NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

forum użytkowników modelu Ceed
Domin_Kielce
Posty: 21
Rejestracja: 20 cze 2021, 20:03
model samochodu: KIA CEED 2021

NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: Domin_Kielce »

Witam,
Użytkuje ktoś już nowy sprzęt?
W styczniu odebrałem nowa KIA CEED z nowym silnikiem 1,5 t-gdi 160 km ...
Od samego początku problemy ze sciąganiem auta,wibracjami osłony turbiny. Od samego początku problem z ruszaniem tym samochodem,(sprzęgło elektyczne) podczas odpuszczania sprzęgła i dodawania jednoczesnie gazu auto wpada w kangura, gaz reaguje z opoznieniem ...wciskasz gaz dopiero p o 2 sek podnoszsa sie obroty... Oczywiście odwiedziłem serwis tłumaczenie ...ekologia,na obrotach jałowych aby uzyskac norme emisji eruo 6 ...jest tak niska mieszanka paliwa ,ze własnie tak sie dzieje ...
Jestem ciekaw czy miał ktoś z wam problem z nowym silnikiem ...? Już nie wspomne o wygłuszeniu tego auta dramat poprostu ! w bagazniku w nadkolach goła blacha! Przyy 6 tys. juz widać lekkie uszkodzenia kierownicy wytarcia tej pseudo eko skóry porazka
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: lethaljelly »

Jeśli chodzi o ściąganie auta to już dawno jest to obalone: https://www.youtube.com/watch?v=Ak9h6dnBE0w
Ściąganie czuć przez duże opony i nachylenie jezdni - w innych autach jest nawet mocniejsze

Kangurka na testówce nie zaobserwowałem, trzeba trochę praktyki do sprzęgła bo jest bardzo mocne/twarde coby nie marnować paliwa, ale jest git.

Co to znaczy sprzęgło elektryczne? pierwszy raz słysze

A silnik jest żwawy i ma charakterystykę stardardowego silnika z turbiną, na dodatek jest baaaardzo cichy na niskich obrotach
Jeśli chcesz reakcji na gaz to nie odpuszczaj całkowicie gazu przed przyspieszaniem bo wtedy jest 1,5s małej mocy zanim wszystko się rozkręci ponownie, ale tak już ma każde auto dzisiaj i lepsze to niż 1.4 lub 1.6mpi i 15 sekund do setki
Domin_Kielce
Posty: 21
Rejestracja: 20 cze 2021, 20:03
model samochodu: KIA CEED 2021

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: Domin_Kielce »

Ściaganie już ogarneli poprzez ustawienie zbieżność.
raczej w tych samochodach jest coś nie tak ,bo po 6 tys mi wymienili sprzegło jako nadmiernie zużyte ... ( mistrz serwisu stwierdził ze nie ma mozliwosci dobrowadzic do takiego zuzycia w tak krotkim czasie i poszlo z gwarancji)
w niemczech jest już akcja serwisowa jeśli chodzi o sprzegła i o oprogramowanie przepustnicy. zaczynaja już zapraszać do serwisow .. kwestia czasu jak w PL bedzie
Jesli chodzi o turbie to raz wstaje od 2300 raz od 3000.
pekaes
Posty: 40
Rejestracja: 07 maja 2021, 08:47
model samochodu: C3 SW

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: pekaes »

Auto odebrałem w kwietniu. Jeśli chodzi o sprzęgło i przepustnicę, to jeśli to potwierdzone info to wyśmienita wiadomość. Ruszanie i ogólny feeling z jazdy - gorzej niż 1.0 tsi... Ostatnio, jak wyjeżdżałem z garażu (podjazd) auto zdławiło i kangur - ledwo się wytoczyłem. Nie zdarzyło mi się to od lat, sądziłem, że muszę się przyzwyczaić, nauczyć nim jeździć ale widzę, że to raczej z autem jest coś nie tak a nie ze mną. Zaczynam żałować zakupu i tyle.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2021, 10:39 przez pekaes, łącznie zmieniany 1 raz.
zarathos
Posty: 258
Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
Kontakt:

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: zarathos »

Sprzęgło w nowym TGDI jest sterowane elektrycznie, tak jak przepustnica. To przez te całe tryby żeglowania czy jak to się nazywa. Sprzęgłem sterowanym hydrauliką by się tego nie dało zrobić.

I kurde, jestem szczęśliwy że kupiłem Ceeda z pierwszego wypustu :D Bo to co się odstawia z upływem czasu to jakaś tragikomedia.
pekaes
Posty: 40
Rejestracja: 07 maja 2021, 08:47
model samochodu: C3 SW

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: pekaes »

zarathos pisze: 21 cze 2021, 08:43 To przez te całe tryby żeglowania czy jak to się nazywa.
Ale tryb żeglowania to chyba dotyczy i30 z mikro hybrydą (czy jak tam tam się to cudo nazywa) W Ceed 1.5 nie ma instalacji 48V.
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: lethaljelly »

Jest jak sobie dokupisz za 4000zł to będziesz miał mild-hybrid (ja tam prostą kalkulacją wole koło zapasowe większy bagażnik i mniejszą masę auta oraz 4k w portfelu)

Ja od siebie polecam delikatne odpuszczenie sprzęgła jak się rusza długo pod góre, im mniejsza różnica obrotów (auto rusza) tym sprzęgło szybciej "chwyta" mam to samo teraz w Fordzie 1.0 ecoboost i po prostu przy ciężkim ruszaniu wpierw ruszam mocniej a potem troche wciskam sprzęgło coby nie chwyciło i nie zamuliło auta zanim osiągnę chociażby 2200rpm/20kmh

Na testowej jeździe przesiadłem się i wszystko grało w Ceedzie 1.5t-gdi, więc kwestia z jakiego auta sie kto przesiada

Mam nadzieje że 7DCT które zamówiłem nie ma takich problemów
pekaes
Posty: 40
Rejestracja: 07 maja 2021, 08:47
model samochodu: C3 SW

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: pekaes »

lethaljelly pisze: 21 cze 2021, 09:25 Jest jak sobie dokupisz za 4000zł to będziesz miał mild-hybrid (ja tam prostą kalkulacją wole koło zapasowe większy bagażnik i mniejszą masę auta oraz 4k w portfelu)
Nie widzę benzynowej wersji MHEV w cenniku...
lethaljelly
Posty: 167
Rejestracja: 05 paź 2020, 19:46
model samochodu: Proceed GT MY24 AEB+PRE+Orange Fusion

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: lethaljelly »

pekaes pisze: 21 cze 2021, 10:00 Nie widzę benzynowej wersji MHEV w cenniku...
Przenieśli ją do rubryki "Hybryda" jest pod dieslami i to jest wersja MHEV taka jak hyundai
pekaes
Posty: 40
Rejestracja: 07 maja 2021, 08:47
model samochodu: C3 SW

Re: NOWA KIA CEED 1.5 T-GDI

Post autor: pekaes »

lethaljelly pisze: 21 cze 2021, 10:24 Przenieśli ją do rubryki "Hybryda" jest pod dieslami i to jest wersja MHEV taka jak hyundai
Racja. Myślałem, że to klasyczna hybryda a nie mhev.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”