Olej do 1.5 T-GDI
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 11 lut 2021, 20:31
- model samochodu: Ceed III sw 1.5 T-GDI 7DCT L+BL4+AEB
- Lokalizacja: Piaseczno
Olej do 1.5 T-GDI
Jaki olej lejecie do silnika 1.5 T-GDI, jeśli ktoś już zmieniał? W instrukcji piszą, by lać 0w20 API SN Plus. Dość specyficzny olej to jest.
- gisio
- Posty: 529
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej do 1.5 T-GDI
I dostępny tylko w ASO - widać rynek nie nadąża za "nowinkami".
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
- model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
- Kontakt:
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Jak tylko w ASO? Najtaniej chyba Shell Helix Ultra Plus 0W-20. Ale poza tym są: Amsoil OE 0W-20, Millers XF Premium C5 0W-20, Millers EE Performance 0W-20, Neste 0W-20 Pro+ M C5, Petronas Syntium 7000 0W-20 Hybrid. Pewnie by się jeszcze trochę znalazło.
- gisio
- Posty: 529
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Olej do 1.5 T-GDI
No popatrz szukałem takiego oleju na rynku lokalnym jak wchodziło nowe Sorento i tylko można go było kupić w ASO. Teraz zdałem sobie sprawę, że od tego czasu minął aż rok – jak ten czas zap…
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 lip 2020, 21:29
- model samochodu: Ceed lll sw 1,4T 7dct + full
- Lokalizacja: Wawa
Re: Olej do 1.5 T-GDI
No i oczywiście total xtra EC5 0w20 SN+. Koszt wymiany ceed 1,5 160 robocizna+materiały to 650 zł w aso w wawa. I jeszcze trzeba sie upominać bo sa zdziwieni ze nie 5w30 c2. Klient musi aso powiedzieć jaki olej jest przewidziany przez producenta. No dramat. Także kupujcie własny olej z pewnego źródła i z nim na wymianę. I jeszcze zostanie na zbiornik wachy.
Re: Olej do 1.5 T-GDI
U mnie w instrukcji jak byk pisze 0w-30 spełniający API SN Acea A5/B5 i C2. Odbierałem na początku marca 21 a samochód mam z 25stycznia 2021. Widać zmienili instrukcje
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 02 lip 2020, 21:29
- model samochodu: Ceed lll sw 1,4T 7dct + full
- Lokalizacja: Wawa
Re: Olej do 1.5 T-GDI
0w20 to strasznie „chuda” oliwa. A co to będzie jak jeszcze dostanie troche benzyny? A bezpośredni wtrysk lubi podlać olej wachą. Dlatego ja wybieram zawsze najgęściejszym jaki dopuszcza producent. No trudno opory wewnętrzne troszkę większe , może i więcej pali. No coś za coś.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 11 lut 2021, 20:31
- model samochodu: Ceed III sw 1.5 T-GDI 7DCT L+BL4+AEB
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Ja odbierałem na początku kwietnia i mam w instrukcji 0w20 spełniający normę API SN Plus lub ILSAC 6
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 08 cze 2018, 07:45
- model samochodu: Kia Ceed 1.4 M T-GDI + manual
- Kontakt:
Re: Olej do 1.5 T-GDI
Sam jesteś chudy. Rozcieńczenie oleju liczy się procentowo bez względu na lepkość - 5% paliwa w 10W-60 i 0W-20 to jest dokładnie taki sam poziom degradacji oleju i utraty właściwości. Skąd to dziwne przeświadczenie że im wyższa lepkość tym lepsza ochrona przed rozcieńczeniem paliwem?Tojaartek pisze: ↑06 maja 2021, 00:53 0w20 to strasznie „chuda” oliwa. A co to będzie jak jeszcze dostanie troche benzyny? A bezpośredni wtrysk lubi podlać olej wachą. Dlatego ja wybieram zawsze najgęściejszym jaki dopuszcza producent. No trudno opory wewnętrzne troszkę większe , może i więcej pali. No coś za coś.
Lepkość oleju powinno dobierać się wg wskazań producenta. Główny wybór jest ZAWSZE najlepszy bo pod niego liczone są pasowania, przepustowość magistrali olejowej i dobierane materiały silnika. Zwłaszcza w nowoczesnych silnikach gdzie tolerancje wykonania zbliżają się do zera. Pozostałe lepkości są traktowane albo jako awaryjne (bo pewnie instrukcja to i 20W-50 dopuszcza) albo jako oleje do specjalnych warunków - np klimatów gdzie panują skrajne temperatury. Tak samo klasy jakościowe (ACEA) uwzględniają np takie drobiazgi jak jakość dostępnego paliwa.