Jakieś problemy z 7DCT?

forum użytkowników modelu Ceed
wroceed
Posty: 72
Rejestracja: 09 cze 2020, 11:54
model samochodu: KIA CEED III SW 1.4 T-GDI BL2+AEB

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: wroceed »

Po co ci jedynie do miasta tak dobre auto z takim przyspieszeniem automatem i bajerami skoro szkoda na benzyne i szkoda na sprzęgła? Panda w gazie jest najlepsza :) Szczerze to ta KIA oferuje najwięcej na trasie i przy sportowej jezdzie w trybie sport robi niezłe bęcki
[/quote]

Kolego lethaljelly nie wiem czy to miało być śmieszne czy jaki było twój zamiar ale ci nie wyszło...gdzie ja pisałem, że szkoda mi na benzynę czy na sprzęgła? naucz się panować nad swoim komentarzem, bo za bardzo się podniecasz a nie rozumiesz treści i celu przekazu zawartego w postach innych forumowiczów
Fred.X
Posty: 365
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:38

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Fred.X »

lethaljelly pisze: 24 sty 2022, 13:57
wroceed pisze: 23 sty 2022, 15:59 nie miałem jeszcze okazji jeździć autem z automatyczną skrzynią biegów, w tym, dwusprzęgłową i planowałem następną Kię wziąć właśnie z taką skrzynią...ale po tym co czytam to chyba sobie odpuszczę...z założenia skrzynie tego rodzaju miałby chyba ułatwiać jazdę a wychodzi na to, że ją utrudniają...kierowca ma cały czas pilnować się, żeby jeździć w taki sposób aby nie szkodzić skrzyni i stosować więcej przykazań niż w manualu....poza tym ja jeżdżę głównie po mieście (Wrocław) więc jak piszecie nie byłby to najlepszy wybór...szkoda :(
nie popadajmy w skrajności, auto z 7dct jest stworzone do autostrad i tras, ale również radzi sobie w mieście. Jedyne nie brałbym tego auta do tyrania na codzienny dojazd do pracy w 10km korkach w warszawie, od tego są inne auta a najlepszy rower. Każde auto oprócz hybrydy męczy się jeżeli układ nie jest zesprzęglony

Po co ci jedynie do miasta tak dobre auto z takim przyspieszeniem automatem i bajerami skoro szkoda na benzyne i szkoda na sprzęgła? Panda w gazie jest najlepsza :) Szczerze to ta KIA oferuje najwięcej na trasie i przy sportowej jezdzie w trybie sport robi niezłe bęcki
A czym Ty tu się podniecasz ? wykastrowaną skrzynią ? wg Ciebie 9,3 do setki to jest petarda ???
Daydream
Posty: 56
Rejestracja: 21 sty 2021, 14:48

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Daydream »

Kolego @wroceed, myślę, że powinieneś wrzucić na luz i nie brać tak do siebie tego co czytasz na tym i jakimkolwiek innym forum ;) Wiem co mówię, przebrnąłem przez dziesiątki od 2008 roku wychowując się z nimi i zasada jest uniwersalna - każdy ma swój sposób wyrażania myśli, a każdą z nich warto traktować jako element układanki myśli z których sam sobie ułożysz wnioski 8-)

Od siebie dodam, że też jedyne co mnie wzbrania przed zamówieniem Ceeda GT to chyba właśnie kwestia tego, czy w dniach z przeważającym poruszaniem się po mieście warunki nie będą niekorzystne dla napędu i skrzyni.
Fred.X
Posty: 365
Rejestracja: 27 cze 2021, 09:38

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Fred.X »

Daydream pisze: 24 sty 2022, 20:01 Kolego @wroceed, myślę, że powinieneś wrzucić na luz i nie brać tak do siebie tego co czytasz na tym i jakimkolwiek innym forum ;) Wiem co mówię, przebrnąłem przez dziesiątki od 2008 roku wychowując się z nimi i zasada jest uniwersalna - każdy ma swój sposób wyrażania myśli, a każdą z nich warto traktować jako element układanki myśli z których sam sobie ułożysz wnioski 8-)

Od siebie dodam, że też jedyne co mnie wzbrania przed zamówieniem Ceeda GT to chyba właśnie kwestia tego, czy w dniach z przeważającym poruszaniem się po mieście warunki nie będą niekorzystne dla napędu i skrzyni.
Dlatego świadomie i z premedytacją zamówiłem Xceed z 6M/T , i po 7 tys km wiem ,że to był słuszny wybór, jeździłem automatem na jeździe testowej i niestety szału nie ma , więc nie wiem czym tu się zachwycać
tadzionowy
Posty: 42
Rejestracja: 23 cze 2021, 19:08
model samochodu: Kia ceed sw

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: tadzionowy »

Co tutaj ludzie wypisują że automat nie nadaje sie do miasta bo korki i ruszasz hamujesz i tak w kółko, właśnie ludzie kupują w automacie aby nie meczyć się w korkach zwykłą skrzynią , można powiedzieć że korki dla skrzyni manual i sprzegłą to też można wykonczyć sprzęgło po kilkunastu tyś kilmetrów
Box
Posty: 129
Rejestracja: 28 wrz 2021, 20:57
model samochodu: KIA PROCEED GT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Box »

Ta skrzynia jest bardzo dobra na trasie i to nie ma co dyskutować.

Rozpędzanie, płynne, dynamiczne 7 biegów, spalanie w ProCeed GT 204km na poziomie 9L - trasa.

Przyspieszenie 7.0 - 7,5s do 100km/h.
80-140km/h podobnie 7.0 - 8.0s

Ale nie ma dobrego auta do korków bo samochód ma jechać. Jazda 5km/h przez 10m, stop i tak przez kilometr lub więcej to udręka 😑 można tak jechać w pełnym automacie codziennie...wkur...się ja i auto.

Można też jechać bez autohold i tylko puszczać hamulec lub jest opcja manualna jedziemy sobie na 1-ce. Każdy znajdzie rozwiązanie dla siebie.

Trzecia opcja do tyrania w zimie sól + miasto + korek to autko za 2k np. Clio jak żona zostaje w domu biorę Renault-a przy prędkości 5km bez różnicy, radio gra ogrzewanie jest.
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

Dokładnie tak jak przedmówca, przemyśleć swoje wybory. Jazda do roboty codziennie, toczenie się w ewidentnym korku to nie jest dobre dla czegokolwiek. Z drugiej strony jak kogoś stać na tyranie nowego samochodu w korku przez najbliższe lata to co za problem że sprzęgła się wymieni? Przecież 12-15L spalanie w takich warunkach kilkukrotnie przebije koszt sprzęgieł więc można obskoczyć 7 patyków i zrobić

To auto (ceed hb 7dct) ma 8.0-8.4s do setki i to jest petarda w porównaniu do konkurencji w tej cenie, "wykastrowany" to jest każdy samochód tylko nie ceed w trybie sport

Tak wygląda start zimnym silnikiem w korkach spod pracy pod sklep:
Screenshot from 2022-01-24 20-59-24.png
Ostatnio zmieniony 24 sty 2022, 21:22 przez lethaljelly, łącznie zmieniany 1 raz.
Daydream
Posty: 56
Rejestracja: 21 sty 2021, 14:48

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Daydream »

Prawdą jest też to, że korki nie są dobre dla czegokolwiek - nawet mitycznie dostosowane do nich hybrydy gdy wyładuje się bateria i nie ma kiedy odzyskać energii kopcą tyle, że lepiej nie patrzeć na komputer, a przy tym są głośne przed podwyższone obroty silnika ;) Bardziej rozchodzi się tutaj o częste hamowanie i powolną jazdę - bo w takich warunkach przecież większość tutaj jeździ co najmniej kilka razy w tygodniu.


@ lethaljelly jaką masz wersję, silnik i MY?
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

Daydream pisze: 24 sty 2022, 21:01 @ lethaljelly jaką masz wersję, silnik i MY?
MY2022 1,5 T-GDI 160 koni i 7DCT. Wersja Business Line (bez plusa) hatchback + pakiet AEB
(z koniami mechanicznymi bym polemizował bo chyba idzie ociupinke lepiej niż 160. Przy 210kph po prostym jeszcze żwawo widać jak się rozpędza)
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lethaljelly »

wroceed pisze: 24 sty 2022, 18:59 Kolego lethaljelly nie wiem czy to miało być śmieszne czy jaki było twój zamiar ale ci nie wyszło...gdzie ja pisałem, że szkoda mi na benzynę czy na sprzęgła? naucz się panować nad swoim komentarzem, bo za bardzo się podniecasz a nie rozumiesz treści i celu przekazu zawartego w postach innych forumowiczów
Nic nie zwalnia cie totalnie z dbania o to jak jeździsz, automat to nie jest magik który pojedzie za Ciebie. Ale wystarczy kilka banalnych zasad lub uspokojenie się w korku (włączenie np AEB niech sie turla za ciebie) żeby przedłużyć życie sprzęgieł
Tak samo możemy przedłużyć życie silnika, niektórzy zajadą szybciej 3.2 V6 niż inni 1.0 ecoboost fiestę
To co tutaj przytaczamy to generalnie rozważania co fajniebybyło robić. Każdy chce wydatków jaknajrzadziej a i automat da się oszczędzać

W każdym razie moje ostateczne zdanie to: hydrokinetyk dużo więcej spali niż ceedowy 7dct przejeździ do wymiany sprzęgieł (o ile w ogóle taka nastąpi)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”