Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM

forum użytkowników modelu Optima
bubos17
Posty: 15
Rejestracja: 01 cze 2020, 19:04
model samochodu: Kia optima SXL

Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM

Post autor: bubos17 »

Po sprawdzeniu neta-kapitalki u ruskich i przypadku mojego wymieniałem silnik w SXL 2016r z hyundai i30N 2018r
Polecam raczej olej 5w40 i wyżej a 5w30 szybko się przypala i paneweczki nie smaruje. To wysilone jednostki benzynowe potrzebują naprawdę dobrego smarowania bo jak nie to się zacierają a jak ktoś jeszcze wymienia interwał później niż 10 tyś i to na 5w30 o kiepskich parametrach to koniec panewek już blisko
Nie słuchać ASO bo to tylko normy eco,start stop spalanie o 0,5 l/100km (2zł osczedności) a remont czy wymiana silnika to z 15 tyś zł.gdzie tu panowie logika oszczędności nie powiem już o nerwach i stresie z tym związanym.[/size]
umbro pisze: 10 lip 2019, 11:51 Hey,
Przed zakupem sprawdź dwie rzeczy:

1. Światła - na tyle na pewno nie ma przeciwmgielnego. Generalnie prostą przeróbką u elektryka można sobie takie światło zrobić.
2. Jest pewna szansa, że trafisz na sztukę z felernym silnikiem: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2017/R ... 4-2355.PDF
2% aut miało problemy - były wzywane na akcje serwisową.Tego się nie bój za bardzo bo prawdopodobieństwo, że na taki trafisz jest bardzo małe - sprawdź czy przeszedł akcje serwisową to będziesz na 100% pewny , a jeśli nie przeszedł to w zasadzie dalej to niczego nie oznacza, po prostu właściciel nie pojechał na inspekcje. Można przed zakupem zlać olej i zobaczyć czy pływają w nim opiłki metalu. Wada z tego co mi wiadomo wychodziła względnie szybko w młodych rocznikach, natomiast warto to sprawdzić bo wymiana silnika według relacji jednego z forumowiczów to coś pod 14-18 tys zł.


To są dwie rzeczy, na które na pewno zwróć uwagę. Na temat samego samochodu wypowiadałem się już kilka razy - uważam, że zdecydowanie wart uwagi. Używam od dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Nic się nie psuje, serwis auta 1/3 tego co BMW, 1/2 Audi (jeśli chodzi o hamulce , bo tylko to robiłem)- jest naprawdę dobrze. Auto zwraca na siebie uwagę, rewelacyjnie przyśpiesza, generalnie w dalszym ciągu rzadkie auto na naszych drogach. W pakiecie SXL-a od producenta są dołączone bardzo fajnie wyglądające chromowane felgi 18" - naprawdę robią robotę jeśli chodzi o aspekt wizualny.

Spalanie oscyluje między 8,5 - 13 L / 100km
Na suchym z oponami premium robi 6sec do setki.


Po zakupie obowiązkowo dwie rzeczy do zrobienia:
olej - 5w30 ACEA A5/B5 co 8-10 tys km (polecam co 7-8 )
Olej w skrzyni biegów - do wymiany. - co 60 tys km, natomiast jeśli olej nie był wcześniej wymieniany , a przebieg jest duży to mój serwis zalecił kolejną wymianę po dwóch latach lub 30 tys km. Potem interwał można zwiększyć do 60 tys.

Polecam SXL-a - jestem bardzo zadowolony. Jakbyś miał jeszcze pytania to pisz.
ToxicPill
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 2020, 12:41
model samochodu: Kia optima ex

Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM

Post autor: ToxicPill »

Czyli robiłeś swap silnika z i30N dużo Ciebie ta przyjemność wyniosła? A jak to wygląda z elektronika jakoś koresponduje z układami kii, dużo zachodu z elektronika?
bubos17
Posty: 15
Rejestracja: 01 cze 2020, 19:04
model samochodu: Kia optima SXL

Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM

Post autor: bubos17 »

W mojej SXl interwały oleju robili co 35 tyś kilometrów co wynika z carfax i sumarycznie jeździli bez smarowania i obróciło panewkę.


i 30N a optima SXl 2015< w górę to identyczne silniki tylko przepiąć. Zależy czy z osprzętem. Ja z osprzętem,turbo itd z przebiegiem 11 tyś km 2018r 12 tyś zł+ wymiana
bubos17
Posty: 15
Rejestracja: 01 cze 2020, 19:04
model samochodu: Kia optima SXL

Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM

Post autor: bubos17 »

bubos17 pisze: 01 wrz 2020, 12:16 Po sprawdzeniu neta-kapitalki u ruskich i przypadku mojego wymieniałem silnik w SXL 2016r z hyundai i30N 2018r
Polecam raczej olej 5w40 i wyżej a 5w30 szybko się przypala i paneweczki nie smaruje.U mojej interwał oleju był co 35 tyś km co wynika zcarfax i sumarycznie jeździł ktoś bez smarowania poprostu zatarli silnik.
To wysilone jednostki benzynowe potrzebują naprawdę dobrego smarowania bo jak nie to się zacierają a jak ktoś jeszcze wymienia interwał później niż 10 tyś i to na 5w30 o kiepskich parametrach to koniec panewek już blisko
Nie słuchać ASO bo to tylko normy eco,start stop spalanie o 0,5 l/100km (2zł osczedności) a remont czy wymiana silnika to z 15 tyś zł.gdzie tu panowie logika oszczędności nie powiem już o nerwach i stresie z tym związanym.[/size]
umbro pisze: 10 lip 2019, 11:51 Hey,
Przed zakupem sprawdź dwie rzeczy:

1. Światła - na tyle na pewno nie ma przeciwmgielnego. Generalnie prostą przeróbką u elektryka można sobie takie światło zrobić.
2. Jest pewna szansa, że trafisz na sztukę z felernym silnikiem: https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2017/R ... 4-2355.PDF
2% aut miało problemy - były wzywane na akcje serwisową.Tego się nie bój za bardzo bo prawdopodobieństwo, że na taki trafisz jest bardzo małe - sprawdź czy przeszedł akcje serwisową to będziesz na 100% pewny , a jeśli nie przeszedł to w zasadzie dalej to niczego nie oznacza, po prostu właściciel nie pojechał na inspekcje. Można przed zakupem zlać olej i zobaczyć czy pływają w nim opiłki metalu. Wada z tego co mi wiadomo wychodziła względnie szybko w młodych rocznikach, natomiast warto to sprawdzić bo wymiana silnika według relacji jednego z forumowiczów to coś pod 14-18 tys zł.


To są dwie rzeczy, na które na pewno zwróć uwagę. Na temat samego samochodu wypowiadałem się już kilka razy - uważam, że zdecydowanie wart uwagi. Używam od dwóch lat i jestem bardzo zadowolony. Nic się nie psuje, serwis auta 1/3 tego co BMW, 1/2 Audi (jeśli chodzi o hamulce , bo tylko to robiłem)- jest naprawdę dobrze. Auto zwraca na siebie uwagę, rewelacyjnie przyśpiesza, generalnie w dalszym ciągu rzadkie auto na naszych drogach. W pakiecie SXL-a od producenta są dołączone bardzo fajnie wyglądające chromowane felgi 18" - naprawdę robią robotę jeśli chodzi o aspekt wizualny.

Spalanie oscyluje między 8,5 - 13 L / 100km
Na suchym z oponami premium robi 6sec do setki.


Po zakupie obowiązkowo dwie rzeczy do zrobienia:
olej - 5w30 ACEA A5/B5 co 8-10 tys km (polecam co 7-8 )
Olej w skrzyni biegów - do wymiany. - co 60 tys km, natomiast jeśli olej nie był wcześniej wymieniany , a przebieg jest duży to mój serwis zalecił kolejną wymianę po dwóch latach lub 30 tys km. Potem interwał można zwiększyć do 60 tys.

Polecam SXL-a - jestem bardzo zadowolony. Jakbyś miał jeszcze pytania to pisz.
bubos17
Posty: 15
Rejestracja: 01 cze 2020, 19:04
model samochodu: Kia optima SXL

Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM

Post autor: bubos17 »

Samochód bardzo ładny,wygodny, dobrze przyśpiesza, bezawaryjny jeżeli się wymienia na czas olej. :D
Wyposażenie SXL radary, aktywny tempomat, fotele wentylowane .podgrzewane tył,grzana kierownica, szyba przód,szyberdach, nagłośnienie , kamery 360 i wiele inny za tą kasę o niemiec dużo dużo droższy.
Gregi33
Posty: 1
Rejestracja: 16 lis 2021, 12:15

Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM

Post autor: Gregi33 »

Też zastanawiam się nad tą Optima z USA, ale zastanawia mnie to, czy elementy nadwozia nasze europejskie będą pasować do auta ze stanów? Drzwi nadkola osłona progów? Dzwoniłem do ASO nie są w stanie mi jednoznacznie odpowiedzieć po podaniu vinu amerykanca cena strasznie z kosmosu i czas oczekiwania ponad 6 miesięcy. :/
Marek_b
Posty: 12
Rejestracja: 30 wrz 2021, 14:23
model samochodu: KIA OPTIMA SX

Re: Optima SXL 2.0 T-GDI 245KM

Post autor: Marek_b »

Nie ma się co zastanawiać tylko realizować swoje projekty ;) Ja właśnie skończyłem swoją (2015 SX) wszystko do naprawy kupiłem (w kolor!) na znanym portalu aukcyjnym. Zrobiłem na razie 100km ale już banan na twarzy jest :D *co do aso - tam w większości pracują jeszcze ludzie z poprzedniej epoki (mam na myśli mentalność). Czasy się zmieniły. Dzisiaj nie tylko jest sporo firm które ściągną dla Ciebie cokolwiek z drugiego końca świata, ale też w większości możesz to zrobić sam, bez pośredników. Wystarczy j. angielski i karta płatnicza.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”