Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

forum użytkowników modelu Optima
Sin28
Posty: 60
Rejestracja: 17 maja 2019, 16:54
model samochodu: był Ceed 1 jest Optima SW 2.0 CVVL SW

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Sin28 »

Witam
Czy w 1.6 GDI jest dwumasa i filtr cząstek?
Pozdrawiam
Grzechu
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: kon »

T-gdi - jest jedno i drugie.
Sin28
Posty: 60
Rejestracja: 17 maja 2019, 16:54
model samochodu: był Ceed 1 jest Optima SW 2.0 CVVL SW

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Sin28 »

Dzięki za odpowiedź. A jak jest z gwarancją na dwa w/w elementy?
Trochę mnie to zbilo z pantalyku. Byłem pewny że kupię Optime bo jednocześnie zastanawiam się nad mazda 6.
Fonsitio
Posty: 10
Rejestracja: 02 maja 2019, 23:27
model samochodu: Kia Optima

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Fonsitio »

Kilka miesięcy temu stałem przed tym samym dylematem. Wybór padł na Kię, tyle że ja z góry założyłem że będę tym samochodem jeździł 3 lata, więc nie zakładam żeby te elementy sprawiły mi kłopot. Mnie osobiście do Optimy przekonało lepsze wyposażenie, więcej użytkowych udogodnień (zagospodarowanie bagażnika, roletki w oknach itd.), zdecydowanie lepiej działająca automatyczna skrzynia biegów no i wyciszenie... Co prawda Optima nie wygląda tak dobrze jak Mazda no ale nie można mieć wszystkiego ;)
Kia Optima Kombi 1.6 T-GDi GT-Line + Tech + Panorama
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Eryk93 »

Nie wiem czy dobrze was zrozumiałem. Twierdzicie, że 1.6tgdi 180km w benzynie ma filtr cząstek stałych?
Wolan86
Posty: 133
Rejestracja: 31 gru 2018, 13:38
model samochodu: Optima L 2019 1.6 T-GDI DCT

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Wolan86 »

Tak jest i nazywa sie on gpf.
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Eryk93 »

Przyznam się, że nawet nie wiedziałem o tym. Masz może jakieś źródło z którego ta informacja pochodzi?
GrzesB
Posty: 149
Rejestracja: 13 paź 2017, 15:05

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: GrzesB »

"Optima jest dostępna z szeroką gamą jednostek napędowych. Silniki do wyboru to diesel 1.6 CRDi o mocy 136 oraz benzynowe: 2.0 MPI o mocy 163 KM i nowy 1.6 T-GDi o mocy 180 KM. Wszystkie jednostki zostały wyprodukowane zgodnie z obowiązującymi normami emisji Euro 6d TEMP. Każdy z turbodoładowanych silników benzynowych posiada filtr cząsteczek stałych (GPF)."

Źródło:
https://www.kia.com/pl/modele/optima/prezentacja/ sekcja Układ napędowy - > wydajne silniki.
Optima GT (2018)
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: kon »

Sin28 pisze: 18 maja 2019, 11:16 Dzięki za odpowiedź. A jak jest z gwarancją na dwa w/w elementy?
W załączniku wycinek z książki gwarancyjnej.
Komentarz do sprzęgła w DCT - internet zna sporo przypadków wymiany sprzegieł w tej skrzyni dawno po pierwszym przeglądzie. Niestety było z tym elementem trochę problemów. Niby są już poprawione. Oczywiście większość przypadków dotyczyła silników diesla.
Gdzieś natknąłem się na opinię, że niby sprzęgła w DCT są traktowane jako element skrzyni i mają pełną gwarancję. Ale zaznaczam, że to "źródło: internet" i to może być jakaś miejska legenda.
Załączniki
IMG_20190518_181430.jpg
Krzemyczek
Posty: 115
Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
Lokalizacja: Śląsk

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Krzemyczek »

Witajcie! Wnikliwie przeglądam te posty ponieważ za jakieś pół roku kończy mi się leasing na Sportage GT-Line z tym samym silnikiem. I rozważmy Optimę lub Stingera. Co do silnika - nie mam złudzeń - to udana jednostka. Mam przejechane 60 tysięcy i silnik pracuje tak samo jakby wczoraj wyjechał z salonu. Olej wymieniam co 10 tysięcy (valvoline- sam kupuję)- znika go jakieś 2 setki na interwał - ale nie zawsze łyknie, mam wrażenie, że jak pocisnę po autostradach - to wtedy do ubywa. Martwią mnie natomiast dwie rzeczy zgłaszane przez użytkowników: skrzynia i mechanizm różnicowy. W Sportku mam ten sam problem z uślizgiem kół. Opony to 245 więc laczki wąskie nie są, a mimo tego przy drugim, a nawet czasami 3 biegu przy mniej więcej 3,5 tysiąca obrotów jest uślizg. Opony continentala po dwóch sezonach na śmietnik! Nowe Dunlopy to prawie 4 tysiące PLN (i też się ślizgają, a to sport-max-y więc z pewnością to nie wina opon) - więc uważam, że problem trakcji jest i to olbrzymi. Stinger to inna bajka, napęd na tył - po prostu auto wyrywa do przodu i jest git. Ale, że Optima ma ten problem to tego nie wiedziałem, teraz już wiem, naoglądałem się testów z Pertynem i klops. Szczerze - dla mnie to dyskwalifikacja :!: . Po Sportku mam już tego dość, co z tego, że mam 180 kucy, jak przenieść tego na asfalt nie można. Co do szarpania - komputer nie pozwala na zimnym silniku doładować silnika - to akurat dobrze. Niestety czasami może się zdarzyć, bynajmniej tak czasami jest u mnie, że w trakcie dodawania gazu komputer pobierze informację, że akurat ta temperatura jest odpowiednia i wtedy mamy raptowne szarpnięcie - czy to jest błąd w oprogramowaniu? - nie wiem. Czy wada - tak. Z tym silnikiem jest w sumie fajnie - chcesz więcej mocy zalewasz 98, albo 100 oktan i naprawdę czuć różnicę. Obecnie jakieś 30 tysięcy kilometrów tylko na 98. Pali około 9 w Sportage - mam raczej ciężką nogę. Nigdy natomiast nie udało mi się spalić więcej jak 10 - wiem, trochę to dziwne ale naprawdę tak jest. Na koniec bardzo ważne pytanie - czy oby na pewno ten uślizg kół można wyeliminować programowo - bo z tego co mi wiadomo, to nie ma tam żadnej mechatroniki sterującej mechanizmem różnicowym. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”