Banda kretynów ci wszyscy producenci w takim razieA nie przyszło Wam do głowy, że jazda na 5tym biegu z prędkością 60km/h na zimnym silniku to strzał w kolano? Jakie macie wtedy obroty? Obstawiam że jakieś 1700+/-100RPM. To jest męczarnia dla silnika, nieważne czy z turbiną czy bez
Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Ciekawe teorie zostały poruszone
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Ty to powiedziałeś, ja skłaniam się bardziej ku teorii, że to banda przemyślnych istot. Produkują silniki w ten sposób żeby przejechały jakiś dystans, najlepiej w wersji olejowej longlife, a później posypały się jak domek z kart.Eryk93 pisze: Banda kretynów ci wszyscy producenci w takim razie
Ja napisałem swoje przemyślenia. Czy Ty się z nimi zgadzasz czy nie to już Twoja sprawa. Każdy ma prawo do postrzegania rzeczywistości i mechaniki samochodowej w swój sposób. Ja to widzę tak, jak napisałem. Ty możesz uważać, że silnik 1.6 z którego wyciśnięto 180KM można rozgrzewać powoli, wrzucając maxymalnie wysoki bieg przy jak najniższej prędkości i że nie będzie to miało wpływu na silnik i dwumasowe koło zamachowe. Ja na pewno takiego postrzegania Ci nie zabronię
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Piotrek - pozwolę sobie nie zgodzić się w kilku kwestiach, po kolei:
Gniecenie silnika na niskich obrotach to faktycznie może być problem - wtedy gdy duża siła na tłok, a jego prędkość niska - ryzyko powstawania zwiększonych sił bocznych, większe drgania.
I po raz kolejny powtórzę, że nie mówimy tu jeździe z pełnym obciążeniem.
Bez przesady, mówimy tu o jeździe z niskim obciążeniem (lekko uchylona przepustnica, doładowanie pewnie mizerne albo żadne). Skrzynia ma 7 biegów, więc 5 nie jest wcale taka długa.Piotrek pisze:A nie przyszło Wam do głowy, że jazda na 5tym biegu z prędkością 60km/h na zimnym silniku to strzał w kolano? Jakie macie wtedy obroty? Obstawiam że jakieś 1700+/-100RPM. To jest męczarnia dla silnika,
Gniecenie silnika na niskich obrotach to faktycznie może być problem - wtedy gdy duża siła na tłok, a jego prędkość niska - ryzyko powstawania zwiększonych sił bocznych, większe drgania.
Moment powstaje ze spalonej mieszanki, a duży moment z dużej ilości mieszanki. Większa ilość mieszanki może być w większym silniku (tak, pojemność), albo w mniejszym ale trzeba ją tam wepchnąć (doładowanie - turbosprężarka w dieslu i tak samo w benzynie). Skoro można w turbodieslu to można w turbobenzynie.Piotrek pisze: Optimą 1.6TGDI to nie diesel albo amerykańskie HEMI 5.7, tu nie ma pojemności z której można moment obrotowy pozyskać.
Może być ograniczenie doładowania ze względu na temperaturę, ale nadmuchanie 250Nm poniżej 2000RPM co do zasady to nie jest problem. Tylko, że my tu mówimy cały czas o niskim obciążeniu silnika. A więc te 250 nas mało interesuje.Piotrek pisze: Nie wierzcie w to, że turbina przy takich obrotach z zimnego silnika napomouje 250Nm, ona wtedy dopiero wstaje.
Moc i moment są dość silnie (a nawet sztywno) ze sobą związane. Także nie tędy droga.Piotrek pisze: Może moment przyrasta w dolnej partii obrotów liniowo, ale jak przyrost mocy jest skokowy i nierówny to, i kaczuszki/szarpniecia się trafią.
I po raz kolejny powtórzę, że nie mówimy tu jeździe z pełnym obciążeniem.
Tam się pomiar zaczął od 1800RPM także gdzieś do poziomu 2200 wyniki na pewno nie są miarodajne. Żeby sprawdzić parametry w silniku turbodoładowanym przy 1800 to pewnie trzeba zacząć pomiar już od 1000....zdun74 pisze:Dzień Dobry
Przebieg mocy i momentu obrotowego - źródło https://www.youtube.com/watch?v=gFS3XYXKxuk&t=801s
Przy obrotach 1800 moment obrotowy to 160 Nm .
......
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
U mnie to samo. Dopóki nie osiągnie pełnej temp roboczej na wskaźniku to do 3 tyś obrotów mocno zamulony i delikatnie szarpie i dopiero wtedy dostaje kopa jakby się nagle turbina załączała. Po nagrzaniu jest już normalnie.
Ale mam jeszcze pytanie czy po odpaleniu jak obroty są podniesione do ok 1,5 tyś to też czujecie mocniejsze drgania ?
Ale mam jeszcze pytanie czy po odpaleniu jak obroty są podniesione do ok 1,5 tyś to też czujecie mocniejsze drgania ?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 gru 2018, 17:48
- model samochodu: Kia Optima SW 1,6 turbo benzyna L+Navi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Tak . Są mocniejsze drgania po odpaleniu na zimnym silniku .Ale mam jeszcze pytanie czy po odpaleniu jak obroty są podniesione do ok 1,5 tyś to też czujecie mocniejsze drgania ?
KIA OPTIMA II SW MY19 L+NAVI 1,6 TURBO Benzyna
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
- model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Nie wiem jak to możliwe. Ostatnia jazda że świat. Spory ruch, kilka wyprzedzeń bo i tak nie miało to sensu. Tempomat na drodze wojewódzkiej w okolicy 90. Nawet się zbytnio nie starałem.
- Załączniki
-
- IMG_20190423_183209.jpg (68.82 KiB) Przejrzano 1724 razy
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Haha u mnie podobna sytuacja w drodze powrotnej ze świąt
104,4km, średnie spalanie 5,5l/100km
104,4km, średnie spalanie 5,5l/100km
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Ładne wyniki spalania jakie wersje wyposażenia macie? M,L czy GTLine? Oczywiście wersję kombi obie? Pytam się bo też chcę kupić takie autko i zastanawiam się nad tym silnikiem
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Kombi w M'ce. Średnio mi wychodzi 7-8l/100km przy normalnej jeździe.
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 sty 2019, 23:52
- model samochodu: KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180km, wer. L
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osia
Ja mam M w sedanie. Średnie zwykle wychodzi w okolocy 7,5-8,5. Dopiero rozpoczyna się mój sezon na duże ilosci tras bo zlecenia mi się lada moment zaczną to będę dawał znać jak wygląda spalanie z kompa i dystrybutora.
KIA OPTIMA 1.6 TGDI 180KM, L sedan