Jakieś problemy z 7DCT?

forum użytkowników modelu Ceed
bartez94
Posty: 20
Rejestracja: 24 wrz 2021, 18:47

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: bartez94 »

Sosen pisze: 22 sty 2022, 18:52
Box pisze: 22 sty 2022, 15:13 Z własnych obserwacji potwierdzam.

W ProCeed 1.6 204km spalanie w korkach jest na poziomie 12/13L auto się męczy, skrzynia też. Czasami jadąc 5km/h wrzuca II bieg, w normalnej skrzyni manualnej, człowiek nie wrzuca 2ki przy takiej prędkości.

W trybie normal jest ustawiona na maksymalne obniżenie obrotów silnika, wrzuca np. IV przy 35km...raczej nie jest to zdrowe i dla skrzyni i silnika.

Wyjściem jest przejście z pełnego automatu na manuala, np. na łopatki do 20km/h operuję tylko gazem bez zmiany biegu do Krakowskich korków idealne.

Inna sprawa, że ten tryb ma dawać frajdę z szybkiej jazdy (zmiana biegów łopatkami) jak widać jest przydatny także w korkach.
Ewentualnie tryb sport?
Jak uruchamia się ten tryb w pełni manualny? Szukałem w instrukcji i nie wiem :/ lewarek do zmiany jakoś się specjalnie ustawia? Jeżdżę xceed po Krakowie i zauważyłem ten sam problem, 3 lub 4 bieg przy hamowaniu na 35kmh, drugi bieg ledwo po ruszeniu...
Sosen
Posty: 81
Rejestracja: 26 lis 2021, 22:12
model samochodu: Ceed SW 2022

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Sosen »

bartez94 pisze: 23 sty 2022, 08:42
Sosen pisze: 22 sty 2022, 18:52
Box pisze: 22 sty 2022, 15:13 Z własnych obserwacji potwierdzam.

W ProCeed 1.6 204km spalanie w korkach jest na poziomie 12/13L auto się męczy, skrzynia też. Czasami jadąc 5km/h wrzuca II bieg, w normalnej skrzyni manualnej, człowiek nie wrzuca 2ki przy takiej prędkości.

W trybie normal jest ustawiona na maksymalne obniżenie obrotów silnika, wrzuca np. IV przy 35km...raczej nie jest to zdrowe i dla skrzyni i silnika.

Wyjściem jest przejście z pełnego automatu na manuala, np. na łopatki do 20km/h operuję tylko gazem bez zmiany biegu do Krakowskich korków idealne.

Inna sprawa, że ten tryb ma dawać frajdę z szybkiej jazdy (zmiana biegów łopatkami) jak widać jest przydatny także w korkach.
Ewentualnie tryb sport?
Jak uruchamia się ten tryb w pełni manualny? Szukałem w instrukcji i nie wiem :/ lewarek do zmiany jakoś się specjalnie ustawia? Jeżdżę xceed po Krakowie i zauważyłem ten sam problem, 3 lub 4 bieg przy hamowaniu na 35kmh, drugi bieg ledwo po ruszeniu...
Albo ruszasz łopatką wtedy automatycznie wchodzisz w tryb manulany albo jak masz na drive to lewarek do siebie i wtedy góra to wyższy bieg w dół niższy.

Czytałeś instrukcję obsługi?
wroceed
Posty: 71
Rejestracja: 09 cze 2020, 11:54
model samochodu: KIA CEED III SW 1.4 T-GDI BL2+AEB

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: wroceed »

nie miałem jeszcze okazji jeździć autem z automatyczną skrzynią biegów, w tym, dwusprzęgłową i planowałem następną Kię wziąć właśnie z taką skrzynią...ale po tym co czytam to chyba sobie odpuszczę...z założenia skrzynie tego rodzaju miałby chyba ułatwiać jazdę a wychodzi na to, że ją utrudniają...kierowca ma cały czas pilnować się, żeby jeździć w taki sposób aby nie szkodzić skrzyni i stosować więcej przykazań niż w manualu....poza tym ja jeżdżę głównie po mieście (Wrocław) więc jak piszecie nie byłby to najlepszy wybór...szkoda :(
tadzionowy
Posty: 42
Rejestracja: 23 cze 2021, 19:08
model samochodu: Kia ceed sw

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: tadzionowy »

Miałem Tipo w automacie zero problemów ,teraz kilka miesiecy mam ceeda sw w automacie ,poruszam się po polnych drogach ,miasto,korki,autostrada i tylko jezdzić ,wprawdzie mam tryb sport,i łopatki przy kierownicy ale nawet tego nie dotykałem bo po co jak automat sobie swietnie radzi w kazdych warunkach ,kupować a nie martwić się na zapas ,co tutaj myśleć żeby nie zaszkodzić skrzyni ,normalnie czy delikatna jazda czy ktoś z piskiem lubi skrzynia nic nie szarpie
AnonimKia
Posty: 64
Rejestracja: 17 sty 2022, 09:21
model samochodu: Kia Ceed MY22 - zamówiona

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: AnonimKia »

QRST pisze: 22 sty 2022, 23:15 Niestety tyle...
Niemniej jednak znam auta - Optima - które mają już ponad 200 tys najechane z tą skrzynią i bez problemów.
...
Dajecie auto drugiemu kierowcy np. żonie? To uświadomcie ich/je, że DCT to nie suszarka do włosów, którą wystarczy wcisnąć i ma działać.
olej wymieniałeś?
QRST
Posty: 103
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: QRST »

AnonimKia pisze: 24 sty 2022, 09:39
QRST pisze: 22 sty 2022, 23:15 Niestety tyle...
Niemniej jednak znam auta - Optima - które mają już ponad 200 tys najechane z tą skrzynią i bez problemów.
...
Dajecie auto drugiemu kierowcy np. żonie? To uświadomcie ich/je, że DCT to nie suszarka do włosów, którą wystarczy wcisnąć i ma działać.
olej wymieniałeś?
Mam dopiero niecały tysiąc przebiegu :D Na pewno będę wymieniał ale nie później niż przy 60 tys.
Mowa oczywiście o skrzyni.
Box
Posty: 129
Rejestracja: 28 wrz 2021, 20:57
model samochodu: KIA PROCEED GT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Box »

Trzeba jeździć a nie martwić się co będzie, auta nie mają przejechane 200k km i bez gwarancji.

Gwarancja jest na 24msc albo 20k km. Jeżeli faktycznie jest wada fabryczna to wyskoczy w tym czasie.

Moja jazda w korku na łopatki (manual góra, dół) to też zabawa 😀 mam technologię to korzystam a że się w przydaje do wolnej jazdy to super.

Inna sprawa, kupując auto full trzeba korzystać z dobrodziejstwa inwentarza 🙂

Czy korzystaliście już ze wszystkiego co auto wam oferuje ?

Mam przejechane 4k km i jeszcze zostało mi do sprawdzenia ze wszystkich bajerów automatyczne parkowanie...ale w krakowie jak znajdę miejsce, które jest na wagę złota to trzeba działać szybko, dlatego z tej opcji skorzystam gdzieś na mało uczęszczanym sklepowym parkingu 😎
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

wroceed pisze: 23 sty 2022, 15:59 nie miałem jeszcze okazji jeździć autem z automatyczną skrzynią biegów, w tym, dwusprzęgłową i planowałem następną Kię wziąć właśnie z taką skrzynią...ale po tym co czytam to chyba sobie odpuszczę...z założenia skrzynie tego rodzaju miałby chyba ułatwiać jazdę a wychodzi na to, że ją utrudniają...kierowca ma cały czas pilnować się, żeby jeździć w taki sposób aby nie szkodzić skrzyni i stosować więcej przykazań niż w manualu....poza tym ja jeżdżę głównie po mieście (Wrocław) więc jak piszecie nie byłby to najlepszy wybór...szkoda :(
nie popadajmy w skrajności, auto z 7dct jest stworzone do autostrad i tras, ale również radzi sobie w mieście. Jedyne nie brałbym tego auta do tyrania na codzienny dojazd do pracy w 10km korkach w warszawie, od tego są inne auta a najlepszy rower. Każde auto oprócz hybrydy męczy się jeżeli układ nie jest zesprzęglony

Po co ci jedynie do miasta tak dobre auto z takim przyspieszeniem automatem i bajerami skoro szkoda na benzyne i szkoda na sprzęgła? Panda w gazie jest najlepsza :) Szczerze to ta KIA oferuje najwięcej na trasie i przy sportowej jezdzie w trybie sport robi niezłe bęcki
Ostatnio zmieniony 24 sty 2022, 14:07 przez lethaljelly, łącznie zmieniany 3 razy.
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

bartez94 pisze: 23 sty 2022, 08:42 Jak uruchamia się ten tryb w pełni manualny? Szukałem w instrukcji i nie wiem :/ lewarek do zmiany jakoś się specjalnie ustawia? Jeżdżę xceed po Krakowie i zauważyłem ten sam problem, 3 lub 4 bieg przy hamowaniu na 35kmh, drugi bieg ledwo po ruszeniu...
I co z tego? Komputer wie lepiej jakie obroty dobrać, skoro silnik nie wibruje ani nie dudni to znaczy że jest ok. Jeżeli jedzie bez obciążenia (odpuszczony gaz) to i 1000rpm jest dobre
Żaden czlowiek nie zmienia tak dobrze biegów jak ten automat, w trakcie używania auta zauważam coraz to bardziej skomplikowane algorytmy jak np wczesna redukcja na jedynkę gdy turlamy sie pod góre i to zrobiona mega płynnie przez automat! Gdy jadąc z górki nacisniemy mocniej hamulec auto wchodzi w tryb hamowania silnikiem i hamuje dopóki gazu nie dodam

Fakt auto czasami w korkach jedzie na półsprzęgle na dwójce ale przypominam że biegi są krótkie, tutaj dwójka w 7dct jest prawie jak jedynka w innych autach, a jak jest lekka górka to tego nie zrobi. Ktoś musiał policzyć że to lepsze niż wachlowanie biegami

Ja jestem mega zadowolony z działania automatu w TEJ KLASIE. a z przyciskiem sport to już w ogóle miód na uszy przy redukcjach przy hamowaniu
PowerMario1978
Posty: 104
Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: PowerMario1978 »

Ja zamówiłem ceeda jako uniwersalne auto rodzinne.
Roczny przebieg ok 18kkm z czego 2/3 Warszawa ale na szczęście rzadko wpadam w korki, 1/3 autostrady i ekspresówki (stąd pomysł aktywnego tempomatu).
Z tego co piszecie to mam nadzieje że będzie komfortowo i bez problemów :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”