Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
180km, silnik doladowny i napęd na przód - dla mnie żadne zaskoczenie, że pojawiają się problemy z trakcją. Optima w wersji M i L ma opony 215 a to nie jest szeroko. Sportage po dodaniu gazu zachowuje się pewnie jak wodolot - przód idzie w górę i odciąża przednia oś.
Dziwi mnie trochę upatrywanie problemu w dyferencjale - ten przecież tak jak w każdym innym zwykłym samochodzie jest w pełni otwarty, czyli moment idzie tam gdzie jest najmniejszy opór. Jak jedno koło straci trakcje to cała para idzie w gwizdek. Normalne.
Jedynie co może temu zapobiec to elektronika (układ ASC), która przyhamuje koło które ucieka. Może to właśnie działa kiepsko w KIA?
Dziwi mnie trochę upatrywanie problemu w dyferencjale - ten przecież tak jak w każdym innym zwykłym samochodzie jest w pełni otwarty, czyli moment idzie tam gdzie jest najmniejszy opór. Jak jedno koło straci trakcje to cała para idzie w gwizdek. Normalne.
Jedynie co może temu zapobiec to elektronika (układ ASC), która przyhamuje koło które ucieka. Może to właśnie działa kiepsko w KIA?
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 maja 2019, 19:02
- model samochodu: Sportage 1,6 T-GDI > X-Ceed 1,6 T-GDI
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
TCS - System kontroli trakcji prawdopodobnie jest taki sam w zarówno w Optimie jak i w Sportku stąd moje obawy, że chyba coś tu jednak jest skopane - bo Pertyn o tym też wspomniał. System działa tak, że przy uślizgu kół komputer odejmuje moc z silnika - i tak się dzieje na bardzo śliskiej nawierzchni np. na śniegu. Natomiast na asfalcie każde mocniejsze naciśnięcie gazu na drugim biegu kończy się dymem z pod opon, i to nie jest mały uślizg to jest palenie gumy - tak chyba nie powinno być - TCS powinien zadziałać. Obawiam się, że masz rację - ten system jest mało dopracowany, a mi głównie chodzi mi o opony - bo są drogie. Nadmienię, że Proceed 204 KM- w ogóle nie ma tego problemu - choć tam chyba jest mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu. Rozmawiałem z właścicielem Optimy GT (250 KM) z Katowic i o dziwo on mówi, że nie zna tego problemu . We wtorek dokonam jazdy próbnej Optimą GT-Line i zobaczę jak tam trakcja sobie radzi z przyspieszaniem. Nie mniej zgłoszę problem - zobaczymy co powiedzą:) Pozdrawiam;
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Sądzę, że Optima GT ma jednak trochę inaczej to zestrojone - w końcu zawieszenie też jest odrobinę inne. Ja w każdym razie nie odczuwam dyskomfortu.
Optima GT (2018)
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Na jeździe próbnej robiłem test gaz w podłogę od zera (gt line) i nie zauważyłem aby paliła gumę, raczej żwawo szła do przodu, ale to tylko spostrzeżenia laika... nie pamiętam nawet jaki był tryb, auto albo normal.
Prawie Kia Optima 1.6 T-GDI 7DTC GT Line...
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Czytam te wasze komentarze i tak się zastanawiam gdzie wy w Polsce macie możliwość takiej jazdy jak opisujecie
A tak całkiem na poważnie to przecież w wersji GT szerokość kapcia to 235mm, więc problemu być nie powinno. Ja swoją optimą zrobiłem 6500km, na początku miałem zimówki nokiany wr d4 teraz letnie kumho, które dostałem z autem w rozmiarze 215/60r16 i nie zdarzyło mi się spalić nim kapcia na 2 biegu, co więcej chyba ani razu mi nie zaboksował (mówimy o suchej nawierzchni), a parę razy zdarzyło mi się ruszać spod świateł w trybie sport.
A tak całkiem na poważnie to przecież w wersji GT szerokość kapcia to 235mm, więc problemu być nie powinno. Ja swoją optimą zrobiłem 6500km, na początku miałem zimówki nokiany wr d4 teraz letnie kumho, które dostałem z autem w rozmiarze 215/60r16 i nie zdarzyło mi się spalić nim kapcia na 2 biegu, co więcej chyba ani razu mi nie zaboksował (mówimy o suchej nawierzchni), a parę razy zdarzyło mi się ruszać spod świateł w trybie sport.
W salonie dostałem informację, że mam zalewać tylko 95 i nie kombinować z 98 czy 100.Z tym silnikiem jest w sumie fajnie - chcesz więcej mocy zalewasz 98, albo 100 oktan i naprawdę czuć różnicę. Obecnie jakieś 30 tysięcy kilometrów tylko na 98.
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
GTLine i GT (obie w SW) nie mają żadnego problemu z trakcją i uślizgiem kół (oczywiście w ramach rozsądnego prowadzenia).
A z większą mocą na 98 to bzdurka bo bez odpowiedniego strojenia 98 nie daje nic poza mniejszym ryzykiem spalania stukowego które nie występuje bez agresywnego strojenia Czyli w tak w dużym skrócie 98 nie daje więcej mocy, tylko pozwala uzyskać z auta więcej mocy (przy odpowiednich modyfikacjach) zmniejszając ryzyko spalania stukowego i awarii, teoretycznie w silniku zestrojonym na 95 zastosowanie 98 może spowodować nawet bardzo delikatny spadek mocy
A z większą mocą na 98 to bzdurka bo bez odpowiedniego strojenia 98 nie daje nic poza mniejszym ryzykiem spalania stukowego które nie występuje bez agresywnego strojenia Czyli w tak w dużym skrócie 98 nie daje więcej mocy, tylko pozwala uzyskać z auta więcej mocy (przy odpowiednich modyfikacjach) zmniejszając ryzyko spalania stukowego i awarii, teoretycznie w silniku zestrojonym na 95 zastosowanie 98 może spowodować nawet bardzo delikatny spadek mocy
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 15 lut 2019, 19:24
- model samochodu: optima św 2019, 1.6 GDI gt-line, "full"
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Nie wiem jak Wy jezdzicie, ale ja przez 4 miesiace nie mialem ani razu uslizgu kól przednich. Wydaję mi się że przy normalnej/dynamicznej jeździe nie ma tego efektu.
Może gdyby ktoś z premedytacją jeździł tylko po to aby koła mu buksowały... ale wtedy prawie kazde auto mu się uślizgnie
Gumy to: 235/45 Michelin Sport 3
Może gdyby ktoś z premedytacją jeździł tylko po to aby koła mu buksowały... ale wtedy prawie kazde auto mu się uślizgnie
Gumy to: 235/45 Michelin Sport 3
Optima SW (MY19) 1.6 GDI GT- Line, tzw. FULL
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
A jak wygląda kwestia trakcji w OPTIMA M/L z oponami 215/55 R17 (dokładnie wersja SW)?
Bo taką mam zamówioną i czułbym się spokojniej jakby ktoś powiedział że 215/55 też dają radę
Bo taką mam zamówioną i czułbym się spokojniej jakby ktoś powiedział że 215/55 też dają radę
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Mam M'ke i na zimówkach nokianach wr d4 i letnich kumho z salonu ani razu mi się nic nie poślizgnęło. Automat bardzo szybko zmienia pierwsze 2 biegi w trybie D na comforcie. Wiele razy startowałem spod świateł na sporcie i nie zdarzyło mi się. Z resztą najbardziej w ciry dostają wszystkie elementy przy tak dynamicznych startach. Poza tym to jest KIA, nie audi w RS czy bmw w M pakiecie
W sedno.
-
- Posty: 60
- Rejestracja: 17 maja 2019, 16:54
- model samochodu: był Ceed 1 jest Optima SW 2.0 CVVL SW
Re: Optima 1.6 T-GDI 180km + 7DCT - recenzje, spalanie, osiagi
Masakracja. Nie wiem co robić. Dzisiaj jeździłem 1.6 T L-ka. Wrażenia super. Dynamika i cisza w środku.
Muszę zmienić auto (mój ceed ma już 10 lat) Chce kupić białe kombi- to wiem na pewno - mam jednak wielki dylemat. Z jednej strony przyjemność z jazdy (automat i turbo) z drugiej myśl że kupuje prawdopodobnie auto na dłuższy okres i wszystkie nowinki które czynią jazdę tak przyjemna za parę lat mogą przyczynić się do sporych wydatków (turbo, filtr cząstek, dwumasa)
Zaczynam się zastanawiać czy nie wziąść 2litrowego wolnossacego. Dynamika słabsza - brak chyba teraz automatu dla tego silnika - ale chyba duzo wiekszy spokoj w przyszlosci.
Kurła - trudne sprawy
Muszę zmienić auto (mój ceed ma już 10 lat) Chce kupić białe kombi- to wiem na pewno - mam jednak wielki dylemat. Z jednej strony przyjemność z jazdy (automat i turbo) z drugiej myśl że kupuje prawdopodobnie auto na dłuższy okres i wszystkie nowinki które czynią jazdę tak przyjemna za parę lat mogą przyczynić się do sporych wydatków (turbo, filtr cząstek, dwumasa)
Zaczynam się zastanawiać czy nie wziąść 2litrowego wolnossacego. Dynamika słabsza - brak chyba teraz automatu dla tego silnika - ale chyba duzo wiekszy spokoj w przyszlosci.
Kurła - trudne sprawy