w materialach prasowych nic nie ma o pojemosciowych.. grupa vag cos takiego stosuje nie kia..marcinek82 pisze: ↑03 lip 2021, 20:23 Jak pisalem, ruszenie kierownica system wykrywa, ale jadac prosto i trzymiac kierownice po zewnetrznej stronie (czyli jak bozia przykazala), system tez "czuje" ze trzymie kolo, i nie szarpie kierownica probujac wykryc opory. Tak wiec wnioskuje ze kierownica ma uklad pojemnosciowy (wykrywajacy dlon na kierownicy). Natomiast jak zlapalem za wewnetrzna strone za plastyk, to po chwili juz komunikat zeby trzymac rece na kierownicy.
Moze zalezy to tez od wyposazenia, ja mam pakiet LFA (czy jak to sie nazywalo), ten z aktywnym tempomatem i utrzymaniem pasa ruchu.
dwa.. jadac prosto miedzy pasami.. na autostradzie na tempomacie 120km/h.. autko idzie idealnie i nie trzymam keirownicy i nie mam komunikatu.. nic sie nie dzieje.. jadac w innym miejscu gdzie samochod jednak sie buja sam po drodze nierownej.. wystarczy 2.3 sekundy puscic i juz mam komunikat..
i jesli twierdzisz ze jest pojemnosciowy czujnik na wiencu na zewnatrz.. wyjasnij dlaczego trzymajac za plastik czy klakson.. tez "wykrywa" ze jednak trzymam?!?!?!?!?!
(gdzies czytalem ze system uczy sie tryby jazdy - czyli czy trzymasz sie srodka czy krawedzi jezdni itd.. wiec styl moze wplywac na zachowanie czujnika - kamer od pasów).