Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

forum użytkowników modelu Optima
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Eryk93 »

Prawda jest taka że między starszą wersją a tą po lifcie zarówno wnętrze jak i z zewnątrz to jest przepaść, wiec kolega częściowo ma rację :D
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Piotrek »

Tak czytam i się lekko zagubiłem. Panowie, powiedzcie mi do czego sie odwołujecie: do optimy TF vs JF czy JF vs JF po lifcie (czyli od około września zeszłego roku)?
TF vs JF - fakt, w TF mogły być xenony, półskóra i "kostki lodu" oraz monitor martwego pola + wnętrze różniło się znacznie tak jak i karoseria.
JF vs JF po lifcie - różnice to inne felgi, pas przedni i lekkie modyfikacje z tyłu. W środku minimalna kosmetyka.

P.S. Optima TF była dostępna do 2015 roku.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Eryk93 »

TF vs JF po lifcie tak mi się wydaje 🤣
schnapsik
Posty: 66
Rejestracja: 28 sie 2019, 20:43
model samochodu: Kia Optima SW 1.7 CRDi

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: schnapsik »

JF vs JF po lifcie (czy tam MY19 jak zwał tak zwał)
I w zwykłej JF która oglądałem było martwe pole mimo ze nie było to GT
Piotrek
Posty: 1401
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Piotrek »

schnapsik mogłeś oglądać jakieś sztuki z rynku innego niż polski. JF z asystentem martwego pola to albo XL, albo GT-Line albo GT a tam nie ma ani "kostek lodu" (bo sa ledy) ani półskóry tylko skóra pełna.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Eryk93 »

Dobra Panowie mniejsza o większość. Chciałbym zapytać jak u was wygląda przyspieszanie na zimnym silniku (zimnym tj. Przed osiągnięciem temp roboczej na wskaźnikach ~85stC)?
U mnie nie dość że czuć wypadanie zapłonu (co stwierdzili w serwisie Kia w Katowicach) to na dodatek jest ta mega dziura między 2.5 a 3k obrotów i potem wystrzał jak z procy. Silnik osiąga temp roboczą i problem jak ręką odjął... W przyszłym tygodniu zostawiam auto na dłużej u nich w temacie świateł i tego szarpania. Myślę że te silniki mają dwa softy- Jeden na zimnym który ogranicza otwarcie lopatek na turbo i ogólnie dławi w jakiś sposób ten motor A drugi jak już jest wygrzany i można nim jeździć jak się należy. Dajcie proszę znać koledzy którzy odbieraliście auto przed marcem 2019 i po marcu 2019 czy u was problemów takich już nie ma.
mrjarro
Posty: 30
Rejestracja: 17 wrz 2019, 23:58
model samochodu: Kia Optima 1.6 T-GDI 7DCT GT-Line

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: mrjarro »

Odbierałem równo w marcu 2019.
Potwierdzam, na zimny silniku samochód nie ma mocy. Jak jadę delikatnie to jest ok, ale jak go cisnę, to chwila zwiechy i nagle wystrzał jak z procy. Na ciepło wszystko płynnie działa. Też mam wrażenie, że samochód ma specjalny tryb pracy "na zimno". Albo to jest związane z ekologią, albo z ochroną silnika.

@Eryk93
Jak odczuwa się wypadanie zapłonu, jak to zdiagnozować ?
Fonsitio
Posty: 10
Rejestracja: 02 maja 2019, 23:27
model samochodu: Kia Optima

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Fonsitio »

Eryk93 pisze: 11 paź 2019, 13:55 Dajcie proszę znać koledzy którzy odbieraliście auto przed marcem 2019 i po marcu 2019 czy u was problemów takich już nie ma.
Ja odbierałem pod koniec kwietnia 2019 i opisany przez Ciebie problem tez występuje.
Kia Optima Kombi 1.6 T-GDi GT-Line + Tech + Panorama
yoda69
Posty: 16
Rejestracja: 06 cze 2019, 22:02
model samochodu: Optima Kombi 1.6 T-GDI GT-Line

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: yoda69 »

Auto odebrałem w czerwcu 19.
Jest tak samo, na zimnym muli go bardzo. Wystrzału nie zauważyłem, może dlatego, że nie depczę gazu zbyt mocno na zimnym.
Ale po osiągnięciu temperatury płynu chłodzącego ok 55-60 stopni C jest już OK.
Eryk93
Posty: 392
Rejestracja: 26 mar 2019, 11:57

Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi

Post autor: Eryk93 »

yoda69 pisze: 11 paź 2019, 16:14 Auto odebrałem w czerwcu 19.
Jest tak samo, na zimnym muli go bardzo. Wystrzału nie zauważyłem, może dlatego, że nie depczę gazu zbyt mocno na zimnym.
Ale po osiągnięciu temperatury płynu chłodzącego ok 55-60 stopni C jest już OK.
Sęk w tym że ja na zimnym też nie butuję ale czasem jak widzę że temperatura jest w okolicach 80 stopni to dzieje się identycznie jakby był całkowicie zimny... dlatego wnioskuje że ma 2 softy bo nieważne czy jest zimny całkowicie czy ma poniżej 85stC.
mrjarro pisze: 11 paź 2019, 15:17 Odbierałem równo w marcu 2019.
Potwierdzam, na zimny silniku samochód nie ma mocy. Jak jadę delikatnie to jest ok, ale jak go cisnę, to chwila zwiechy i nagle wystrzał jak z procy. Na ciepło wszystko płynnie działa. Też mam wrażenie, że samochód ma specjalny tryb pracy "na zimno". Albo to jest związane z ekologią, albo z ochroną silnika.

@Eryk93
Jak odczuwa się wypadanie zapłonu, jak to zdiagnozować ?
U mnie to objawia się po prostu szarpaniem i to jest najlepsze słowo opisujące to co się dzieje. Wciskasz gaz i niewiadomo kiedy (ale tylko na zimnym) potrafi mi szarpnąć ze dwa czy trzy razy. Jeśli u was problem szarpania nie występuje A jest tylko ta chwila przymulenia przy przyspieszaniu a potem jak z procy to wnioskuje że u mnie nie dość że jest problem ten co u reszty to jeszcze wypadanie zapłonu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”