Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

forum użytkowników modelu Optima
PanBambaryla
Posty: 74
Rejestracja: 11 wrz 2020, 18:32
model samochodu: Kia Optima SW GT Line 1.6 T-GDI 7DCT (2019 JF)

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: PanBambaryla »

Cześć,

jeżdżę takim autem/silnikiem od kilku miesięcy od nowości (przejechane ok 6 tys. km) i ciekaw jestem, czy potwierdzicie moje spostrzeżenia oraz odczucia. Ostatnio byłem nawet wymienić soft w silniku, więc to trochę poprawiło stan rzeczy ale niewiele. Oto moje obserwacje:
  • silnik odpuszcza moment obrotowy w chwili przełączenia biegu przy przyśpieszaniu, co nie daje płynności jazdy; jeździłem wieloma autami z DCT i nie czułem tego tak mocno, jak w naszym aucie
  • 2-ka jest krótka i mogłaby być dłuższa; na niej również występuje efekt ślizgania sprzęgła (zasprzęglania) - podobnie jak dla 1-ki, co pewnie jest potrzebne przy wyjeżdżaniu na śliskim
  • 3-ka i kolejne biegi ciągną bez poślizgu
  • przy zwalnianiu i automatycznej redukcji biegów szarpie
  • po wymianie softu jest lepiej, ale wciąż przy równym trzymaniu pedału przyśpieszenia, na zimnym, silnik "kanguruje", tzn. samoistnie przyśpiesza i zwalnia, szarpiąc przy tym pojazdem
Proszę Was o podzielenie się odczuciami w tym obszarze - ciekaw jestem, czy ten typ tak ma, czy być może u mnie coś nie bangla.

Pzdr, Bam
Pzdr, Bam
BasMar
Posty: 74
Rejestracja: 30 kwie 2019, 22:53
model samochodu: Optima SW 2019 1.6 T-GDI 7DCT GT Line <TECH, NAVI>

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: BasMar »

pkt 2 i 3 - potwierdzam. Ja jeżdżę w trybie sport, wówczas trochę dłużej 2-ka ciągnie, lub przełączam na ręczne sterowanie biegami.
pkt 5 - dokładnie tak było do wgrania nowego softu. Teraz jest lepiej, jednak na zimnym silniku, zwłaszcza tuż po odpaleniu, występuje efekt "kangurowania". Dodatkowo, na biegu jałowym, przy zimnym silniku (wówczas, gdy ma podwyższone obroty) - potrafi nierówno pracować, falować obrotami.
MarcinIKS
Posty: 230
Rejestracja: 11 sty 2020, 13:16
model samochodu: Kia Optima SW 1,6 T-GDI GT Line+TECH+SRF '18 Gravity Blue

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: MarcinIKS »

Odnośnie szarpania przy zmianach biegów, bujania „budą” na zimnym silniku na wolnych obrotach, czy trochę mniejszego na rozgrzanym to sprawdźcie (lub poproście o sprawdzenie) tylną poduszkę silnika. U mnie szarpało głównie w korkach przy powolnym toczeniu się, kiedy auto przełączało między 1,2,3 biegiem, przy odpuszczaniu a potem dodawaniu gazu, a jak stawałem na światłach to miałem taki objaw, jakby świece albo cewka powodowała nierówną pracę silnika.
Zresztą nawet zgłaszając to serwisowi sugerowałem coś z zapłonem. A oni od razu poszli w kierunku poduszki, choć zrobili tez diagnostykę sprzęgieł. Ale u mnie nie było żadnych objawów ślizgania się sprzęgieł.
Poduszka zmieniona i inne auto, minęły wszystkie objawy. Nawet zapominam o wyłączeniu Start/stop, bo prawie nie czuć wibracji. Tak jak pamiętam z nowego.
Załączniki
77EF2722-2631-4794-B0FA-2C6570081197.jpeg
daniel
Posty: 31
Rejestracja: 29 lip 2019, 13:38
model samochodu: Optima 1.6 T-GDI 7DCT

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: daniel »

Odnośnie wcześniejszych postów dotyczących spalania.
Samochód załadowany full, 2+3, pełen bagażnik. Trasa Rzeszów-Omis Chorwacja, prędkość zgodna z przepisami, czyli czołganie na Słowacji, i 120-130 autostrady. Spalanie w/g danych z dystrybutora/ilość kilometrów (aplikacja oblicza średnie spalania, koszt paliwa itp)
Samochód spalił mi dokładnie 6.53l/100km To dane z około 2800km
Ostatnio, trasa Rzeszów -Dębki Pomorze około 840km, x2 , głównie autostrada, 2+3, pełen bagażnik. prędkość 140-150km, spalanie 7,20.
To są rzeczywiste ilości spalanego paliwa, dane obliczane przez aplikację, ilość wlanego paliwa- aktualny przebieg. Nie patrzę na spalanie wyświetlane, czy to chwilowe czy średnie. Jeżdżę w trybie komfort. Spalanie w mieście, kiedy cały bak wyjeżdżę na miejscu to około 8l/100km. Wychodzi różnie, 7.9-8.1. Przejechałem 34tys km, od 2 lat każdy koszt, głównie tankowanie, wprowadzam w aplikację. Nie mam żadnych powodów aby pisać bajki... Jak na tak duże auto, o tej mocy, to spalanie jest śmiesznie niskie. Co ciekawe, jak zamawiałem, to w salonie mówili, że spalanie to około 10l/100km...
Denerwujące jest poszarpywanie na zimnym, (idzie zima więc będzie nasilone) jakiEś prztykanie z napędu przy ruszaniu czy zwalnianie do zera, nędzny serwis w Rzeszowie, kiedy to Pan serwisant wmawiał mi że: "rzeczywiście samochód ściaga w prawo, ale nie mamy jeszcze samochódów które jeżdżą same i trzeba trzymać mocno ręce na kierownicy, " Ukraiński głos w nawigacji po aktualizacji też denerwuje, ale spalanie, 180km, genialny moment obrotowy, dostęp do pełnej mocy od samego dołu-JEST SUPER.
PanBambaryla
Posty: 74
Rejestracja: 11 wrz 2020, 18:32
model samochodu: Kia Optima SW GT Line 1.6 T-GDI 7DCT (2019 JF)

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: PanBambaryla »

MarcinIKS pisze: 25 wrz 2021, 22:12 Odnośnie szarpania przy zmianach biegów, bujania „budą” na zimnym silniku na wolnych obrotach, czy trochę mniejszego na rozgrzanym to sprawdźcie (lub poproście o sprawdzenie) tylną poduszkę silnika.
Dobra podpowiedź, dzięki!
Moje auto ma dopiero 13 tys. przebiegu, czy ten problem, Twoim zdaniem, mógł się już objawić czy jest to, powiedzmy, wada serii? I druga sprawa - jaki to ma związek z temperaturą silnika, bo rzeczywiście, po jego rozgrzaniu, ten problem w zasadzie nie występuje.
Pzdr, Bam
MarcinIKS
Posty: 230
Rejestracja: 11 sty 2020, 13:16
model samochodu: Kia Optima SW 1,6 T-GDI GT Line+TECH+SRF '18 Gravity Blue

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: MarcinIKS »

PanBambaryla pisze: 27 wrz 2021, 14:55 Dobra podpowiedź, dzięki!
Moje auto ma dopiero 13 tys. przebiegu, czy ten problem, Twoim zdaniem, mógł się już objawić czy jest to, powiedzmy, wada serii? I druga sprawa - jaki to ma związek z temperaturą silnika, bo rzeczywiście, po jego rozgrzaniu, ten problem w zasadzie nie występuje.
Trudno powiedzieć, czy to częsta awaria, ale doradca serwisowy bezbłędnie dokonał diagnozy w zasadzie po kilkunastu sekundach w aucie, więc coś w tym może być :)
Dla mnie zamówiono podobno ostatnią taką poduszkę dostępną w magazynie centralnym w DE (miesiąc temu).
U mnie problem zaczął się pojawiać przy jakichś 40tyś km, ale ja 80% przebiegu robię w trasie.
Związek z temp. według mnie jest tylko taki, że zimne auto uruchamia się na wyższych obrotach i wtedy czuć mocno bujanie. No i druga sprawa, jednak do czasu rozgrzania się silnika zmiana biegów jest jednak trochę mniej płynna, więc przy zerwanej poduszce będzie to mocniej wyczuwalne.

Swoją drogą w jakiej innej marce wymieniono by na gwarancji poduszkę silnika w 3 roku użytkowania? :)
esco
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2023, 23:43

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: esco »

Cześć.
Odgrzeje trochę kotleta. Jutro jadę oglądać GT Line 2019 roku. Autko piękne i bardzo mi sie podoba. Dlatego boje się, ze coś przeoczę.
Czy możecie podpowiedzieć, na co zwrócić uwagę? Przebrnąłem przez praktycznie wszystkie posty w tym temacie i wiem o szarpaniu, czy o czarnym pasku w światłach. Zastanawia mnie, czego jeszcze szukać.
kazaa
Posty: 95
Rejestracja: 23 gru 2019, 22:07
model samochodu: Optima SW 1.6 T-GDI L + NAV + TECH
Lokalizacja: Wawa

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: kazaa »

esco pisze: 14 kwie 2023, 23:49 Cześć.
Odgrzeje trochę kotleta. Jutro jadę oglądać GT Line 2019 roku. Autko piękne i bardzo mi sie podoba. Dlatego boje się, ze coś przeoczę.
Czy możecie podpowiedzieć, na co zwrócić uwagę? Przebrnąłem przez praktycznie wszystkie posty w tym temacie i wiem o szarpaniu, czy o czarnym pasku w światłach. Zastanawia mnie, czego jeszcze szukać.
mam od nowości i nie mam szarpania, ogólnie to cecha skrzyni jak jest zimna, a nie wady. Światła to też cecha modelu po FL w przypadku led, mi ustawiali i nic nie pomogło. Sprawdź klocki tarcze bo szybko się kończą, sprawdz blachę to oczywise, sprawdź zawieszenie najlepiej szarpaki. Przednia szyba nie nalezy do tanich, zobacz czy nie ma odprysków. Po za klasycznym sprawdzeniem nie kojarzę u siebie coś co trzeba zwrócić uwagę więcej niż na klasyczne auto. Czasami reflektory przedni parują jak jest bardzo wilgotno.
Od siebie dodam, ale był tylko jeden przypadek na foru oprócz mojego - coś źle było złożone w podszybiu i potrafiły kropelki wody wpaść przez wentylację pasażera. Niestety robiło to ogromny problem z parowaniem szyb w wilgotne dni. ASO w komunikacji z producentem zmieniło coś w podszybiu. Może to jednostkowy problem, natomist nie do sprawdzenia w normalnej sytuacji.
esco
Posty: 3
Rejestracja: 14 kwie 2023, 23:43

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: esco »

Dzięki za rady. Auto niestety sprzedane. Dealer nie raczył do mnie zadzwonić i jechałem na darmo… życie. :D Ale szukam już innych gt-line i zastanawiam się jaki nalot dla tego tego silnika do już dużo( 120k-130k)?
klaudio3
Posty: 12
Rejestracja: 18 paź 2018, 17:14
model samochodu: Optima SW 1.6 T-GDI GT line

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: klaudio3 »

esco pisze: 17 kwie 2023, 22:45 Dzięki za rady. Auto niestety sprzedane. Dealer nie raczył do mnie zadzwonić i jechałem na darmo… życie. :D Ale szukam już innych gt-line i zastanawiam się jaki nalot dla tego tego silnika do już dużo( 120k-130k)?
Mam do oddania najem GT-Line full opcja ale w kombi.
https://www.olx.pl/d/oferta/kia-optima- ... MumZT.html
Kia Optima SW GT Line 1,6 T-GDI 7DCT 2019FL Snow White Pearl + Tech + Panorama
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”