Radlik pisze: ↑19 sty 2022, 21:29
Mam od piątku i super
Kiedy Zamawiałeś? Jaki model?
16.10 KIA CEED SW BL+AEB
Kurde a ja zamawiałem 5.10 KIA CEED SW L+AEB i ani widu ani słychu.
No ale skoro u Ciebie już się pojawił temat, to też się spodziewam w niedługim czasie.
"Pisałem w pierwszej opinii, że skrzynia idealnie zestopniowana z silnikiem, dalej jest to prawdą, ale z czasem zauważyłem, że przy jeździe w korkach zaczyna delikatnie poszarpywać. Po zasięgnięciu informacji na forach i w serwisach, okazuje się, że skrzynie te mają pewną wadę fabryczną, mianowicie padające sprzęgła, które prędzej czy później są wymieniane na gwarancji. Najbardziej narażone są auta, które jeżdżą głównie po mieście. Ja w 80% jeżdżę po trasach i tam jest ok, może poza tym, że zaczyna trochę dłużej myśleć przy redukcji. Natomiast tryb "sport" robi swoje. "
Wcześniej czytałem podobne informacje o Kia Sportage czy Hyundai Tucson z 1.6 T-GDI, ale widać że z 1.5 też może być coś na rzeczy.
Ciekawe czy faktycznie tak chętnie wymieniają te sprzęgła na gwarancji
W ProCeed 1.6 204km spalanie w korkach jest na poziomie 12/13L auto się męczy, skrzynia też. Czasami jadąc 5km/h wrzuca II bieg, w normalnej skrzyni manualnej, człowiek nie wrzuca 2ki przy takiej prędkości.
W trybie normal jest ustawiona na maksymalne obniżenie obrotów silnika, wrzuca np. IV przy 35km...raczej nie jest to zdrowe i dla skrzyni i silnika.
Wyjściem jest przejście z pełnego automatu na manuala, np. na łopatki do 20km/h operuję tylko gazem bez zmiany biegu do Krakowskich korków idealne.
Inna sprawa, że ten tryb ma dawać frajdę z szybkiej jazdy (zmiana biegów łopatkami) jak widać jest przydatny także w korkach.
Box pisze: ↑22 sty 2022, 15:13
Z własnych obserwacji potwierdzam.
W ProCeed 1.6 204km spalanie w korkach jest na poziomie 12/13L auto się męczy, skrzynia też. Czasami jadąc 5km/h wrzuca II bieg, w normalnej skrzyni manualnej, człowiek nie wrzuca 2ki przy takiej prędkości.
W trybie normal jest ustawiona na maksymalne obniżenie obrotów silnika, wrzuca np. IV przy 35km...raczej nie jest to zdrowe i dla skrzyni i silnika.
Wyjściem jest przejście z pełnego automatu na manuala, np. na łopatki do 20km/h operuję tylko gazem bez zmiany biegu do Krakowskich korków idealne.
Inna sprawa, że ten tryb ma dawać frajdę z szybkiej jazdy (zmiana biegów łopatkami) jak widać jest przydatny także w korkach.
Ewentualnie tryb sport?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2022, 06:37 przez Sosen, łącznie zmieniany 1 raz.
Niepokojący komentarz wpadł mi w oko pod ostatnim testem nowego Sportage od Marka.
wypowiedz sie na temat gwarancji na sprzegla w dct7 w Kii (cos na wzor dsg) - suche sprzegla stosuja i gwarancji daja na nie 20 000 lub 2 lata... jak dla mnie to sa jaja i powinno sie to naglosnic. Inne marki nie stosuja takich cyrkow. Jeszcze bodajze niecaly rok temu nie bylo takiego zapisu i wymieniali sprzegla na gwarancji przy przebiegach rzędu 60 000, 80 000, od teraz juz nie... Wiem, ze byly wadliwe i niby je wzmocnili, ale jak tak to po co zmienili warunki gwarancji...
Niestety tyle...
Niemniej jednak znam auta - Optima - które mają już ponad 200 tys najechane z tą skrzynią i bez problemów.
Niewiele osób czyta instrukcje i pewnie jeszcze mniej stosuje się do wskazówek tam opisanych. Natomiast sporo osób traktuje DCT lub DSG jak zwykły automat co oczywiście jest szkodliwe. Polecam koniecznie zapoznać się z instrukcją i poradami dot. korzystania z dwusprzęgłowych skrzyń jak choćby tu: https://youtu.be/xfuf_mcG3Pg lub https://youtu.be/1cXzY3Iw14Q
Dajecie auto drugiemu kierowcy np. żonie? To uświadomcie ich/je, że DCT to nie suszarka do włosów, którą wystarczy wcisnąć i ma działać.