Jak uruchamia się ten tryb w pełni manualny? Szukałem w instrukcji i nie wiem :/ lewarek do zmiany jakoś się specjalnie ustawia? Jeżdżę xceed po Krakowie i zauważyłem ten sam problem, 3 lub 4 bieg przy hamowaniu na 35kmh, drugi bieg ledwo po ruszeniu...Sosen pisze: ↑22 sty 2022, 18:52Ewentualnie tryb sport?Box pisze: ↑22 sty 2022, 15:13 Z własnych obserwacji potwierdzam.
W ProCeed 1.6 204km spalanie w korkach jest na poziomie 12/13L auto się męczy, skrzynia też. Czasami jadąc 5km/h wrzuca II bieg, w normalnej skrzyni manualnej, człowiek nie wrzuca 2ki przy takiej prędkości.
W trybie normal jest ustawiona na maksymalne obniżenie obrotów silnika, wrzuca np. IV przy 35km...raczej nie jest to zdrowe i dla skrzyni i silnika.
Wyjściem jest przejście z pełnego automatu na manuala, np. na łopatki do 20km/h operuję tylko gazem bez zmiany biegu do Krakowskich korków idealne.
Inna sprawa, że ten tryb ma dawać frajdę z szybkiej jazdy (zmiana biegów łopatkami) jak widać jest przydatny także w korkach.
Jakieś problemy z 7DCT?
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Albo ruszasz łopatką wtedy automatycznie wchodzisz w tryb manulany albo jak masz na drive to lewarek do siebie i wtedy góra to wyższy bieg w dół niższy.bartez94 pisze: ↑23 sty 2022, 08:42Jak uruchamia się ten tryb w pełni manualny? Szukałem w instrukcji i nie wiem :/ lewarek do zmiany jakoś się specjalnie ustawia? Jeżdżę xceed po Krakowie i zauważyłem ten sam problem, 3 lub 4 bieg przy hamowaniu na 35kmh, drugi bieg ledwo po ruszeniu...Sosen pisze: ↑22 sty 2022, 18:52Ewentualnie tryb sport?Box pisze: ↑22 sty 2022, 15:13 Z własnych obserwacji potwierdzam.
W ProCeed 1.6 204km spalanie w korkach jest na poziomie 12/13L auto się męczy, skrzynia też. Czasami jadąc 5km/h wrzuca II bieg, w normalnej skrzyni manualnej, człowiek nie wrzuca 2ki przy takiej prędkości.
W trybie normal jest ustawiona na maksymalne obniżenie obrotów silnika, wrzuca np. IV przy 35km...raczej nie jest to zdrowe i dla skrzyni i silnika.
Wyjściem jest przejście z pełnego automatu na manuala, np. na łopatki do 20km/h operuję tylko gazem bez zmiany biegu do Krakowskich korków idealne.
Inna sprawa, że ten tryb ma dawać frajdę z szybkiej jazdy (zmiana biegów łopatkami) jak widać jest przydatny także w korkach.
Czytałeś instrukcję obsługi?
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 09 cze 2020, 11:54
- model samochodu: KIA CEED III SW 1.4 T-GDI BL2+AEB
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
nie miałem jeszcze okazji jeździć autem z automatyczną skrzynią biegów, w tym, dwusprzęgłową i planowałem następną Kię wziąć właśnie z taką skrzynią...ale po tym co czytam to chyba sobie odpuszczę...z założenia skrzynie tego rodzaju miałby chyba ułatwiać jazdę a wychodzi na to, że ją utrudniają...kierowca ma cały czas pilnować się, żeby jeździć w taki sposób aby nie szkodzić skrzyni i stosować więcej przykazań niż w manualu....poza tym ja jeżdżę głównie po mieście (Wrocław) więc jak piszecie nie byłby to najlepszy wybór...szkoda
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 23 cze 2021, 19:08
- model samochodu: Kia ceed sw
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Miałem Tipo w automacie zero problemów ,teraz kilka miesiecy mam ceeda sw w automacie ,poruszam się po polnych drogach ,miasto,korki,autostrada i tylko jezdzić ,wprawdzie mam tryb sport,i łopatki przy kierownicy ale nawet tego nie dotykałem bo po co jak automat sobie swietnie radzi w kazdych warunkach ,kupować a nie martwić się na zapas ,co tutaj myśleć żeby nie zaszkodzić skrzyni ,normalnie czy delikatna jazda czy ktoś z piskiem lubi skrzynia nic nie szarpie
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
olej wymieniałeś?
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Trzeba jeździć a nie martwić się co będzie, auta nie mają przejechane 200k km i bez gwarancji.
Gwarancja jest na 24msc albo 20k km. Jeżeli faktycznie jest wada fabryczna to wyskoczy w tym czasie.
Moja jazda w korku na łopatki (manual góra, dół) to też zabawa mam technologię to korzystam a że się w przydaje do wolnej jazdy to super.
Inna sprawa, kupując auto full trzeba korzystać z dobrodziejstwa inwentarza
Czy korzystaliście już ze wszystkiego co auto wam oferuje ?
Mam przejechane 4k km i jeszcze zostało mi do sprawdzenia ze wszystkich bajerów automatyczne parkowanie...ale w krakowie jak znajdę miejsce, które jest na wagę złota to trzeba działać szybko, dlatego z tej opcji skorzystam gdzieś na mało uczęszczanym sklepowym parkingu
Gwarancja jest na 24msc albo 20k km. Jeżeli faktycznie jest wada fabryczna to wyskoczy w tym czasie.
Moja jazda w korku na łopatki (manual góra, dół) to też zabawa mam technologię to korzystam a że się w przydaje do wolnej jazdy to super.
Inna sprawa, kupując auto full trzeba korzystać z dobrodziejstwa inwentarza
Czy korzystaliście już ze wszystkiego co auto wam oferuje ?
Mam przejechane 4k km i jeszcze zostało mi do sprawdzenia ze wszystkich bajerów automatyczne parkowanie...ale w krakowie jak znajdę miejsce, które jest na wagę złota to trzeba działać szybko, dlatego z tej opcji skorzystam gdzieś na mało uczęszczanym sklepowym parkingu
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
nie popadajmy w skrajności, auto z 7dct jest stworzone do autostrad i tras, ale również radzi sobie w mieście. Jedyne nie brałbym tego auta do tyrania na codzienny dojazd do pracy w 10km korkach w warszawie, od tego są inne auta a najlepszy rower. Każde auto oprócz hybrydy męczy się jeżeli układ nie jest zesprzęglonywroceed pisze: ↑23 sty 2022, 15:59 nie miałem jeszcze okazji jeździć autem z automatyczną skrzynią biegów, w tym, dwusprzęgłową i planowałem następną Kię wziąć właśnie z taką skrzynią...ale po tym co czytam to chyba sobie odpuszczę...z założenia skrzynie tego rodzaju miałby chyba ułatwiać jazdę a wychodzi na to, że ją utrudniają...kierowca ma cały czas pilnować się, żeby jeździć w taki sposób aby nie szkodzić skrzyni i stosować więcej przykazań niż w manualu....poza tym ja jeżdżę głównie po mieście (Wrocław) więc jak piszecie nie byłby to najlepszy wybór...szkoda
Po co ci jedynie do miasta tak dobre auto z takim przyspieszeniem automatem i bajerami skoro szkoda na benzyne i szkoda na sprzęgła? Panda w gazie jest najlepsza Szczerze to ta KIA oferuje najwięcej na trasie i przy sportowej jezdzie w trybie sport robi niezłe bęcki
Ostatnio zmieniony 24 sty 2022, 14:07 przez lethaljelly, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
I co z tego? Komputer wie lepiej jakie obroty dobrać, skoro silnik nie wibruje ani nie dudni to znaczy że jest ok. Jeżeli jedzie bez obciążenia (odpuszczony gaz) to i 1000rpm jest dobre
Żaden czlowiek nie zmienia tak dobrze biegów jak ten automat, w trakcie używania auta zauważam coraz to bardziej skomplikowane algorytmy jak np wczesna redukcja na jedynkę gdy turlamy sie pod góre i to zrobiona mega płynnie przez automat! Gdy jadąc z górki nacisniemy mocniej hamulec auto wchodzi w tryb hamowania silnikiem i hamuje dopóki gazu nie dodam
Fakt auto czasami w korkach jedzie na półsprzęgle na dwójce ale przypominam że biegi są krótkie, tutaj dwójka w 7dct jest prawie jak jedynka w innych autach, a jak jest lekka górka to tego nie zrobi. Ktoś musiał policzyć że to lepsze niż wachlowanie biegami
Ja jestem mega zadowolony z działania automatu w TEJ KLASIE. a z przyciskiem sport to już w ogóle miód na uszy przy redukcjach przy hamowaniu
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
- model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT
Re: Jakieś problemy z 7DCT?
Ja zamówiłem ceeda jako uniwersalne auto rodzinne.
Roczny przebieg ok 18kkm z czego 2/3 Warszawa ale na szczęście rzadko wpadam w korki, 1/3 autostrady i ekspresówki (stąd pomysł aktywnego tempomatu).
Z tego co piszecie to mam nadzieje że będzie komfortowo i bez problemów
Roczny przebieg ok 18kkm z czego 2/3 Warszawa ale na szczęście rzadko wpadam w korki, 1/3 autostrady i ekspresówki (stąd pomysł aktywnego tempomatu).
Z tego co piszecie to mam nadzieje że będzie komfortowo i bez problemów