzęgło w manualnej skrzyni na stock 350hp i 495Nm , auto zrobione na 1020hp i 790Nm, konstrukcyjnie skrzynia to samo, tylko nowa okładzina na zamówienie, sprzęgło wytrzymuje teraz spokojnie nawet przy mocnych strzałach z turbo, a auto wzięło już udział w wielu wyścigach i jest naprawdę ekstremalnie używane.

Prawda jest taka że im lepsze tym droższe, więc projektanci stosują materiały i rozwiązania na granicy wytrzymałości tnąc koszty, ale jeśli się coś sypie to można to podciągnąć zwiększając koszt i tak pewnie było w tym wypadku. Nie neguję tutaj wad DCT które wskazałeś bo to prawda, ale występują one w konkretnych warunkach i można je w ograniczonych ramach wyeliminować (jak np. lepszy materiał na okładzinę).

To w sumie tyle, ale i tak każdy wie swoje :lol:
SW GTLine Black & SW GT Black
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: Eryk93 »

Faktycznie jazda 7DCT w korkach przy dużych temperaturach nie należy do najprzyjemniejszych :D dobrze, że nie mieszkam w dużym, zakorkowanym mieście
mjrPit
Posty: 61
Rejestracja: 26 maja 2019, 21:45
model samochodu: Optima SW 1,6 T-GDI

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: mjrPit »

Ja ostatnio jadąc w korku miałem taki objaw niezdecydowania skrzyni, mianowicie jechałem na jedynce, wskakiwała dwójka obroty bez mojego udziału próbowały wzrosnąć ale zaraz spadały i znowu wskakiwała jedynka, skutkowało to oczywiście nierówną jazdą i powiedzmy szarpaniem, objaw ten zniknął po przełączeniu w tryb ECO (objaw wystąpił na comfort). Moim zdaniem coś z softem trybów jazdy jest nie halo. Zdarzyło mi się to raz po przejechaniu 6 km od domu i raz w trasie podczas jazdy w korku pod górę 6 km/h.
baku1984
Posty: 19
Rejestracja: 08 lut 2018, 12:01
model samochodu: OPTIMA GT LINE
Lokalizacja: Warszawa

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: baku1984 »

Witam,

Jestem po serwisie auta.
Standardowa śpiewka - zaktualizowalismy soft skrzyni, problem niby jest, ale za mało zeby ASO mogło wystapic do Kia o naprawę w ramach gwarancji.. jezdzic i obserwowac.
Skrzynia fatalnie pracuje przy obecnych upałach. Jazda np w korku pod górkę dramat, buja całym autem..
Nie wiem jak inne dwusprzegłowki np dsg, ale wg mnie to jest nasłabszy element w moim aucie...
KIA OPTIMA SW 1.7 CRDI GT-line
kacluk1987
Posty: 16
Rejestracja: 01 cze 2019, 15:09
model samochodu: i30

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: kacluk1987 »

Dsg z mokrymi sprzeglami np w leonie 2.0 tdi 150koni bo takim czesto jezdze nie ma tych problemow.. tam zmiana biegow jest fajna plynna przy mocnym przyspieszaniu naprawde czuc ze dsg pracuje szybko.
OSio
Posty: 1
Rejestracja: 24 cze 2019, 20:15
model samochodu: KIA OPTIMA GT-Line 2018

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: OSio »

Skrzynia jest FATALNA!!!
Serwis/ KIA Polska wymienił cała skrzynię i 2x mechatronikę/sprzęgło. Nadal jest tak samo. Skrzynia sie blokuje (na wstecznym), jest poślizg, przeciąga biegi, szarpie, itp Samochód po raz kolejny w serwisie. Teraz wymieniają (podobno) jakiś moduł. Obecnie ma przejechane >110 tyś km.
KIA - the power to suprise. Zgadzam się z tym hasłem reklamowym. Trafne.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: Piotrek »

Bracie szacun dla Ciebie. w max 18 miesięcy (nie wliczając czasu jaki samochód spędził w ASO) i ponad 110k km na blacie. No "lubisz" jeździć, nie da się ukryć 8-)
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: skrzynia biegów 7dct w 1.7crdi czy są problemy,

Post autor: kon »

No i chuj. Zaczęło się...
Dwa razy wyłapalem poślizg sprzęgła na 7 biegu.
Dodatkowo coraz gorzej zmienia biegi - przy zmianie na bieg nieparzysty przy średnim obciążeniu (zmiana w okolicy 2-2,5) obroty coraz bardziej uciekają w trakcie zmiany.
1.6 CRDI, 5 miesięcy, 27tys przebiegu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”