Optima z USA kilka pytań.

forum użytkowników modelu Optima
TRZECI
Posty: 10
Rejestracja: 01 paź 2018, 14:26
model samochodu: OPTIMA

Re: Optima z USA kilka pytań.

Post autor: TRZECI »

Nic nie zmieniałem. Przegląd podbity. Jadąc w nocy wszystko widać :P
bubos17
Posty: 15
Rejestracja: 01 cze 2020, 19:04
model samochodu: Kia optima SXL

Re: Optima z USA kilka pytań.

Post autor: bubos17 »

Ja posiadam SXl 2016. Żadnych lamp tylnych ani przednich ksenonów nie trzeba wymieniać tylko z tyłu przerobić jedną cofania na przeciwmgielne lub dołożyć do odblasku w zderzaku.i jest wszystko ok To jest prosta robota. Jedynie spryskiwacze założyć, ale to już więcej pracy
bubos17
Posty: 15
Rejestracja: 01 cze 2020, 19:04
model samochodu: Kia optima SXL

Re: Optima z USA kilka pytań.

Post autor: bubos17 »

mariank32 pisze: 29 gru 2018, 18:12 Witam.
Rozważam zakup Optimy z silnikiem 2.0 benzyna z rynku amerykańskiego - celuję w rocznik 2016-2017. Już troszkę się naczytałem ale chcałbym zgłębić nurtujące mnie zagadnienia z tym związane. Oczywiście autko będzie zapewne po drobnej :) przygodzie czyli delikatnie uszkodzone.
W związku z czym mam pytanie czy części przodu czyli zderzak, maska, błotniki itp są takie same jak w wersji europejskiej?
Jak to jest z tymi lampami z przodu i z tyłu? Z przodu trzeba zapewne wymienić, chociaż na portalach ogłoszeniowych widuję auta z lampami ze stanów i zarejestrowane - ponadto widuję auta z Xenonami ale nie widzę aby w zderzaku były widoczne spryskiwacze. Czy dostoswanie tego oświetlenia i wymogów to karkołomne zadanie? Czy wogóle jest możliwe założenie spryskiwaczy i uruchomienie tego układu - czy trzeba ciągnąć dodatkowe przewody, w sterowniku aktywować funkcę - tak samo otyczy światła przeciwmgielnego z tyłu.
Jak to jest z radiem i nawigacją - a się to jako ustawić na europę aby działały?
Jak to jest z częścimi zawieszenia , osprzętem silnika, ukłau hamulcowego - pasują czy trzeba ściągać ze stanów?.
Nie ukrywam , że kusi mnie moc tego motoru, bo początkowo w obrębie zainteresowania była benzyna z rynku europejskiego 163 koni.
Bo moc mocą, wrażenia z jazdy wrażeniami ale jeśli eksploatacja ma być kłopotliwa, przystosowanie do warunków UE karkołomne to być może warto odpuścić sobie.
Czytam, ze są problemy z ubezpieczeniem OC/AC itd i im więcej czytam to tym bardziej pojawiają się wątpliwości.
Ja posiadam SXl 2016. Żadnych lamp tylnych ani przednich ksenonów nie trzeba wymieniać tylko z tyłu przerobić jedną cofania na przeciwmgielne lub dołożyć do odblasku w zderzaku.i jest wszystko ok To jest prosta robota. Jedynie spryskiwacze założyć, ale to już więcej pracy
Na górę
bubos17
Posty: 15
Rejestracja: 01 cze 2020, 19:04
model samochodu: Kia optima SXL

Re: Optima z USA kilka pytań.

Post autor: bubos17 »

Są tak samo te xenony skrętne od 20216 jak europa
PiterW
Posty: 160
Rejestracja: 19 kwie 2018, 13:26
model samochodu: Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach (2022)
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Optima z USA kilka pytań.

Post autor: PiterW »

bubos17 pisze: 14 gru 2021, 14:13 Są tak samo te xenony skrętne od 20216 jak europa
A jak z kwestią symetryczne/asymytryczne? Czy choćby z tego względu nie trzeba przednich lamp wymienić?

Będąc któregoś razu w USA miałem wypożyczoną poliftową Optimę - światła były zdecydowanie symetrycznie (fakt, że miała ona żarówki halogenowe, ale przypuszczam że dla xenonów może być tak samo).
optima_sym_1.JPG
optima_sym_2.JPG
optima_sym_3.JPG
Kia Sorento IV PHEV Prestige Line + dach, 2022
była: Kia Optima 2.0 DOHC + automat, L + NAV, snow white pearl, 2018
proxima
Posty: 1
Rejestracja: 22 gru 2021, 20:20

Re: Optima z USA kilka pytań.

Post autor: proxima »

cześć,jak jest z dostępnością cześci w polsce do silnika 2.0 z USA 2011-2015 , na internecie nie mogłem prawie żadnych części do silnika znaleźć do oznaczenia "G4KH" może źle szukam , a zastanawiam się nad ściągnieciem takiego egzemplarza
umbro
Posty: 133
Rejestracja: 03 paź 2017, 20:46
model samochodu: optima

Re: Optima z USA kilka pytań.

Post autor: umbro »

Z częściami do silnika pewnie będzie problem , bo te silniki są nieco inne niż te w wersji EU. Ja np. musiałem wymienić przewód olejowy do turbo i takowy kupiłem na ebay.com - oryginalny, nowy - szedł do mnie jakieś 10 dni. Pozostałe rzeczy jakie robiłem to prosta eksploatacja - jakieś pierdoły w zawieszeniu , hamulce itd - zero problemów z częściami. Pewnie problem byłby z blacharką itd ale to już nie mój problem tylko ubezpieczyciela :)
Olej pilnuj w silniku 5w30 ACEA a5/b5 - zmieniaj co 8 tyś km i będzie ok.

Samochód kupiłem ponad 4 lata temu - od tego czasu brak poważnych awarii. Polecam

Ubezpieczenie AC oferują na ten model właściwie tylko dwie ubezpieczalnie: PZU i LInk4 - obydwie oferują prawdziwe pełne AC , bezgotówkowe, ASO na nowych oryginalnych częściach. Pozostałe ubezpieczalnie czy agencje wciskają ubezpieczenie na wersje europejską XL - uważaj na to, abyś nie kupił sobie ubezpieczenia na nie Twój samochód. Robią tak bo niestety modelu SXL nie ma w żadnych katalogach. To jest pewien problem, ale jak pisałem wyżej Link4 oraz PZU go ma i można ubezpieczyć. Na link4 uważaj, abyś nie kupił atrapy ubezpieczenia AC opartej o jakieś bzdurne kosztorysy. Zawsze wybieraj ASO, bezgotówkowe, oryginalne nowe części. Takie ubezpieczenie jest droższe ale przynajmniej nie będą Cię robić w konia z jakimiś kosztorysami itp - szkoda nerwów i czasu na ta to.

Jak już to ogarniasz to pozostaje CI tylko cieszyć się naprawdę fajnym, dobrze wyposażonym, fajnie się prezentującym szczególnie na 18" chromowanych felgach , a także bardzo szybkim i rzadko spotykanym na drogach samochodem :) Polecam
Kia Optima 2013 SXL , 2.0 T-GDI 278KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”