NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Dopiszę jeszcze wrażenia z jazdy autostradowej. Kojarzycie taką sytuacje, jak ktoś wolniejszy wyprzedza Tira, więc jedzie się wolniej, aż tu nagle ktoś z tyłu siada na zderzaku, bo chciałby jechać szybciej.
Jak dodałem gazu po zjechaniu tego wolniejszego samochodu przede mną, to nagle ten z tyłu zaczął robić się coraz mniejszy. To było na 6 biegu, a zakres prędkości od 110km/h do około 150km/h.
Jeśli chodzi o spalanie, to trasę robiłem 80km droga przez wsie, 80km autostrada. Wjeżdżając na autostradę średnie spalanie było 4,8l/100km natomiast na końcu miałem 5,9l/100km. Wynika z tego, że przy jeździe autostradowej ok 140km/h (licznikowo, bo w rzeczywistości to jest bliżej 130km/h) spalanie jest w granicach 7l/100km.
Jak dodałem gazu po zjechaniu tego wolniejszego samochodu przede mną, to nagle ten z tyłu zaczął robić się coraz mniejszy. To było na 6 biegu, a zakres prędkości od 110km/h do około 150km/h.
Jeśli chodzi o spalanie, to trasę robiłem 80km droga przez wsie, 80km autostrada. Wjeżdżając na autostradę średnie spalanie było 4,8l/100km natomiast na końcu miałem 5,9l/100km. Wynika z tego, że przy jeździe autostradowej ok 140km/h (licznikowo, bo w rzeczywistości to jest bliżej 130km/h) spalanie jest w granicach 7l/100km.
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Czy w wersji BLP Android Auto można połączyć jedynie po kablu? Ma ktoś może zdjęcie załądowanego bagaznika z wózkiem jak to mniej wiecej wygląda?
Na jeździe testowej czułem dobrze dynamike, więc jakoś mnie to nie dziwi ale jakby jechał za tobą jakiś 300KM samochód to by już tak nie było
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Przez takich agresorów porozumiewających się za pomocą emotikonek w stylu opuchniętego byczka po solarium komentującego lokalne wiadomości na Facebooku ludzie nie lubią zaglądać na fora Słusznie zauważyłeś, po co ty to piszesz, skoro nie potrafisz tego obrać w normalną formę?Box pisze: ↑14 sty 2022, 17:39Z tego co piszesz wnioskuję, że autko jest nowe ma dwa dni i zrobione 400km...mar77 pisze: ↑13 sty 2022, 21:31Może nie jestem idealnym przykładem, bo jeżdżę tym samochodem dopiero 2 dni i przejechałem niecałe 400km, ale dla mnie silnik bajka. Od 3k rpm ciągnie jak rakieta. Przy szybkim startowaniu spod świateł trzeba zmieniać biegi w miarę wcześniej, bo od 4k rpm będzie walka systemów elektronicznych z trakcją (przynajmniej tak mam na zimówkach). Za to spalanie przy 1,5k rpm niesamowite, takie jak w moim poprzednim dieslu.Daydream pisze: ↑04 sty 2022, 20:22 Czy ktoś natknął się jeszcze na opisane w tym wątku kłopoty z tym silnikiem? Zastanawiam się, czy zaoszczędzić trochę w kieszeni na tym silniku zamiast szybszego, ale bardziej paliwożernego GT, czy jednak kwestie charakterystyki napędu przez normy WLTP powodują, że już tylko GT jeździ normalnie, płynnie i bez wyczuwalnej "kastracji"? A może wcale tak nie jest
Pięknie dotarty silnik będzie zwłaszcza powyżej 3000rpm idzie jak rakieta
Warto czasami otworzyć tą książeczkę zwaną instrukcją i poczytać, że przez pierwszy 1000km nie zaleca się jazdy powyżej 3000rpm.
Piłowania na zimnym, zwłaszcza po nocy -5st. Warto też już na koniec jazdy odczekać jedną minutę...
Chwila sorry po co ja to piszę, przecież wszystko wiesz milej jazdy i kolejnych 400km ma tym silniku życzę.
Dzięki za te informacje - z ciekawości, jaki masz wariant wyposażeniowy? Masz jakąś fotkę swojego rydwanu?mar77 pisze: ↑17 sty 2022, 00:01 Dopiszę jeszcze wrażenia z jazdy autostradowej. Kojarzycie taką sytuacje, jak ktoś wolniejszy wyprzedza Tira, więc jedzie się wolniej, aż tu nagle ktoś z tyłu siada na zderzaku, bo chciałby jechać szybciej.
Jak dodałem gazu po zjechaniu tego wolniejszego samochodu przede mną, to nagle ten z tyłu zaczął robić się coraz mniejszy. To było na 6 biegu, a zakres prędkości od 110km/h do około 150km/h.
Jeśli chodzi o spalanie, to trasę robiłem 80km droga przez wsie, 80km autostrada. Wjeżdżając na autostradę średnie spalanie było 4,8l/100km natomiast na końcu miałem 5,9l/100km. Wynika z tego, że przy jeździe autostradowej ok 140km/h (licznikowo, bo w rzeczywistości to jest bliżej 130km/h) spalanie jest w granicach 7l/100km.
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Witam, odebrałem w piątek. Żadnych problemów, jedyne co jest ciekawe to jaki olej do tego silnika bo ASO w PL nie są zgodne co do tego.
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Mam hatchbacka w wersji L. Trochę się przeraziłem ciemnych szyb z tyłu przy odbiorze (trzeba było uważniej sprawdzać co się kupowało), ale nie sprawiają żadnych problemów (gdzieś słyszałem, że jazda w szarówce to dramat, ale okazało się nieprawdą). Zaletą są również opony 205/55/R16, to chyba najtańszy rozmiar na rynku, w związku z czym można celować w topowe modele i tak wychodzi dość tanio. Do hamulca elektrycznego bardzo szybko się przyzwyczaiłem i teraz cieszę że go mam. Jeśli chodzi o słabości to wydaje mi się, że przednie światła świecą dość średnio, chociaż system automatycznych długich ratuje sytuacje (cały czas mam obawy, czy na pewno zmieni z długich na krótkie jak coś jedzie z przeciwnej strony, ale powoli się już przyzwyczajam, że to po prostu działa i nie ma się czym przejmować). Wydaje mi się, że to jest ostatnia wersja z kluczykiem w stacyjce, bo wyższe wersje mają kluczyk bezdotykowy. Na tym mi akurat zależało, trochę ze względu na bezpieczeństwo, ale głównie po to, żeby móc powiesić pilota do garażu a nie szukać go przy każdym wjeździe. Jak jeszcze coś przyuważę to dam znać.
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
w sensie są za ciemne? brałeś pakiet AEB? wtedy martwe pole by było monitorowane i chyba by to nie miało znaczenia?
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Mam wersję L bez dodatków, od środka szyby są ok (chodzi o tył oraz boczne tylnich pasażerów), natomiast od zewnątrz wyglądają na ciemniejsze. Nigdy wcześniej nie miałem samochodu z przyciemnianymi szybami, więc myślałem, że to element ograniczający pole widzenia kierowcy, co jest suktkiem ubocznym ładnego wyglądu. Myliłem się, widoczność kierowcy nie jest ograniczona.
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Co laliście do 1.5 T-GDI? To co ASO czy "swój" jaki?
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Total Quartz 5W30 , taki w ASO , nie daj sobie wcisnąć 0W20
Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI
Powoli filtruję wybory i wychodzi mi że chyba będę lać:
https://sklep.millersoils.pl/millers-oi ... kowanie-5l
https://eurol.com/pl/produkty/eurol-evolence-0w-30/
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe- ... emnosc-4_l
Nic innego lepszego do głowy mi nie przychodzi a potrzebuję czegoś 0w30 lub 0w40 ew. 5w30 z API SN do filtra GPF