jeżdżę takim autem/silnikiem od kilku miesięcy od nowości (przejechane ok 6 tys. km) i ciekaw jestem, czy potwierdzicie moje spostrzeżenia oraz odczucia. Ostatnio byłem nawet wymienić soft w silniku, więc to trochę poprawiło stan rzeczy ale niewiele. Oto moje obserwacje:
- silnik odpuszcza moment obrotowy w chwili przełączenia biegu przy przyśpieszaniu, co nie daje płynności jazdy; jeździłem wieloma autami z DCT i nie czułem tego tak mocno, jak w naszym aucie
- 2-ka jest krótka i mogłaby być dłuższa; na niej również występuje efekt ślizgania sprzęgła (zasprzęglania) - podobnie jak dla 1-ki, co pewnie jest potrzebne przy wyjeżdżaniu na śliskim
- 3-ka i kolejne biegi ciągną bez poślizgu
- przy zwalnianiu i automatycznej redukcji biegów szarpie
- po wymianie softu jest lepiej, ale wciąż przy równym trzymaniu pedału przyśpieszenia, na zimnym, silnik "kanguruje", tzn. samoistnie przyśpiesza i zwalnia, szarpiąc przy tym pojazdem
Pzdr, Bam