Jakieś problemy z 7DCT?

forum użytkowników modelu Ceed
michal3141
Posty: 77
Rejestracja: 23 wrz 2021, 23:56
model samochodu: KIA Ceed SW MY22 L+AEB 160 KM 7DCT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: michal3141 »

Radlik pisze: 20 sty 2022, 08:06
Sosen pisze: 19 sty 2022, 22:14
Radlik pisze: 19 sty 2022, 21:29 Mam od piątku i super 💪
Kiedy Zamawiałeś? Jaki model?
16.10 KIA CEED SW BL+AEB
Kurde a ja zamawiałem 5.10 KIA CEED SW L+AEB i ani widu ani słychu.
No ale skoro u Ciebie już się pojawił temat, to też się spodziewam w niedługim czasie.
PowerMario1978
Posty: 104
Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: PowerMario1978 »

Jak ostanio rozmawialem z roznymi dilerami to wyszscy mowili ze na obecne zamowienia czeka sie ok 6 miesiecy.
lonewind
Posty: 61
Rejestracja: 15 lis 2021, 23:41

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: lonewind »

Ja mam jakieś takie wrażenie, że BL i BLP jakoś tak szybciej z taśmy schodzą :D
Sosen
Posty: 81
Rejestracja: 26 lis 2021, 22:12
model samochodu: Ceed SW 2022

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Sosen »

lonewind pisze: 20 sty 2022, 14:32 Ja mam jakieś takie wrażenie, że BL i BLP jakoś tak szybciej z taśmy schodzą :D
A co oznaczają te skróty?
chemikalius
Posty: 49
Rejestracja: 15 lis 2021, 16:27
model samochodu: Ceed 3 SW 2022

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: chemikalius »

Sosen pisze: 20 sty 2022, 17:14
lonewind pisze: 20 sty 2022, 14:32 Ja mam jakieś takie wrażenie, że BL i BLP jakoś tak szybciej z taśmy schodzą :D
A co oznaczają te skróty?
Business line i business line plus. Mam taką nadzieję bo czek na bl :D
Ceed SW 1.5 7DCT Business Line + AEB Blue Flame zam.25.10.2021 anulowane przez kia.
PowerMario1978
Posty: 104
Rejestracja: 18 sty 2022, 12:35
model samochodu: Kia Ceed SW GTLine AEB 1.5 TGDI 6MT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: PowerMario1978 »

Znalazłem świeżą opinię na AutoCentrum:
https://www.autocentrum.pl/oceny/kia/ce ... y-i229168/

"Pisałem w pierwszej opinii, że skrzynia idealnie zestopniowana z silnikiem, dalej jest to prawdą, ale z czasem zauważyłem, że przy jeździe w korkach zaczyna delikatnie poszarpywać. Po zasięgnięciu informacji na forach i w serwisach, okazuje się, że skrzynie te mają pewną wadę fabryczną, mianowicie padające sprzęgła, które prędzej czy później są wymieniane na gwarancji. Najbardziej narażone są auta, które jeżdżą głównie po mieście. Ja w 80% jeżdżę po trasach i tam jest ok, może poza tym, że zaczyna trochę dłużej myśleć przy redukcji. Natomiast tryb "sport" robi swoje. "

Wcześniej czytałem podobne informacje o Kia Sportage czy Hyundai Tucson z 1.6 T-GDI, ale widać że z 1.5 też może być coś na rzeczy.
Ciekawe czy faktycznie tak chętnie wymieniają te sprzęgła na gwarancji :?:
Box
Posty: 129
Rejestracja: 28 wrz 2021, 20:57
model samochodu: KIA PROCEED GT

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Box »

Z własnych obserwacji potwierdzam.

W ProCeed 1.6 204km spalanie w korkach jest na poziomie 12/13L auto się męczy, skrzynia też. Czasami jadąc 5km/h wrzuca II bieg, w normalnej skrzyni manualnej, człowiek nie wrzuca 2ki przy takiej prędkości.

W trybie normal jest ustawiona na maksymalne obniżenie obrotów silnika, wrzuca np. IV przy 35km...raczej nie jest to zdrowe i dla skrzyni i silnika.

Wyjściem jest przejście z pełnego automatu na manuala, np. na łopatki do 20km/h operuję tylko gazem bez zmiany biegu do Krakowskich korków idealne.

Inna sprawa, że ten tryb ma dawać frajdę z szybkiej jazdy (zmiana biegów łopatkami) jak widać jest przydatny także w korkach.
Sosen
Posty: 81
Rejestracja: 26 lis 2021, 22:12
model samochodu: Ceed SW 2022

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Sosen »

Box pisze: 22 sty 2022, 15:13 Z własnych obserwacji potwierdzam.

W ProCeed 1.6 204km spalanie w korkach jest na poziomie 12/13L auto się męczy, skrzynia też. Czasami jadąc 5km/h wrzuca II bieg, w normalnej skrzyni manualnej, człowiek nie wrzuca 2ki przy takiej prędkości.

W trybie normal jest ustawiona na maksymalne obniżenie obrotów silnika, wrzuca np. IV przy 35km...raczej nie jest to zdrowe i dla skrzyni i silnika.

Wyjściem jest przejście z pełnego automatu na manuala, np. na łopatki do 20km/h operuję tylko gazem bez zmiany biegu do Krakowskich korków idealne.

Inna sprawa, że ten tryb ma dawać frajdę z szybkiej jazdy (zmiana biegów łopatkami) jak widać jest przydatny także w korkach.
Ewentualnie tryb sport?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2022, 06:37 przez Sosen, łącznie zmieniany 1 raz.
Daydream
Posty: 56
Rejestracja: 21 sty 2021, 14:48

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: Daydream »

Niepokojący komentarz wpadł mi w oko pod ostatnim testem nowego Sportage od Marka.
wypowiedz sie na temat gwarancji na sprzegla w dct7 w Kii (cos na wzor dsg) - suche sprzegla stosuja i gwarancji daja na nie 20 000 lub 2 lata... jak dla mnie to sa jaja i powinno sie to naglosnic. Inne marki nie stosuja takich cyrkow. Jeszcze bodajze niecaly rok temu nie bylo takiego zapisu i wymieniali sprzegla na gwarancji przy przebiegach rzędu 60 000, 80 000, od teraz juz nie... Wiem, ze byly wadliwe i niby je wzmocnili, ale jak tak to po co zmienili warunki gwarancji...
Ile w tym prawdy?
QRST
Posty: 103
Rejestracja: 04 wrz 2021, 10:53
model samochodu: XCEED 1.5 T-GDI 7DCT +AEB

Re: Jakieś problemy z 7DCT?

Post autor: QRST »

Niestety tyle...
Niemniej jednak znam auta - Optima - które mają już ponad 200 tys najechane z tą skrzynią i bez problemów.
Niewiele osób czyta instrukcje i pewnie jeszcze mniej stosuje się do wskazówek tam opisanych. Natomiast sporo osób traktuje DCT lub DSG jak zwykły automat co oczywiście jest szkodliwe. Polecam koniecznie zapoznać się z instrukcją i poradami dot. korzystania z dwusprzęgłowych skrzyń jak choćby tu:
https://youtu.be/xfuf_mcG3Pg lub https://youtu.be/1cXzY3Iw14Q
Dajecie auto drugiemu kierowcy np. żonie? To uświadomcie ich/je, że DCT to nie suszarka do włosów, którą wystarczy wcisnąć i ma działać.
Załączniki
20220122_231254-1.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”