Kia Optima II MY19
Re: Kia Optima II MY19
fariwave - gratulacje i życzenie bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy !!!
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: Kia Optima II MY19
Jeżeli chodzi o ledy, wg mnie są ok. Mam za sobą ok 3000 km od zakupu, z tego mniej więcej połowę zrobiłem w nocy lub po zmierzchu, więc mogę już coś o nich powiedzieć. Czytałem wcześniej opinie, że są niezbyt dobre, bo nie ma spryskiwaczy, że są za słabe, itp. Nie wiem skąd ta opinia. Osobiście nie mam porównania do ksenonów, bo jeździłem wcześniej na zwykłych projekcyjnych, więc porównam ledy do projekcyjnych. Światło z ledów jest białe, można powiedzieć że nawet zimne białe. Dobrze oświetla drogę przed samochodem. Snop światła jest równomierny. Na pewno zasięg na światłach mijania jest większy niż na projekcyjnych. Co do barwy światła, moje pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne. Właśnie barwa światła powoduje wrażenie, że jest bardzo jasno przed samochodem. Szczególnie widać to, po oświetleniu np. znaku drogowego. Wydaje się, że światło wręcz razi kierowcę. Po pewnym czasie "uodporniłem się" na specyficzną barwę światła . Myślę, że problemy, czy wątpliwości użytkowników forum, piszących o tych ledach, wynikają ze złego ustawienia świateł (może świecą za nisko) lub ich nie użytkują, a tylko coś o nich słyszeli lub sami wyciągają wnioski ze "słyszenia". Podsumowując, osobiście też, patrząc tylko na wpisy na forum, obawiałem się tych ledów. Przed kupnem zadawałem mnóstwo pytań w salonach (różnych - w sumie w pięciu ) o ich działanie, brak spryskiwaczy, moc, i takie tam. Jednak po odbiorze samochodu i przejechaniu się parę razy w nocy (po ciemnych, zalesionych, mazurskich drogach) przekonałem się do nich. A moje stare światła projekcyjne z drugiego samochodu... szkoda gadać. W porównaniu do ledów z optimy, świecą się jak świeczki
KIA OPTIMA 1,6 T-GDI, "L", sedan, aurora black, 2018
Re: Kia Optima II MY19
Co do tego, że te światła dają lepszy efekt niż halogeny chyba nikt nie ma wątpliwości. Ciągle brakuje natomiast odpowiedzi jak wypadają w stosunku do poprzednich LEDów oraz xenonów 35W...
Zadowolenia z autka życzę.
Zadowolenia z autka życzę.
Optima GT (2018)
Re: Kia Optima II MY19
GrzesB - absolutna zgoda
Teraz w kwestii LEDów: FIZYKA nie da się oszukać. Jeżeli moc świetlna została zmniejszona, to nijak nie jest możliwe lepsze oświetlenie drogi. Już pisałem, ale powtórzę. Jeżdżę OPTIMĄ z xenonami i SPORTAGE nowy z ledami bez spryskiwaczy. RÓWNOMIERNOŚĆ oświetlenia powierzchni przed samochodem - LEDy nie mają szans do xenonów. Kolega Rob74 pisze, że zasięg LEDów jest większy - zdaje się że jest odwrotnie do tego co pisze i to On ma za "wysoko" ustawione światła, ponieważ dalekim zasięgiem oślepia się nadjeżdżających z przeciwka. Efekt dalekiego świecenia jest o tyle złudny, że powstaje na skutek skupienia zasadniczej wiązki światła w najdalszym punkcie świecenia (mówię o LEDach). Przy xenonach takie zjawisko nie występuje, snop jest równy na całej oświetlanej powierzchni.
Moje wnioski nie są wyciągnięte z sufitu, ani ze słyszenia, a z możliwości organoleptycznego porównania
Teraz w kwestii LEDów: FIZYKA nie da się oszukać. Jeżeli moc świetlna została zmniejszona, to nijak nie jest możliwe lepsze oświetlenie drogi. Już pisałem, ale powtórzę. Jeżdżę OPTIMĄ z xenonami i SPORTAGE nowy z ledami bez spryskiwaczy. RÓWNOMIERNOŚĆ oświetlenia powierzchni przed samochodem - LEDy nie mają szans do xenonów. Kolega Rob74 pisze, że zasięg LEDów jest większy - zdaje się że jest odwrotnie do tego co pisze i to On ma za "wysoko" ustawione światła, ponieważ dalekim zasięgiem oślepia się nadjeżdżających z przeciwka. Efekt dalekiego świecenia jest o tyle złudny, że powstaje na skutek skupienia zasadniczej wiązki światła w najdalszym punkcie świecenia (mówię o LEDach). Przy xenonach takie zjawisko nie występuje, snop jest równy na całej oświetlanej powierzchni.
Moje wnioski nie są wyciągnięte z sufitu, ani ze słyszenia, a z możliwości organoleptycznego porównania
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: Kia Optima II MY19
Pisałem, że zasięg światła jest większy niż w światłach projekcyjnych. Oczywiście nie porównywałem projekcyjnych z ledami, stawiając dwa samochody obok siebie i mierząc zasięg światła. Jest to wrażenie typowo subiektywne (może i złudne). Na drodze raczej nie oślepiam światłami, bo jak do tej pory nikt nie "walnął" mi długimi z naprzeciwka . Co do fizyki, zgadzam się. Mniejsza moc to i słabsze światło. Ale uważam, że odpowiedź na pytanie czy ledy w nowej optimie są lepsze lub gorsze od ksenonów, czy starych ledów ze spryskiwaczami, wymagałaby postawienia dwóch samochodów obok siebie w tych samych warunkach i sprawdzenia zasięgu światła oraz równomierności oświetlenia przed pojazdem. Poza tym, porównywanie świateł w dwóch różnych modelach, nawet tego samego producenta, chyba do końca nie wyjaśni tej kwestii. W końcu to dwa różne samochody...FISH pisze:GrzesB - absolutna zgoda
Teraz w kwestii LEDów: FIZYKA nie da się oszukać. Jeżeli moc świetlna została zmniejszona, to nijak nie jest możliwe lepsze oświetlenie drogi. Już pisałem, ale powtórzę. Jeżdżę OPTIMĄ z xenonami i SPORTAGE nowy z ledami bez spryskiwaczy. RÓWNOMIERNOŚĆ oświetlenia powierzchni przed samochodem - LEDy nie mają szans do xenonów. Kolega Rob74 pisze, że zasięg LEDów jest większy - zdaje się że jest odwrotnie do tego co pisze i to On ma za "wysoko" ustawione światła, ponieważ dalekim zasięgiem oślepia się nadjeżdżających z przeciwka. Efekt dalekiego świecenia jest o tyle złudny, że powstaje na skutek skupienia zasadniczej wiązki światła w najdalszym punkcie świecenia (mówię o LEDach). Przy xenonach takie zjawisko nie występuje, snop jest równy na całej oświetlanej powierzchni.
Moje wnioski nie są wyciągnięte z sufitu, ani ze słyszenia, a z możliwości organoleptycznego porównania
KIA OPTIMA 1,6 T-GDI, "L", sedan, aurora black, 2018
Re: Kia Optima II MY19
No właśnie.Rob74 pisze:.. Szczególnie widać to, po oświetleniu np. znaku drogowego. Wydaje się, że światło wręcz razi kierowcę...
Ilość, a zwłaszcza barwa światła które pada na znaki daje paskudny efekt. Na dłuższą metę takie świecące znaki saaniestety uciążliwe.
Jeśli chodzi o inne minusy samochodu, to niestety jako osoba wysoka mam problem, mwygodnym ułożenie prawej nogi. Wysoko zabudowany tunel środkowy to uniemożliwia.
Edit: no i ten właśnie kawałek plastiku o który opieram sobie prawa nogę zaczął trzeszczec po 3 tygodniach...
Ostatnio zmieniony 15 mar 2019, 11:43 przez kon, łącznie zmieniany 1 raz.
- bidżej
- Posty: 471
- Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
- model samochodu: Optima SW GT
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Kia Optima II MY19
195cm here, bez problemowkon pisze:Jeśli chodzi o inne minusy samochodu, to niestety jako osoba wysoka mam problem, mwygodnym ułożenie prawej nogi. Wysoko zabudowany tunel środkowy to uniemożliwia.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
+tech +panorama
Re: Kia Optima II MY19
Spróbuj wyregulować sobie kierownicę (przyciągnąć do siebie) i fotel (odsunąć od kierownicy)... mam trochę mniej centymetrów ale szybciej powiedziałbym że głową haczysz podsufitkę niżeli brak miejsca na nogi... co do trzeszczenia to żal.pl, ale każdy to mówi i widać samemu że czym niżej w kokpicie tym gorsze materiały... a szkodakon pisze: Jeśli chodzi o inne minusy samochodu, to niestety jako osoba wysoka mam problem, mwygodnym ułożenie prawej nogi. Wysoko zabudowany tunel środkowy to uniemożliwia.
Edit: no i ten właśnie kawałek plastiku o który opieram sobie prawa nogę zaczął trzeszczec po 3 tygodniach...
Prawie Kia Optima 1.6 T-GDI 7DTC GT Line...
Re: Kia Optima II MY19
Może to zabrzmi dziwnie, ale wpadłem na to żeby wyregulować fotel i kierownicę. Baa, robię to cały czas bo szukam lepszej pozycji.
Z ciekawostek dodam jeszcze, że w zasadzie nie jestem w stanie używać automatu z dźwignia ustawiona w pozycji ręcznej zmiany biegów (+/-), bo jeszcze bardziej zawadza mi o nogę.
200cm wzrostu.
Z ciekawostek dodam jeszcze, że w zasadzie nie jestem w stanie używać automatu z dźwignia ustawiona w pozycji ręcznej zmiany biegów (+/-), bo jeszcze bardziej zawadza mi o nogę.
200cm wzrostu.
Re: Kia Optima II MY19
To chyba zależy od indywidualnej budowy ciała, bo przy 196 cm wzrostu (spodnie dł. 36") nie mam żadnych problemów w Optimie. Co więcej jest jednym z lepszych samochodów pod tym względem w mojej ocenie.
Optima GT (2018)