Podsumowanie usterek CEED3

forum użytkowników modelu Ceed
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: lethaljelly »

kubanos pisze: 17 paź 2021, 16:46 zestaw Forda i Kia Ceed... segment C... ford jest lepiej wygłuszony? :) mam rację? :) Kia odrobiła lekcje w Europie... ale jednak nie do końca:)
Nowy Focus się psuje, ma problem z automatami i dostawami aut oraz dostajemy 3-cylindrowe silniki które dudnią poniżej 2000rpm jakby chciały się wyrzygać.

Zestaw popularną nową Octavie 1.5tsi z Ceedem. Octavia jest spooooro głośniejsza przy przyspieszaniu i zawieszenie tak dobrze nie tłumi oraz infotainment jest tragiczny ledwo działa. O ile w ogóle trafisz na model który nie będzie stał w serwisie 50% czasu po odbiorze :)

Ceed to conajmniej przeciętny kompakt z bardzo dobrym 1.5t-gdi za dobrą cenę. Przynajmniej czuć wagę i dobre zawieszenie

Jakbym miał wymienic najwieksze problemy to w ogóle to nie będzie hałas tylko:
- cały tunel srodkowy w gównianym piano black + piano black na kierownicy
- nawiewy wiejące po rękach
- manualna regulacja wysokości świateł led i brak opcji lepszych swiateł
- grube lamelki od ogrzewania szyby które robią dziwny efekt świateł w nocy
- lane assist który jedyne do czego się nadaje to do wyłączenia po starcie silnika
Awatar użytkownika
bielaPL
Posty: 321
Rejestracja: 06 maja 2021, 14:20
model samochodu: Kia Ceed 3 SW 1.0 T-GDi (M) 120KM

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: bielaPL »

lethaljelly pisze: 17 paź 2021, 22:05 - nawiewy wiejące po rękach
- lane assist który jedyne do czego się nadaje to do wyłączenia po starcie silnika
z tymi dwoma sie w miarę zgodzę, z czego lane assist na autostradzie z tempomatem ok ale poza nią to mi przeszkadza, generalnie mam juz nawyk że przy odpalaniu wyłączam start stop i asystenta pasa.
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: lethaljelly »

bielaPL pisze: 18 paź 2021, 09:08 z tymi dwoma sie w miarę zgodzę, z czego lane assist na autostradzie z tempomatem ok ale poza nią to mi przeszkadza, generalnie mam juz nawyk że przy odpalaniu wyłączam start stop i asystenta pasa.
Z pakietu AEB mam taką "kierowniczkę" na przycisku na kierownicy i jak to kliknę to przejmuje za mnie stery totalnie na dobrych drogach krajowych lub autostradach. Powiem nawet że wręcz jedzie perfekcyjnie

Lane assist da sie zmienić tylko na wibrowanie że najeżdżasz na linie ale po restarcie auta ustawienie jest zapominane... Ktoś powinien za to pałą dostać
michal3141
Posty: 77
Rejestracja: 23 wrz 2021, 23:56
model samochodu: KIA Ceed SW MY22 L+AEB 160 KM 7DCT

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: michal3141 »

lethaljelly pisze: 18 paź 2021, 09:39
bielaPL pisze: 18 paź 2021, 09:08 z tymi dwoma sie w miarę zgodzę, z czego lane assist na autostradzie z tempomatem ok ale poza nią to mi przeszkadza, generalnie mam juz nawyk że przy odpalaniu wyłączam start stop i asystenta pasa.
Z pakietu AEB mam taką "kierowniczkę" na przycisku na kierownicy i jak to kliknę to przejmuje za mnie stery totalnie na dobrych drogach krajowych lub autostradach. Powiem nawet że wręcz jedzie perfekcyjnie

Lane assist da sie zmienić tylko na wibrowanie że najeżdżasz na linie ale po restarcie auta ustawienie jest zapominane... Ktoś powinien za to pałą dostać
A ta "kierowniczka" z AEB radzi sobie na drogach jednojezdniowych, gdzie jest linia podwójna ciągła lub przerywana rozdzielająca pasy w przeciwnych kierunkach, ale nie ma żadnej linii oddzielającej pobocze od jezdni?
Czyli ogólnie sytuacja, gdy granica pasa ruchu jest tylko z jednej strony.
W takiej sytuacji lane assist z AEB daje radę? Czy potrzebuje mieć zarówno z lewej i prawej strony żeby rozsądnie jechać?
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: lethaljelly »

Nie daje rady, działa trochę ale niestabilnie i nie daje pewności. Można jechać na włączonym ale juz aktywnie mu "pomagać" zeby nie wpakował się w krawężnik na zakręcie albo nie zgłupiał przy mijaniu skrzyżowania gdzie po obu stronach linie sie skończyły

Musi mieć jakiekolwiek linie po dwóch stronach żeby kierowca miał totalny chillout

Aczkolwiek z pakietu AEB odciąża wtedy tempomat adaptacyjny, zdarzy mi się nie tykać pedałów hamulca i przyspieszenia przez baardzo długi okres

Tak czy siak ten pakiet z czujnikami martwych stref jest wart każdego grosza z tych 4000zł w przeciwieństwie to cen i tego jak jeździ w innych markach. Bo pod tym względem najbardziej testowałem samochody

Jak mam do wyboru w navi trasa autostradą/ekspresówką/krajówką vs trasa na skróty to kosztem kilku minut wybieram zawsze lepsze drogi bo auto wtedy samo jedzie :D
michal3141
Posty: 77
Rejestracja: 23 wrz 2021, 23:56
model samochodu: KIA Ceed SW MY22 L+AEB 160 KM 7DCT

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: michal3141 »

lethaljelly pisze: 18 paź 2021, 18:38 Nie daje rady, działa trochę ale niestabilnie i nie daje pewności. Można jechać na włączonym ale juz aktywnie mu "pomagać" zeby nie wpakował się w krawężnik na zakręcie albo nie zgłupiał przy mijaniu skrzyżowania gdzie po obu stronach linie sie skończyły

Musi mieć jakiekolwiek linie po dwóch stronach żeby kierowca miał totalny chillout

Aczkolwiek z pakietu AEB odciąża wtedy tempomat adaptacyjny, zdarzy mi się nie tykać pedałów hamulca i przyspieszenia przez baardzo długi okres

Tak czy siak ten pakiet z czujnikami martwych stref jest wart każdego grosza z tych 4000zł w przeciwieństwie to cen i tego jak jeździ w innych markach. Bo pod tym względem najbardziej testowałem samochody

Jak mam do wyboru w navi trasa autostradą/ekspresówką/krajówką vs trasa na skróty to kosztem kilku minut wybieram zawsze lepsze drogi bo auto wtedy samo jedzie :D
Szkoda, że krawężników nie rozpoznaje i nie traktuje ich w taki sam sposób jak traktuje linie. To nie powinno być trudne dla AI, skoro ma komputer i kamerę...
Ogólnie powinna być taka funkcja: Nie rozpoznajesz prawej linii lub lewej to trzymaj się w bieżącej odległości od linii, którą rozpoznajesz.
Jestem pewny, że to się da czysto software'owo dorobić. A może tak to działa obecnie właśnie?
Hmm, a pytanie co jak ktoś narysowałby linię na chodniku równoległe do osi jezdni. Czy nie zgłupieje i nie spróbuje wyjechać na chodnik jeśli tego wymagałoby zajęcie środka "pasa"?

Poza tym zgadzam się, że to AEB to super opcja. W cenie 4000 zł na pewno wart każdego grosza.
lukobw
Posty: 155
Rejestracja: 22 wrz 2019, 18:09
model samochodu: KIA CEED III SW SPIRIT 7-DCT 1.4 T-GDI

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: lukobw »

Cześć, moje podsumowanie usterek po ok. 2,5 roku użytkowania modelu 1.4 T-GDI 7-DCT SPIRIT z 05.2019r.
Auto jest od nowości ze mna, kupione w niemieckim salonie.

1. Lusterko zewnętrzne od strony pasażera:
- data: 11.2019
- przebieg: ~16 000km
- objawy: trzeszczenie przy składaniu, fałszywe błędy martwego pola
2. Wydech końcowy:
- data: 07.2020
- przebieg: ~32 000km
- objawy: pierdzenie na biegu jałowym
3. Wydech końcowy (drugi raz ta sama usterka):
- data: 09.2021
- przebieg: ~55 000km
- objawy: pierdzenie na biegu jałowym
4. Uszczelniacz wału?
Poprawcie, jeśli źle mówię - nr części 2113403000, na zdjęciu element zaznaczony na niebiesko
- data: 09.2021
- przebieg: ~55 000km
- objawy: wyciek oleju
Screenshot 2021-10-21 at 08.46.59.png

Wszystkie usterki usunięte w ramach gwarancji.

Oprócz tego:
- stukająca klapa/kanapa/choleraWieCo - wszelkie regulacje przynoszą minimalny efekt.
- odstająca klapka wlewu paliwa (jest na to akcja serwisowa, ale ja sobie poradziłem z tym sam).
- 'strzelający' szyberdach na wybojach.
- szurająca kierownica - zgłoszone w serwisie ponad miesiąc temu, czekam aż mnie łaskawie zaprosza na naprawę.

Naprawa-ciekawostka, nieco jako przestroga: kuna wyżarła wąż od intercoolera po pól roku użytkowania auta wiec polecam zaopatrzyć się w jakiś odstraszacz przy zakupie nowego, świeżutkiego, pachnącego domieszkami naturalnymi samochodu (koszt naprawy ok. 1300zl)...

Dla tych co doczytali do końca - obecnie są dwie akcje serwisowe(przynajmniej w Niemczech):
1. 210S25 - ważna do 2023.09.26 - stuki w skrzyni biegów przy starcie z miejsca i redukcji biegów(wymiana oleju w skrzyni DCT).
2. 210S31 - ważna do 2023.12.21 - odstająca klapka wlewu paliwa(regulacja rury wlewu paliwa).

Obie akcje są na wyraźne polecenie klienta - nikt nie będzie was zapraszał na naprawy dopóki sami nie zgłosicie, że takowy problem istnieje.
elmer84
Posty: 134
Rejestracja: 11 mar 2021, 22:05
model samochodu: Kia ceed III 1.0 120km M manual

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: elmer84 »

Z klapką paliwa poradziłem sobie sam. U mnie wystarczyło docisnąć korek wlewy paliwa i wtedy tak jakby rura się obniżyła. Obecnie problem już od miesiąca nie występuje. Ale dzięki za info jak się pojawi ponownie odwiedzę ASO

Jaki środek polecacie na kuny? Przydałby się też jakiś na koty wchodzące w zimę pod maskę
caketoy564
Posty: 26
Rejestracja: 26 paź 2021, 19:54
model samochodu: Cee'd GT MY22

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: caketoy564 »

Czy u Was też nadkola z przodu nie zasłaniają 1/4 blachy za nadkolem? To miejsce będzie korodowało najszybciej po uderzeniach kamieni
lukobw
Posty: 155
Rejestracja: 22 wrz 2019, 18:09
model samochodu: KIA CEED III SW SPIRIT 7-DCT 1.4 T-GDI

Re: Podsumowanie usterek CEED3

Post autor: lukobw »

elmer84 pisze: 23 paź 2021, 18:30 Jaki środek polecacie na kuny? Przydałby się też jakiś na koty wchodzące w zimę pod maskę
Jedyny, który działa w 100%.
E489074E-41C9-4C2A-9C65-B50AD405BC4F.png
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”