Ceed 2007 CRDI - świst z komory silnika przy przyspieszaniu

forum użytkowników modelu Ceed
jaggedmeister
Posty: 2
Rejestracja: 13 lip 2021, 16:53
model samochodu: CEED 2007 1.6 Crdi

Ceed 2007 CRDI - świst z komory silnika przy przyspieszaniu

Post autor: jaggedmeister »

Cześć i witam, to mój pierwszy post na forum :)

Użyłem funkcji "szukaj", ale pod hasłami "świst z komory silnika" i "świst z turbo" nie znalazłem niczego, co odpowiadało by mojemu problemowi... Otóż.
Półtorej roku temu zakupiłem starego Ceeda z 2007, 1.6 CRDI. Wersja holenderska. Jakieś 3 miechy temu, podczas przyspieszania (ale tylko na wbitym biegu i pod obciążeniem - tj. na "pełnym gazie") pojawił się świst połączony z harczeniem podobnym do startującego drona z okolic komory silnika/mniej więcej z tego miejsca, gdzie jest turbo.

Po pierwszej wizycie u mojego zaufanego mechanika: zaczął rozbierać to i owo szukając źródła hałasu, zanim zaproponował regenerację turbo (też chciałem "przyjanuszować" na kasie, więc a co tam, może będzie taniej.) Wymienił pasek klinowy, rolkę, i sprzęgiełko alternatora, które było zatarte (twierdził, że on czasem wydaje takie dźwięki). Nie pomogło, więc turbo poszło na regen.

Odbieram samochód od mechanika, i... Na początku zdawało mi się, że problem zniknął, jednak po paru dniach, po kilku mocniejszych "wdepnięciach" gazu problem pojawił się ponownie, ALE...

Turbo na pewno zregenerowali, gdyż zupełnie inaczej pracuje - jest ciszej, nie wydaje też takiego dźwięku "karetki pogotowia", jaką wydawała wcześniej, oraz zniknęło "harczenie". Został jedynie sam "świst".. Spadków mocy też nie zanotowałem.
Niestety, nie da się z tym problemem jeździć.
Np. przy 120 KM/h na autostradzie, te piszczenie/świst słychać CAŁY CZAS. Taki odgłos, jakby spuszczać powietrze z balonu, ale zaciskając końcówkę -takie "pierdziu-piszczenie" :) Gdy silnik porządnie "przegonimy", problem nasila się, i zaczyna świszczeć już np. od 2-3 biegu i 40-50 KM/h.

3 mechaników już rozłożyło ręce.
Co to może być?
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ceed 2007 CRDI - świst z komory silnika przy przyspieszaniu

Post autor: gisio »

„Gruszka” podciśnienia sterująca VGT – jak ściągniesz z niej przewód gwizdanie zniknie. Oczywiście nie jeździmy z wypiętym przewodem (brak mocy itp. tematy).
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
jaggedmeister
Posty: 2
Rejestracja: 13 lip 2021, 16:53
model samochodu: CEED 2007 1.6 Crdi

Re: Ceed 2007 CRDI - świst z komory silnika przy przyspieszaniu

Post autor: jaggedmeister »

Dzięki za odp. , nie mam pojęcia jak ta część wygląda, ale będę szukał :)
Jeszcze takie pytanko - czy to nie powinno być wymienione przy regeneracji turbo?
Pyt nr. 2 - samemu można coś z tym zrobić? wymienić przewód, coś przeczyścić? Sorry, bardzo słabo znam się na mechanice samochodowej.. będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
EDIT 3: Żaden błąd typu check engine nie wyskakuje.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ceed 2007 CRDI - świst z komory silnika przy przyspieszaniu

Post autor: gisio »

Sam sobie z tematem nie poradzisz – warsztat samochodowy również. Podjedź do warsztatu gdzie była regenerowana turbina i przedstaw problem.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”