Witam wszystkich,
Bardzo poważnie rozważam zakup nowej Kii cee'd koniecznie w wersji Kombii z silnikiem diesla w połączeniu z miękką hybryda. Szukam użytkowników którzy posiadają auto w takiej konfiguracji Byłem na jeździe testowej niestety PB plus hybryda w połączeniu z automatem - działanie skrzyni oceniam ok, jak z jej trwałością i usterkami ?
Co do silnia - jk z jego trwałością, czy występują jakieś usterki wady fabryczne tej jednostki ? Rozumiem, że to jest miękką hybryda która wspomaga silnik diesla podczas ruszania przyspieszania itp. czy istnieje jakaś graniczna prędkość do której to funkcjonuje ? W toyocie elektryk odłącza się przy około 80km/h?
Pytam dlatego, że auto w większości będzie jeździło po autostradach z prędkościami przelotowymi 140km/h i zastanawiam się czy cee'd ma w takim przypadku sens.
Proszę o informację
Zakup Kia cee'd SW 1.6crdi mhev
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
- model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion
Re: Zakup Kia cee'd SW 1.6crdi mhev
No oczywiście że to nie ma sensu na autostrady, ale również nie ma wyboru praktycznie żadnego. To jak komputer steruje tym napędem to jest bardzo enigmatyczne, w dużej mierze chodzi o utrzymanie prędkości po odpuszczeniu gazu kiedy silnik na ten czas można wyłączyć oraz wspomaganie ruszania
W każdym razie jest to praktycznie nieodczuwalne, oraz wszyscy vlogerzy motoryzacyjni są zgodni że oszczędność na tym jest homeopatyczna
W każdym razie jest to praktycznie nieodczuwalne, oraz wszyscy vlogerzy motoryzacyjni są zgodni że oszczędność na tym jest homeopatyczna
Re: Zakup Kia cee'd SW 1.6crdi mhev
Jeśli przyjąć, że jesteśmy skazani na jakiś "nowoczesny napęd" to MHEV wydaje się idealny na trasy. Nie wozimy ciężkiego silnika elektrycznego i akumulatorów bo ich nie potrzebujemy. Odzyski energii są niewielkie, a elektryk tylko troszkę wspomaga jazdę. Nie ma też uruchamiania/wyłączania silnika spalinowego co w jeździe po trasie (praca pod dużym obciążeniem) nie koniecznie jest czymś pożądanym.
Oczywiście na jakieś spektakularne oszczędności paliwa nie ma na co liczyć. Bo przy jeździe w trasie nie ma po prostu miejsca i czasu na duże odzyski energii.
Jak w praktyce pracuje ten napęd to nie podpowiem. Mam "gołe" 1.6crdi i złego słowa na silnik nie powiem.
Oczywiście na jakieś spektakularne oszczędności paliwa nie ma na co liczyć. Bo przy jeździe w trasie nie ma po prostu miejsca i czasu na duże odzyski energii.
Jak w praktyce pracuje ten napęd to nie podpowiem. Mam "gołe" 1.6crdi i złego słowa na silnik nie powiem.
Re: Zakup Kia cee'd SW 1.6crdi mhev
Właśnie szukam jakiś opinii użytkowników takiego połączenia. Oczywiście auto nie będzie użytkowane tylko na trasie jednak 70proc rocznego przebiegu 20-30tys. to autostrady, reszta to jazda typowo miejska/podmiejska. W kwocie zakupu nowego auta za około 100tys zł. Jest bardzo słaby wybór w silnikach diesla. Jak się dorzuci kwotę 20+30tys to już można coś wybierać ale w mojej filozofii kupowania auta nie o to chodzi.
Mam pytanko odnośnie świateł mijania ? Te standardowe coś świeca w nocy ? To jest zwykła soczewka czy może jakiś ksenon ? Wiem że ledy występują
Mam pytanko odnośnie świateł mijania ? Te standardowe coś świeca w nocy ? To jest zwykła soczewka czy może jakiś ksenon ? Wiem że ledy występują
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 06 paź 2020, 22:13
- model samochodu: CEED 1,4 T-GDI SW 2020
- Lokalizacja: SR
Re: Zakup Kia cee'd SW 1.6crdi mhev
Ten diesel to jest podobno nowa konstrukcja, na poprzedni (w ceed 2) rownierz nie narzekalem. Co do swiatel, w ceed 2 soczewki (zapewne te same co w 3) w polaczeniu z dobrymi zarowkami, swiecily bardzo dobrze. W ceed 3 ledy rownierz swieca bardzo fajnie.