Ceed MY2022 w finansowaniu
Ceed MY2022 w finansowaniu
Witajcie, zakładam wątek, bo nie znalazłem podobnego
O słynnym najlepszym finansowaniu zakupu VAG słyszałem wiele, testowałem zresztą na własnej skórze będąc o krok od zamówienia Octavii IV, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że szukam czegoś mniejszego. Do brzegu - jak wygląda w praktyce finansowanie u Kii? Na stronie jest dość obszernie opisany produkt o nazwie wynajmu długoterminowego, czy w praktyce to coś w rodzaju leasingu dla osób indywidualnych, czy może w detalach mniej korzystne? Można sobie próbować pomniejszyć ratę wkładem i zakładać inny limit kilometrów niż niedorzeczne 15k podane jako przykład na stronie?
Kia nie ma niestety na stronie kalkulatora, a bardzo mnie interesuje jak kształtowałaby się orientacyjnie rata za takiego Ceeda w top wariantach, te +/- 130 tysięcy. Wiem, że większość finansujących nowe auta to przedsiębiorcy, ale może znajdą się tutaj i ci, co sfinansowali Ceeda jako klienci indywidualni? Dajcie znać, może nie będę musiał zasypywać w salonie zbyt wieloma pytaniami A nuż, może się okaże, że jednak na tym polu VAG jest bezkonkurencyjny. Choć z nikłymi szansami na odbiór przed 2023 rokiem
O słynnym najlepszym finansowaniu zakupu VAG słyszałem wiele, testowałem zresztą na własnej skórze będąc o krok od zamówienia Octavii IV, ale ostatecznie doszedłem do wniosku, że szukam czegoś mniejszego. Do brzegu - jak wygląda w praktyce finansowanie u Kii? Na stronie jest dość obszernie opisany produkt o nazwie wynajmu długoterminowego, czy w praktyce to coś w rodzaju leasingu dla osób indywidualnych, czy może w detalach mniej korzystne? Można sobie próbować pomniejszyć ratę wkładem i zakładać inny limit kilometrów niż niedorzeczne 15k podane jako przykład na stronie?
Kia nie ma niestety na stronie kalkulatora, a bardzo mnie interesuje jak kształtowałaby się orientacyjnie rata za takiego Ceeda w top wariantach, te +/- 130 tysięcy. Wiem, że większość finansujących nowe auta to przedsiębiorcy, ale może znajdą się tutaj i ci, co sfinansowali Ceeda jako klienci indywidualni? Dajcie znać, może nie będę musiał zasypywać w salonie zbyt wieloma pytaniami A nuż, może się okaże, że jednak na tym polu VAG jest bezkonkurencyjny. Choć z nikłymi szansami na odbiór przed 2023 rokiem
Re: Ceed MY2022 w finansowaniu
Mam od 2 miesięcy Ceeda GT, przed zakupem rozważałem różne formy finansowania jako klient indywidualny, nie firma. Jeśli chodzi o Kia Smart Credit (czyli taki niby leasing konsumencki, jak zwał tak zwał) dużo zależy od wysokości wpłaty własnej, która można wybrać wedle uznania, ale tak naprawdę jest to dużo mniej opłacalne niż zwykły kredyt, o ile ma się znaczy wkład własny i planuje się jeździć autem dłużej niż 2, max 3 lata. Roczną ilość km również można wybierać.
W praktyce od strony formalnej, nie jest to coś takiego jak leasing na firmę ani najem, a kredyt z nierównym rozłożeniem rat. Przez okres finansowania płacisz małe raty, a ostatnia rata jest bardzo dużą ratą balonową np. 40-50 tys. Ostatnia ratę pokrywa się przez oddanie auta do salonu. Czyli nie jest to ani najem ani leasing, tylko taki dziwny twór.
Przy moich parametrach wyszło, że przez 3 lata z limitem 15k km rocznie na smart credit wydałbym 80-90% wartości auta, a następnie auto to musiał zwrócić do salonu lub wykupić za około 40tys, co biorąc pod uwagę fakt, że planuje autem jeździć minimum 5 lat było zupełnie nieopłacalne. Zdecydowałem się sfinansować cześć zakupu ze zwykłego kredytu.
Co do prawdziwego najmu długoterminowego, tej opcji nie rozważałem jakoś dogłębnie, więc nie mogę tu nic konkretnego doradzić. Na pewno przewagą jest duża wygoda, bo w zasadzie nic Cię nie interesuje, wynajmujesz i ma jeździć przez okres najmu. Z tego co pamiętam wynajmujesz samochód a wszystko za Ciebie załatwia kia, razem z dostarczeniem opon zimowych, felg, wymiana itp. Natomiast jest to sumarycznie najdroższa opcja.
Podsumowując IMHO Smart Credit nie ma żadnej przewagi nad zwykłym kredytem i jest w ogóle nieopłacalny, a najem "to zależy" od tego ile lat autem chcesz jeździć i czy zależy Ci na wygodzie czy na opłacalności.
W praktyce od strony formalnej, nie jest to coś takiego jak leasing na firmę ani najem, a kredyt z nierównym rozłożeniem rat. Przez okres finansowania płacisz małe raty, a ostatnia rata jest bardzo dużą ratą balonową np. 40-50 tys. Ostatnia ratę pokrywa się przez oddanie auta do salonu. Czyli nie jest to ani najem ani leasing, tylko taki dziwny twór.
Przy moich parametrach wyszło, że przez 3 lata z limitem 15k km rocznie na smart credit wydałbym 80-90% wartości auta, a następnie auto to musiał zwrócić do salonu lub wykupić za około 40tys, co biorąc pod uwagę fakt, że planuje autem jeździć minimum 5 lat było zupełnie nieopłacalne. Zdecydowałem się sfinansować cześć zakupu ze zwykłego kredytu.
Co do prawdziwego najmu długoterminowego, tej opcji nie rozważałem jakoś dogłębnie, więc nie mogę tu nic konkretnego doradzić. Na pewno przewagą jest duża wygoda, bo w zasadzie nic Cię nie interesuje, wynajmujesz i ma jeździć przez okres najmu. Z tego co pamiętam wynajmujesz samochód a wszystko za Ciebie załatwia kia, razem z dostarczeniem opon zimowych, felg, wymiana itp. Natomiast jest to sumarycznie najdroższa opcja.
Podsumowując IMHO Smart Credit nie ma żadnej przewagi nad zwykłym kredytem i jest w ogóle nieopłacalny, a najem "to zależy" od tego ile lat autem chcesz jeździć i czy zależy Ci na wygodzie czy na opłacalności.
Re: Ceed MY2022 w finansowaniu
Warto było czekać na taką odpowiedź - chapeau bas, takiego rozłożenia tematu na czynniki pierwsze potrzebowałem Droga, jaką poszedłeś, wydaje się sensowna, z czego u mnie jedyną niewiadomą przy tak dłuższym wiązaniu się z autem typu hatchback jest tylko pewna perspektywa powiększenia się rodziny w ciągu najbliższych 3 lat Wówczas chyba jednak to Smart Credit może być najbardziej sensowne.
Jeszcze jedno pytanie, jeżeli to za duża prywata to możesz napisać na PW - jakie parametry są w przypadku Twojego finansowania? Ciekawi mnie jak to się kształtuje pod kątem stosunku wysokości raty do wartości auta oraz okresu finansowania. Jak mniemam, pewnie w okolicach 130k Pozdrowienia.
Jeszcze jedno pytanie, jeżeli to za duża prywata to możesz napisać na PW - jakie parametry są w przypadku Twojego finansowania? Ciekawi mnie jak to się kształtuje pod kątem stosunku wysokości raty do wartości auta oraz okresu finansowania. Jak mniemam, pewnie w okolicach 130k Pozdrowienia.
Re: Ceed MY2022 w finansowaniu
U mnie wyszła rata ciut poniżej 1400zł, przez 3 lata za 41900zł kredytu (resztę wpłaciłem, jako wkład własny). Całość kredytu (prowizje, ubezpieczenia) wyszła coś koło 45500zł. To co jest na plus, to kredyt ma stałą stope oprocentowania, w związku z tym mam gwarancję wysokości raty do samego końca kredytu.
Z innych opcji to proponowali mi 3x33%, płatne teraz, za rok i za 2 lata. Natomiast w tej metodzie wychodziła największa prowizja, więc się na to nie zdecydowałem.
Ja bym odezwał się do salonu i poprosił o finansowanie, bo strasznie wszystko się zmienia w zależności od wpłaty własnej (chodzi tu głównie o prowizje).
Leasingu konsumenckiego nie sprawdzałem.
Z innych opcji to proponowali mi 3x33%, płatne teraz, za rok i za 2 lata. Natomiast w tej metodzie wychodziła największa prowizja, więc się na to nie zdecydowałem.
Ja bym odezwał się do salonu i poprosił o finansowanie, bo strasznie wszystko się zmienia w zależności od wpłaty własnej (chodzi tu głównie o prowizje).
Leasingu konsumenckiego nie sprawdzałem.
Re: Ceed MY2022 w finansowaniu
Z ciekawości jaki % prowizji przy 3x33? Też się zastanawiam między 3x33 a kredytem i o ile prowizji może wyjdzie więcej to cały koszt kredytu może być większy, tym bardziej że stopy mogą podnieść nim auto mi wyprodukują.
Re: Ceed MY2022 w finansowaniu
U mnie wychodzilo jako pierwsza wpłata 37k, a pozniej 2x32k, cena auta 92k. Z tego co mi mówili to o kredyt można się starać na 2 miesiące przed odbiorem, bo to jest maksymalny czas jaki obowiązuje promesa kredytowa, czy jak to się nazywa. Później trzeba starać się jeszcze raz i bank proponuje warunki jeszcze raz.
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Ceed MY2022 w finansowaniu
U mnie, (prosiłem o kalkulację 2 dni temu), wpłata własna 33,4%, prowizja od pozostałej kwoty 14% i to spłacane w dwóch równych ratach. Z kalkulacji, które otrzymałem ta była najmniej atrakcyjna.
Re: Ceed MY2022 w finansowaniu
Nie, żebym robił sobie reklamę, ale akurat pracuje w pośrednictwie finansowym- polecam się przejść do zwykłego banku i dostaniecie taniej, np. ING oprocentowanie około 8% a prowizję można mieć nawet 0% a nie 14
Kredyty w salonach z reguły są drogie, bo odbijają sobie przyznany rabat
Kredyty w salonach z reguły są drogie, bo odbijają sobie przyznany rabat
- shider
- Posty: 525
- Rejestracja: 24 lis 2021, 07:55
- model samochodu: CEED GT-Line MY22 1.5 T-GDI 7DCT AEB
Re: Ceed MY2022 w finansowaniu
Dla porównania inna kalkulacja z salonu (kredytuje BNP), która otrzymałem tydzień temu. Kredyt na 48 miesięcy z wpłatą własną na poziomie 50% - prowizja 2%, oprocentowanie stałe 6,89%. Z tego co pamiętam wysokość wpłaty nie zmieniała prowizji i oprocentowaniajaszczur pisze: ↑14 sty 2022, 07:39 Nie, żebym robił sobie reklamę, ale akurat pracuje w pośrednictwie finansowym- polecam się przejść do zwykłego banku i dostaniecie taniej, np. ING oprocentowanie około 8% a prowizję można mieć nawet 0% a nie 14
Kredyty w salonach z reguły są drogie, bo odbijają sobie przyznany rabat
Re: Ceed MY2022 w finansowaniu
Nikt nie podaje tutaj WIBORu przy jakim miał liczoną ofertę a to dość istotne w dzisiejszych czasach teraz około 2.37%