Olej do 1.5 T-GDI

forum użytkowników modelu Ceed
JQZ
Posty: 78
Rejestracja: 11 lut 2021, 20:31
model samochodu: Ceed III sw 1.5 T-GDI 7DCT L+BL4+AEB
Lokalizacja: Piaseczno

Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: JQZ »

Jaki olej lejecie do silnika 1.5 T-GDI, jeśli ktoś już zmieniał? W instrukcji piszą, by lać 0w20 API SN Plus. Dość specyficzny olej to jest.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 522
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: gisio »

I dostępny tylko w ASO - widać rynek nie nadąża za "nowinkami".
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
zarathos
Posty: 258
Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
Kontakt:

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: zarathos »

Jak tylko w ASO? Najtaniej chyba Shell Helix Ultra Plus 0W-20. Ale poza tym są: Amsoil OE 0W-20, Millers XF Premium C5 0W-20, Millers EE Performance 0W-20, Neste 0W-20 Pro+ M C5, Petronas Syntium 7000 0W-20 Hybrid. Pewnie by się jeszcze trochę znalazło.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 522
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: gisio »

No popatrz szukałem takiego oleju na rynku lokalnym jak wchodziło nowe Sorento i tylko można go było kupić w ASO. Teraz zdałem sobie sprawę, że od tego czasu minął aż rok – jak ten czas zap…
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Tojaartek
Posty: 122
Rejestracja: 02 lip 2020, 21:29
model samochodu: Ceed lll sw 1,4T 7dct + full
Lokalizacja: Wawa

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: Tojaartek »

No i oczywiście total xtra EC5 0w20 SN+. Koszt wymiany ceed 1,5 160 robocizna+materiały to 650 zł w aso w wawa. I jeszcze trzeba sie upominać bo sa zdziwieni ze nie 5w30 c2. Klient musi aso powiedzieć jaki olej jest przewidziany przez producenta. No dramat. Także kupujcie własny olej z pewnego źródła i z nim na wymianę. I jeszcze zostanie na zbiornik wachy.
Micha
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2020, 19:45
model samochodu: Kia Ceed SW 1.5 T-GDI 7DCT '21

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: Micha »

U mnie w instrukcji jak byk pisze 0w-30 spełniający API SN Acea A5/B5 i C2. Odbierałem na początku marca 21 a samochód mam z 25stycznia 2021. Widać zmienili instrukcje
Tojaartek
Posty: 122
Rejestracja: 02 lip 2020, 21:29
model samochodu: Ceed lll sw 1,4T 7dct + full
Lokalizacja: Wawa

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: Tojaartek »

0w20 to strasznie „chuda” oliwa. A co to będzie jak jeszcze dostanie troche benzyny? A bezpośredni wtrysk lubi podlać olej wachą. Dlatego ja wybieram zawsze najgęściejszym jaki dopuszcza producent. No trudno opory wewnętrzne troszkę większe , może i więcej pali. No coś za coś.
JQZ
Posty: 78
Rejestracja: 11 lut 2021, 20:31
model samochodu: Ceed III sw 1.5 T-GDI 7DCT L+BL4+AEB
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: JQZ »

Micha pisze: 05 maja 2021, 23:19 U mnie w instrukcji jak byk pisze 0w-30 spełniający API SN Acea A5/B5 i C2. Odbierałem na początku marca 21 a samochód mam z 25stycznia 2021. Widać zmienili instrukcje
Ja odbierałem na początku kwietnia i mam w instrukcji 0w20 spełniający normę API SN Plus lub ILSAC 6
JQZ
Posty: 78
Rejestracja: 11 lut 2021, 20:31
model samochodu: Ceed III sw 1.5 T-GDI 7DCT L+BL4+AEB
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: JQZ »

Tojaartek pisze: 06 maja 2021, 00:53 0w20 to strasznie „chuda” oliwa.
Między 1.4 a 1.5 jest spora różnica. To zupełnie inne silniki. Absolutnie do 1.5 bym nie lał 5w30
zarathos
Posty: 258
Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
Kontakt:

Re: Olej do 1.5 T-GDI

Post autor: zarathos »

Tojaartek pisze: 06 maja 2021, 00:53 0w20 to strasznie „chuda” oliwa. A co to będzie jak jeszcze dostanie troche benzyny? A bezpośredni wtrysk lubi podlać olej wachą. Dlatego ja wybieram zawsze najgęściejszym jaki dopuszcza producent. No trudno opory wewnętrzne troszkę większe , może i więcej pali. No coś za coś.
Sam jesteś chudy. Rozcieńczenie oleju liczy się procentowo bez względu na lepkość - 5% paliwa w 10W-60 i 0W-20 to jest dokładnie taki sam poziom degradacji oleju i utraty właściwości. Skąd to dziwne przeświadczenie że im wyższa lepkość tym lepsza ochrona przed rozcieńczeniem paliwem?

Lepkość oleju powinno dobierać się wg wskazań producenta. Główny wybór jest ZAWSZE najlepszy bo pod niego liczone są pasowania, przepustowość magistrali olejowej i dobierane materiały silnika. Zwłaszcza w nowoczesnych silnikach gdzie tolerancje wykonania zbliżają się do zera. Pozostałe lepkości są traktowane albo jako awaryjne (bo pewnie instrukcja to i 20W-50 dopuszcza) albo jako oleje do specjalnych warunków - np klimatów gdzie panują skrajne temperatury. Tak samo klasy jakościowe (ACEA) uwzględniają np takie drobiazgi jak jakość dostępnego paliwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Ceed”