Ja mam wlany Lotos bo mieli jeszcze zapasy i tak będę się trzymal do końcayoda69 pisze: ↑21 cze 2019, 08:15 Wysłałem maila do KMP z 2 pytaniami:
1. W instrukcji obsługi pojazdu zalecono stosowanie oleju Total Quartz o specyfikacji ACEA A 5 5W30, a KMP zaleca stosowanie oleju Orlen Platinum?
2. czy muszę kupować olej w ASO pod rygorem utraty gwarancji, czy też mogę dostarczyć własny olej zgodny z zaleceniami producenta pojazdu?
W salonie gdzie kupowałem auto też było gadanie, że gwarant (KMP) może nie uznać gwarancji przy stosowaniu własnego oleju.
Odpowiedź KMP poniżej.
Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 mar 2019, 11:13
- model samochodu: Kia Optima 1.6 t-gdi L+ Navi
- Lokalizacja: Łęczyca
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Optima 1.6 T-GDi L + Navi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Jak masz lać Lotos i płacić za niego w ASO to szczerze radzę, kup sobie coś lepszego - do wyboru: Motul, Millers, Exynos, Valvolline, Castrol, etc. Zapłacisz mniej, a będziesz miał przynajmniej porządny olej w silniku.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Wyluzujcie z tymi olejami. Wyznawcy cudownych olejów i wymian co 5000 km są na każdym forum ale bez przesady.
Chociaż... Ostatnio gdzieś trafiłem na wywiad z panią doktor która udowadniała naukowo, że pidżamę należy zmieniać codziennie.
Chociaż... Ostatnio gdzieś trafiłem na wywiad z panią doktor która udowadniała naukowo, że pidżamę należy zmieniać codziennie.
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Ale co chcesz luzować, bo nie ogarniam? Olej Lotosu/Orlenu jest przeciętny i w ASO kosztuje około 300zł za 5l. W tej cenie możesz sobie kupić dowolny olej wymienionych przeze mnie producentów i około 100zł, jak nie lepiej zostanie Ci w kieszeni, plus jakieś pół litra na ewentualną dolewkę (lejąc w ASO pakują CI z beczki i płacisz za pełne litry oleju, a nie tyle ile Ci faktycznie wleją).
No chyba że siedzisz na worku pieniędzy i lubisz je bezsensownie wydawać - wtedy olej mój post i ciesz się życiem. Jeśli nie to zastanów się nad tym co napisałem. Pozdro
No chyba że siedzisz na worku pieniędzy i lubisz je bezsensownie wydawać - wtedy olej mój post i ciesz się życiem. Jeśli nie to zastanów się nad tym co napisałem. Pozdro
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Ciekawa ta odpowiedź z KMP. Muszę się grubiej zastanowić nad zmianą w takim razie...
Panowie dziwny temat 8800km zrobione i komputer woła przegląd za 1500km
Książka pisze o 15kkm i tak miałem zamiar się w serwisie zjawić. Poza tym 8800+1500 daje 10300, jakiś dziwny nieokrągły przebieg. Jak było u Was?
Panowie dziwny temat 8800km zrobione i komputer woła przegląd za 1500km
Książka pisze o 15kkm i tak miałem zamiar się w serwisie zjawić. Poza tym 8800+1500 daje 10300, jakiś dziwny nieokrągły przebieg. Jak było u Was?
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Może 1.6 TGDI ma interwały przeglądowy taki jak 2.0 GT czyli 10k km?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Nie chodziło mi o dyskusję czy kupować olej w ASO czy samodzielnie. To akurat jest oczywiste- ceny oleju (dowolnego) w ASO są zbójeckie, tylko o dyskusję o wyższości różnych "magicznych" niszowych olejów nad "wielkoprzemysłowymi" typu ... (wstawić dowolna nazwę).
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
No spoko. Jest tylko jedno ale... żaden z wymienionych przeze mnie olejów nie jest niszowy. To, że w Polsce nie wszystkie są znane nie świadczy o ich niszowości tylko specyfikacji naszego rynku. Chociaż co do Motula I Valvolline to są to bodajże najwięksi gracze na rynku smarowideł do motocykli
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
A weź sobie zresetuj ten licznik i zobacz co on u ciebie zrobi
U mnie w GT jak wyjechała z fabryki to sobie można było ustawić dowolną wartość z dokładnością do 100km. A potem zrobili upgrade softu i licznik już można tylko zresetować do "0" a to zero oznacza "będę wyć za 8000 km" co oznacza, że komunikat "serwis za...." pojawia się już po przejechaniu 6500.... Przy przeglądach co 10kkm.
U mnie w GT jak wyjechała z fabryki to sobie można było ustawić dowolną wartość z dokładnością do 100km. A potem zrobili upgrade softu i licznik już można tylko zresetować do "0" a to zero oznacza "będę wyć za 8000 km" co oznacza, że komunikat "serwis za...." pojawia się już po przejechaniu 6500.... Przy przeglądach co 10kkm.
Optima GT 2.0T MY19