Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Witam wszystkich. Za miesiąc odbieram moją kijankę. Ciekawe co mnie czeka na starcie
Optima sedan L biała perełka 1.6
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
W temacie szarpania na zimnym po tygodniowym pobycie mojej optimy w serwisie w Katowicach otrzymałem telefon, że uporali się z tematem. Ostatnio jak pojechałem na przegląd po 15kkm otrzymałem informację, że w kompie zapisało się wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymienili miejscami cewki czy tam świece, zrobiłem z 400km i umówiony już wcześniej u nich zostawiłem auto na dłużej i dostałem zastępcze.
Dziś telefon z informacją, że auto było testowane sprawdzane itd itd W momencie kiedy do nich trafiło komp pokazał wypadanie zapłonu (z tego co zrozumiałem na każdym cylindrze?). Wymienili cztery cewki, brak poprawy, wymienili cztery świece wszystko OK. Kilka jazd próbnych i podobnież problemu nie ma. W związku z tym, że autem szarpie na zimnym silniku to można powiedzieć, że testowanie jest bardzo ograniczone, może z rana i na wieczór.
Auto odbieram za tydzień w poniedziałek, więc dam znać jak chodzi.
Dziś telefon z informacją, że auto było testowane sprawdzane itd itd W momencie kiedy do nich trafiło komp pokazał wypadanie zapłonu (z tego co zrozumiałem na każdym cylindrze?). Wymienili cztery cewki, brak poprawy, wymienili cztery świece wszystko OK. Kilka jazd próbnych i podobnież problemu nie ma. W związku z tym, że autem szarpie na zimnym silniku to można powiedzieć, że testowanie jest bardzo ograniczone, może z rana i na wieczór.
Auto odbieram za tydzień w poniedziałek, więc dam znać jak chodzi.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 paź 2019, 21:44
- model samochodu: Kia Optima 1.6 T-GDI sedan 2019, L + tec + nav
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Cześć, jestem świeżym użytkownikiem w wersji L z pakietami Navi i tec. 2 dni, przejechane 700km, także recenzja to to nie będzie, ale pierwsze spostrzeżenia
Po zakupie i w trakcie wyczekiwania aż się ogarnie leasing + rejestracja przewertowałem trochę to forum. Pierwsze co mnie przeraziło to światła, o których niektórzy piszą że się nie nadają do jazdy (długie). Faktycznie jakiś tam pasek ciemniejszy widzę- obstawiam że gdybym się nie naczytał o tym tutaj, to bym nie zwrócił w ogóle na to uwagi. A czy coś widać na długich? Ja nie mam zastrzeżeń. Przerzuciłem się z 13 letniego samochodu więc może to dlatego nie jestem taki wybredny a to że same się włączają i wyłączają to coś pięknego, nie spodziewałem się że będzie to tak dobrze działać.
Kolejna rzecz której się bałem to szarpanie na zimnym silniku. Nie wiem, może to się z czasem dzieje, ale narazie odpaliłem Przy temperaturze 0 stopni i nic narazie takiego strasznego nie zaobserwowałem.
Tempomat adaptacyjny- piękna sprawa, też pozytywnie zaskoczony. Jedyne co to szkoda że jak samochód stanie na światłach to jednak trzeba nacisnąć żeby ruszył, ale i tak szczerze to początkowo nie myślałem, że w ogóle to się będzie sprawdzać w mieście
Utrzymanie w pasie ruchu- generalnie nie spodziewałem się po tym żadnych fajerwerków, tylko że jakiś może dźwięk jak zjada z pasa + minimalne ruchy kierownicy. Po przeczytaniu wątków tutaj, gdzie niektórzy strasznie hejtowali, a nie niektórzy bardzo pozytywnie pisali to się trochę nakręciłem że może coś fajniejszego będzie, że faktycznie sam będzie kręcił kierownicą. Na razie zaobserwowałem to czego się początkowo spodziewałem, ale może musze w ustawieniach włączyć żeby bardziej ingerował (nawet nie zdążyłem sprawdzić w ustawieniach jak jest włączone). Także lekko rozczarowany w sumie jestem, ale mam nadzieje że jednak będzie to fajne.
Samego silnika nie testowałem za mocno, ten 1000km wole jednak dość spokojnie przejechać, aczkolwiek wyprzedzanie bez wdepniętego pedała gazu do końca też bardzo przyjemnie.
Nagłośnienie harman kardon- kolejny pozytyw. Może nie jest to jakaś opcja ultra premium, czy po prostu premium, ale jak na nagłośnienie do samochodu i porównanie do nagłośnienia standardowego w skodzie i toyocie to dla mnie brzmi super.
Komendy głosowe- tutaj jestem zawiedziony. Nie da się powiedzieć np "prowadź do xxx"? Może musze poczytać i jest inna komenda, ale spodziewałem się że jakoś bez problemowo będę sterował nawigacją, radiem a tu kicha narazie...
Android Auto- coś nie mogę podłączyć, pewnie coś xiaomi znów blokuje i po ustawieniach na telefonie będzie działać wszystko.
Siedzenia- wygodne. Czy bardzo wygodne to trudno mi powiedzieć, ale generalnie siedzi się całkiem fajnie i super że można zagłówek do przodu przesunąć, w starej Mazdzie zawsze miałem głowę lekko odchyloną, a teraz mogę spokojnie opierać.
Odczucia z jazdy- jazda po autostradzie, w trasie to przyjemność. Rozmiar robi swoje i bardzo przyjemnie się płynie, praktycznie nie czułem wiatrów. A w mieście gdzie będę większość czasu jeździł to będzie pewnie dramat z parkowaniem, no ale trudno..
Pare pytań mam:
Autohold- jakoś za dużo tutaj nie czytałem na ten temat, macie to na stałe włączone, czy są jakieś powody dla których lepiej tego nie włączać?
Ktoś kupował i montował relingi do dachu w sedanie? Koleś w kii mówił że musze kupić od kii, ale pewnie będzie ultra drogo a widziałem za około 500zł.
Czytałem wcześniej że jak jest ten pakiet z lepszym sprzętem grającym, to subwoofer jest zamiast koła zapasowego. Zdziwiłem się że jest koło. To w wersji L z tym pakietem jest gdzie indziej? Czy może w gt jest lepsze nagłośnienie?
Czy warto coś ogarnąć z podwoziem czy lakierem przy nowym samochodzie? Wydaje mi się że lakier ma jakąś powłokę- czy to wosk czy co to to się nie znam, ale coś chyba jest. Generalnie chodzi mi czy to tylko po to się robi żeby łatwiej utrzymywać lakier w czystości i ładnie wyglądał, czy coś chronią te powłoki lakier np przed solą itp.
Po zakupie i w trakcie wyczekiwania aż się ogarnie leasing + rejestracja przewertowałem trochę to forum. Pierwsze co mnie przeraziło to światła, o których niektórzy piszą że się nie nadają do jazdy (długie). Faktycznie jakiś tam pasek ciemniejszy widzę- obstawiam że gdybym się nie naczytał o tym tutaj, to bym nie zwrócił w ogóle na to uwagi. A czy coś widać na długich? Ja nie mam zastrzeżeń. Przerzuciłem się z 13 letniego samochodu więc może to dlatego nie jestem taki wybredny a to że same się włączają i wyłączają to coś pięknego, nie spodziewałem się że będzie to tak dobrze działać.
Kolejna rzecz której się bałem to szarpanie na zimnym silniku. Nie wiem, może to się z czasem dzieje, ale narazie odpaliłem Przy temperaturze 0 stopni i nic narazie takiego strasznego nie zaobserwowałem.
Tempomat adaptacyjny- piękna sprawa, też pozytywnie zaskoczony. Jedyne co to szkoda że jak samochód stanie na światłach to jednak trzeba nacisnąć żeby ruszył, ale i tak szczerze to początkowo nie myślałem, że w ogóle to się będzie sprawdzać w mieście
Utrzymanie w pasie ruchu- generalnie nie spodziewałem się po tym żadnych fajerwerków, tylko że jakiś może dźwięk jak zjada z pasa + minimalne ruchy kierownicy. Po przeczytaniu wątków tutaj, gdzie niektórzy strasznie hejtowali, a nie niektórzy bardzo pozytywnie pisali to się trochę nakręciłem że może coś fajniejszego będzie, że faktycznie sam będzie kręcił kierownicą. Na razie zaobserwowałem to czego się początkowo spodziewałem, ale może musze w ustawieniach włączyć żeby bardziej ingerował (nawet nie zdążyłem sprawdzić w ustawieniach jak jest włączone). Także lekko rozczarowany w sumie jestem, ale mam nadzieje że jednak będzie to fajne.
Samego silnika nie testowałem za mocno, ten 1000km wole jednak dość spokojnie przejechać, aczkolwiek wyprzedzanie bez wdepniętego pedała gazu do końca też bardzo przyjemnie.
Nagłośnienie harman kardon- kolejny pozytyw. Może nie jest to jakaś opcja ultra premium, czy po prostu premium, ale jak na nagłośnienie do samochodu i porównanie do nagłośnienia standardowego w skodzie i toyocie to dla mnie brzmi super.
Komendy głosowe- tutaj jestem zawiedziony. Nie da się powiedzieć np "prowadź do xxx"? Może musze poczytać i jest inna komenda, ale spodziewałem się że jakoś bez problemowo będę sterował nawigacją, radiem a tu kicha narazie...
Android Auto- coś nie mogę podłączyć, pewnie coś xiaomi znów blokuje i po ustawieniach na telefonie będzie działać wszystko.
Siedzenia- wygodne. Czy bardzo wygodne to trudno mi powiedzieć, ale generalnie siedzi się całkiem fajnie i super że można zagłówek do przodu przesunąć, w starej Mazdzie zawsze miałem głowę lekko odchyloną, a teraz mogę spokojnie opierać.
Odczucia z jazdy- jazda po autostradzie, w trasie to przyjemność. Rozmiar robi swoje i bardzo przyjemnie się płynie, praktycznie nie czułem wiatrów. A w mieście gdzie będę większość czasu jeździł to będzie pewnie dramat z parkowaniem, no ale trudno..
Pare pytań mam:
Autohold- jakoś za dużo tutaj nie czytałem na ten temat, macie to na stałe włączone, czy są jakieś powody dla których lepiej tego nie włączać?
Ktoś kupował i montował relingi do dachu w sedanie? Koleś w kii mówił że musze kupić od kii, ale pewnie będzie ultra drogo a widziałem za około 500zł.
Czytałem wcześniej że jak jest ten pakiet z lepszym sprzętem grającym, to subwoofer jest zamiast koła zapasowego. Zdziwiłem się że jest koło. To w wersji L z tym pakietem jest gdzie indziej? Czy może w gt jest lepsze nagłośnienie?
Czy warto coś ogarnąć z podwoziem czy lakierem przy nowym samochodzie? Wydaje mi się że lakier ma jakąś powłokę- czy to wosk czy co to to się nie znam, ale coś chyba jest. Generalnie chodzi mi czy to tylko po to się robi żeby łatwiej utrzymywać lakier w czystości i ładnie wyglądał, czy coś chronią te powłoki lakier np przed solą itp.
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Hej
1. asystent utrzymania a an a pasie ruchu domyślnie tylko reaguje jak zjeżdżasz z pasa nie utrzymuje Cie na jego środku (czyli nie będzie sam skręcał na lukach)
2. Z Xiaomi AA działa bez problemu (sam mam taki zestaw)
3. Subwoofer likwiduje kolo zapasowe w kombi a nie w sedanie co jest dziwne trochę.
Pozdrawiam
1. asystent utrzymania a an a pasie ruchu domyślnie tylko reaguje jak zjeżdżasz z pasa nie utrzymuje Cie na jego środku (czyli nie będzie sam skręcał na lukach)
2. Z Xiaomi AA działa bez problemu (sam mam taki zestaw)
3. Subwoofer likwiduje kolo zapasowe w kombi a nie w sedanie co jest dziwne trochę.
Pozdrawiam
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Mogę się mylić ale chyba jest umieszczony w bagażniku po lewej stronie zamiast jednej z wnęk
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
W sedanie subwoofer jest zamontowany do półki za tylnymi siedzeniami. Dlatego koło zapasowe moglo zostać. W kombi jest roleta, w związku z czym sub wylądował w miejscu koła.
Co do komend głosowych to działają one z AA i po to jest guziczek na kierownicy. Z wbudowaną nawigacją to nie działa.
Co do komend głosowych to działają one z AA i po to jest guziczek na kierownicy. Z wbudowaną nawigacją to nie działa.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lip 2019, 19:27
- model samochodu: Kia Optima 1.6 T-GDI GTLine 2018
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Co do asystenta pasa ruchu włącz sobie opcje 'Aktywny'. W standardzie jest jako pasywny bodajże.
I w sumie po moich testach fajnie działał. Na lukach kierownica też sama skręca (oczywiście ręce blisko kierownicy i takie tam, ale byłem ciekawy jak bardzo sam pojedzie). Weryfikowane na autostradzie jadąc około 120 km/h.
I w sumie po moich testach fajnie działał. Na lukach kierownica też sama skręca (oczywiście ręce blisko kierownicy i takie tam, ale byłem ciekawy jak bardzo sam pojedzie). Weryfikowane na autostradzie jadąc około 120 km/h.
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 mar 2019, 11:13
- model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi L+ Navi
- Lokalizacja: Łęczyca
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Dupa z tego systemu, nie ma lini i nie działa
Optima 1.6 T-GDi L + Navi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Jak nie ma linii to nie ma wyznaczonych pasów ruchu.
A system to "asystent utrzymania pasa ruchu".
No to chyba logiczne że w takim wypadku nie działa.
PS. Mam w swojej okolicy wąską drogę jednojezdniową, dwukierunkową, bez wyznaczonych pasów, bez linii środkowej. Są jedynie ciągłe linie wyznaczające pobocze. Jezdnia jest na tyle wąska, że Optima widzi ją jak pas ruchu i notorycznie ściąga mnie do środka. Dość zaskakujące, zwłaszcza że pierwszym razem.
A system to "asystent utrzymania pasa ruchu".
No to chyba logiczne że w takim wypadku nie działa.
PS. Mam w swojej okolicy wąską drogę jednojezdniową, dwukierunkową, bez wyznaczonych pasów, bez linii środkowej. Są jedynie ciągłe linie wyznaczające pobocze. Jezdnia jest na tyle wąska, że Optima widzi ją jak pas ruchu i notorycznie ściąga mnie do środka. Dość zaskakujące, zwłaszcza że pierwszym razem.